Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
13 minutes ago, L1pslide said:

Bare å kjøpe Ventus, det. Eneste grunnen til at jeg valgte det kortet. 

 

Ventus overgikk forventningene og gjorde skam på all kritikken for min del. Jeg forstår ikke helt all kritikken det har fått. Sier det selv om jeg ikke vet om jeg skal beholde det. Om jeg går for TUF (2xHDMI) så er det ikke fordi jeg ikke er fornøyd med Ventus, det er helt topp.

Ville jeg kjøpt Ventus om jeg skulle blodklokke det med vann? Nei, men da ville jeg ikke kjøpt TUF heller men hadde gått for de kortene som virkelig var bygget for god klokking (selv om TUF ikke er dårligst i klassen her).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
1 hour ago, Cowboystrekk said:

Jeg tror det først og fremst handler om konsollene. Å komme i forkant av nye Playstation og Xbox er et bra trekk av Nvidia da man kanskje får flere til å velge pc framfor konsoll. En annen ting er at Turing har solgt mye dårligere enn Pascal og Ampere kan være en fin måte å få mer blest og etterspørsel etter Nvidias produkter. Pascal har fremdeles 4 år etter launch har ca dobbelt  så høy andel på steam survey som Turing.

Det kan vel være men hvorfor da lansere mange måneder i forveien med så lav lagerbeholdning. Jeg tror ikke nvidia holder tilbake kun for å lage etterspørsel som du antyder. 

At Turing var søppel er greit nok og at mange flere nå ser behovet for å oppgradere er sikkert men de lanserer altså med 1/4 av antallet (jaja younoob info og ikke verifisert av forumkonger) som de hadde ved turing lanseringen. Er litt merkelig.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, RRhoads said:

Det er NULL problemer å skru av RGB. 

Lykke til med å skru av RGB på kun en enhet i AURA om du ønsker at feks. kun kabinett skal lyse.

3 minutes ago, Theo343 said:

Ventus overgikk forventningene og gjorde skam på all kritikken for min del. Jeg forstår ikke helt all kritikken det har fått. Sier det selv om jeg ikke vet om jeg skal beholde det. Om jeg går for TUF (2xHDMI) så er det ikke fordi jeg ikke er fornøyd med Ventus, det er helt topp.

Samme her. Jeg ble litt stressa når jeg venta på kortet etter alle brukerfeil innleggene florerte på Reddit. Er mer stillegående enn mitt tidligere Strix kort og. Når viftene først drar i gang, så er det ikke en sjenerende lyd. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, RRhoads said:

Var du null problemer å skru av RGB på 2080ti Rog Strix og fortsatt ha de andre lysene på. 

 

Det fungerte på mitt gamle hovedkort (Strix Z370E). På mitt nye (Strix Z490E) så hadde de begynt med et nytt program (Armory Crate eller noe), som ikke lot meg skru av enkeltlys. Eneste man kan gjøre her er å unlinke kortet, som gjør at kortet bare lyser standard rainbow. 

Lenke til kommentar
L1pslide skrev (3 minutter siden):

Det fungerte på mitt gamle hovedkort (Strix Z370E). På mitt nye (Strix Z490E) så hadde de begynt med et nytt program (Armory Crate eller noe), som ikke lot meg skru av enkeltlys. Eneste man kan gjøre her er å unlinke kortet, som gjør at kortet bare lyser standard rainbow. 

Virker som det er vanskeligere på Asus enn andre merker da. Jeg har Asus og Gigabyte hovedkort, og på Gigabyte er det ikke noe problem å stille alle soner individuelt med styrke og farge. Har ikke hatt noen problemer med X299 Rog Strix Gaming heller, men det er i serveren, og kabinettet er vendt vekk fra meg, så jeg gir litt faen. 

Alt ser jævli ut inni der. Mix and match. 

Endret av RRhoads
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, siDDis said:

 

Vet du hva, det er det same argumentene harddiskprodusentene bruker mellom SAS og SATA disker. I det store og hele, så ligger forskjellen der i firmware. Det er ikke forskjell i produksjon som noen liker å hevde.

Her får du mer RGB, ikke noe mer, og sånne rykter hjelper produsentene å tjene noen ekstra kroner ved å bruke 10kr på meir RGB lys.

Kjøler og PCB har forskjeller. Hvis du regner ut volumet på kjøleren er det en betydelig forskjell. Bedre vifteblad på Strix. 22 mot 20 faser, 3x mot 2x8-pin. Hvis GPU i tillegg er fra en høyere sortering utgjør disse forskjeller totalt et bedre kort.

Lenke til kommentar
15 hours ago, Theo343 said:

MSI Ventus 3X OC - RDR2
Par runder i RDR2 benchmark med alt på max (3840x1600 - 73 avg. FPS). Litt varmt men støyen er lav og som sagt varmt på kontoret i kveld (24c). Selv med høy viftehastighet på Ventus var det ikke plagsom støy må jeg si - positivt overasket der. GPU load skiftet mellom 97-98%
image.png.153b9f7f58bb59071165cf0c086273c2.png

Skal virkelig bli morro å spille RDR2 på dette kortet med full eyecandy og så høy FPS :D

Denne tråden ruller avgårde så sykt fort. Husker du de der RDR2-tallene som andre reviewers fant ut hva var (jeg nevnte de)? Nå har vel ikke du helt 4K, men noe som nærmer seg i oppløsning?

Lenke til kommentar

Ble fortalt av Elkjøp på mandag at jeg kunne forvente kortet mitt rundt 30 september. Blir idag fortalt at bestillingen min ikke ble registrert og at ordrebekreftelse mailen ble sendt ut med en feil. Kan nå forvente å måtte vente til januar 2021 for å motta kortet. Elendig håndtering av situasjonen.

Lenke til kommentar
Just now, tbfk said:

Ble fortalt av Elkjøp på mandag at jeg kunne forvente kortet mitt rundt 30 september. Blir idag fortalt at bestillingen min ikke ble registrert og at ordrebekreftelse mailen ble sendt ut med en feil. Kan nå forvente å måtte vente til januar 2021 for å motta kortet. Elendig håndtering av situasjonen.

Trist! Følg med her så kan det være du får tilgang til kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...