Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

1 minute ago, Datafriken said:

Sa som det var NetOnNet solgte til 8190 og Elkjøp 7999.- så er litt kjipt og måtte bruke 10% kode for og få ca samme pris hos dere som de, da svarte han på chat vil du være fornøyd med en ny 10% kode? , så tenkte jeg bare jaja greit det sånn egentlig.

Ok, måtte du vise til skjermbilder eller holder det at du sa prisen og datoen de hadde prisen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Emtek Introduces The Xenon GeForce RTX 3090 Turbo Jet OC D6X 24 GB Graphics Card

ceuHhQFoFLr6RQFY-740x555.jpg

hcCOlz0BqgCNC48t.jpg

ZwPM6PdME6mDD8zx.jpg

Passer vel bra med Royal-serien til G.Skill :wee:

https://wccftech.com/emtek-introduces-the-xenon-geforce-rtx-3090-turbo-jet-oc-graphics-card/

Ooops: "Since Emtek is a South Korean brand, any PC builder outside of South Korea won't get their hands on this graphics card."

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg fått svar fra Komplett support vedrørende Prismatch på RTX 3080:

https://www.diskusjon.no/topic/1864613-nvidia-geforce-rtx-30xx-tråden/page/262/?tab=comments#comment-25554212

Sitat

Hei,

I henhold til våre retningslinjer når det gjelder prismatch så gjelder dette før kjøp og varen som ønskes prismatch på må være på lager hos konkurrent. Dette gjelder også 3080 kortene

Mer informasjon om prismatch finner du ved å følge denne linken; https://www.komplett.no/kundeservice/prismatch/

Da har jeg bedt bestillingen min på Eagle OC hos Komplett skal kanselleres og 10% rabattkoden (som endte opp med hele 169,90 Kr. i rabatt vs Multicom listepris) frigjøres. :mellow:

Greit nok, da satser jeg på Gigabyte RTX 3080 Aorus Xtreme hos Proshop istedet.

Skjermbilde tatt fra Multicom 18.09.

multicom-3080-eagle-oc.jpg

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Nvidia selv bekrefter nå 10-15% økt ytelse i 4k på 3090.
https://videocardz.com/newz/nvidia-confirms-geforce-rtx-3090-is-10-to-15-faster-than-rtx-3080-in-4k-gaming

Så da er det rundt der det ligger men er noen spill som yter oppimot 20% bedre og noen som feks Tomb raider er under 10%.

De beklager også på forhånd at det er få kort tilgjengelig. Så kan muligens blir enda vanskeligere å få tak i enn 3080.

 

Quote

For gamers pushing the limits, the GeForce RTX 3090 is also the first GPU that lets you connect, play, capture, and watch in 8K HDR. That’s an insane 4x the pixels of 4K and 16x the pixels of 1080p.

For 4K gaming, the GeForce RTX 3090 is about 10-15% faster on average than the GeForce RTX 3080, and up to 50% faster than the TITAN RTX.

Since we built GeForce RTX 3090 for a unique group of users, like the TITAN RTX before it, we want to apologise upfront that this will be in limited supply on launch day. We know this is frustrating, and we’re working with our partners to increase the supply in the weeks to come.

— NVIDIA

 

Endret av MuppetOwl
Lenke til kommentar
41 minutes ago, PaladinNO said:

Da har jeg fått svar fra Komplett support vedrørende Prismatch på RTX 3080:

https://www.diskusjon.no/topic/1864613-nvidia-geforce-rtx-30xx-tråden/page/262/?tab=comments#comment-25554212

Da har jeg bedt bestillingen min på Eagle OC hos Komplett skal kanselleres og 10% rabattkoden (som endte opp med hele 169,90 Kr. i rabatt vs Multicom listepris) frigjøres. :mellow:

Greit nok, da satser jeg på Gigabyte RTX 3080 Aorus Xtreme hos Proshop istedet.

Skjermbilde tatt fra Multicom 18.09.

multicom-3080-eagle-oc.jpg

Jøss 2 forumbrukere fikk forskjellig behandling?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Høyeste verdier etter ca. 1 time i FarCry 5 (Ultra texture pack) med MSI Ventus 3X OC, noe varmt på kontoret nå så ikke optimale forhold. CPU og SB temps er fine. At max GPU er lav kan også være fordi jeg i spillet har cappet max FPS til 2 under skjermens Hz.

NB! Lav GPU load kan være fordi jeg cappet spillet til 73FPS da min skjerm er 75Hz. Fikk høyere ved et tilfelle (fortsatt med FPS CAP på).
image.png.df5d99760236af386245b88036d63d6e.png


image.thumb.png.ed37224f44acf4059e1395c5c6c89009.png

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Theo343 said:

Høyeste verdier etter ca. 1 time i FarCry 5 (Ultra texture pack) med MSI Ventus 3X OC, noe varmt på kontoret nå så ikke optimale forhold. CPU og SB temps er fine. At max GPU er lav kan også være fordi jeg i spillet har cappet max FPS til 2 under skjermens. Fikk 87% som maxload på GPU bare av å snu meg 360grader etterpå så en liten klype salt på den.
image.thumb.png.ed37224f44acf4059e1395c5c6c89009.png

Max gpuload på 62% betyr at du er VOLDSOMT cpubound!

Lenke til kommentar
8 minutes ago, gammalerik said:

Så, 66 fps istedenfor 60 i 4K til dobbel pris med 3090

Så det er noen som kjøper 3090 kun for gaming altså, og synes det er lite for pengene? ?

"Since we built GeForce RTX 3090 for a unique group of users, like the TITAN RTX "

Endret av Nizzen
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Nizzen said:

Max gpuload på 62% betyr at du er VOLDSOMT cpubound!

Lav load forklares nok av at jeg satt 73FPS cap i spillet siden skjermen min  er 75Hz. Fikk litt høyere last i et tilfelle etter å ha resatt GPUZ (fortsatt med 73 cap i spillet).

image.png.d6d108f335feef3350a8882098a5c4b8.png

Kan også kjøre en ny sesjon med FC5 senere men nå er RDR2 reinstallert og klart for test ?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...