Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Theo343 skrev (11 minutter siden):

Japp, en over her fikk en 10% kode som prismatch på Ventus.

Muligens litt forskjell fra min sak - jeg bestilte Eagle OC med en 10 % rabattkode. Listeprisen var 8699 Kr.

Sitat fra tidligere post:

---

https://www.komplett.no/product/1168415/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/gigabyte-geforce-rtx-3080-eagle-oc <- 8699 Kr.

https://www.multicom.no/gigabyte-geforce-rtx-3080-eagle_oc/cat-p/c/p1001437238 <- 7999 Kr.

...Og plutselig ble min 10 % rabattkode bare verdt 169,90 Kr. istedet for 869,90 Kr.

---

Jeg bad om å få refundert eller gitt et gavekort pålydende de 700 Kr. som var prisforskjellen.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
7 hours ago, nagina said:

Stemmer nok ikke, betalte med visa og pengene ble trekt med engang, og... Det er leeeeenge til kortet kommer på lager. 

Pengene blir ikke trukket, de blir reservert. Gå inn på kontoen din og det vil stå feks 8995 (reservert) i stedet for at de er trukket.

Med andre ord har du teknisk sett pengene fremdeles, de befinner seg på din konto og ikke på komplett sin, men du har ikke lov til å bruke dem.

Lenke til kommentar

Spiller lite.. Der der er syntetisk. Spilt litt metro exodus bare i det siste. 

Palit OC, 3440x1440, 115hz men har slått av sync. Nvidia kontrollpanel er vel satt opp for max performance, men husker ikke alle disse settings i hue. 

Bånn hyle på viftene. Maskinen står på et eget rom så hører den ikke :) Venter på blokk nå uansett. Og max power og temp target. +118 +1060.. Sånn nesten stabilt iallfall ?

Endret av Kyrre S.
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (18 minutter siden):

Muligens litt forskjell fra min sak - jeg bestilte Eagle OC med en 10 % rabattkode. Listeprisen var 8699 Kr.

Sitat fra tidligere post:

---

https://www.komplett.no/product/1168415/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/gigabyte-geforce-rtx-3080-eagle-oc <- 8699 Kr.

https://www.multicom.no/gigabyte-geforce-rtx-3080-eagle_oc/cat-p/c/p1001437238 <- 7999 Kr.

...Og plutselig ble min 10 % rabattkode bare verdt 169,90 Kr. istedet for 869,90 Kr.

---

Jeg bad om å få refundert eller gitt et gavekort pålydende de 700 Kr. som var prisforskjellen.

 

Jeg bestilte Ventus med 10% kode og prisen min var 8890 før rabatt og med 10% så blir det 8001 ca mens prisen på elkjøp uten noe rabatt er 7999 og netonnet hadde 8190 uten noe så .

  • Liker 1
Lenke til kommentar

MSI Ventus 3X OC - RDR2
Par runder i RDR2 benchmark med alt på max (3840x1600 - 73 avg. FPS). Litt varmt men støyen er lav og som sagt varmt på kontoret i kveld (24c). Selv med høy viftehastighet på Ventus var det ikke plagsom støy må jeg si - positivt overasket der. GPU load skiftet mellom 97-98%
image.png.153b9f7f58bb59071165cf0c086273c2.png

Skal virkelig bli morro å spille RDR2 på dette kortet med full eyecandy og så høy FPS :D

Endret av Theo343
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Datafriken skrev (10 minutter siden):

Jeg bestilte Ventus med 10% kode og prisen min var 8890 før rabatt og med 10% så blir det 8001 ca mens prisen på elkjøp uten noe rabatt er 7999 og netonnet hadde 8190 uten noe så .

Takker for info. Men dette er Komplett og jeg gidder ikke krangle med dem.

Hadde en sak inne hos dem for ikke så lenge siden vedrørende et manuelt tilbud med Prismatch + egen rabattkode. Support mente det skulle gå så jeg skulle bare bestille og ble lovet en ny rabattkode hvis det ikke gikk.

Det gikk ikke og koden ble brukt, men jeg måtte purre 2 ganger før jeg fikk ny kode.

Men for festilghets skyld, bare for å få svaret fra Komplett, kunne jeg få saksnummeret ditt å referere til i min sak for å spørre support om forskjellen på sakene våre?

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (19 minutter siden):

Takker for info. Men dette er Komplett og jeg gidder ikke krangle med dem.

Hadde en sak inne hos dem for ikke så lenge siden vedrørende et manuelt tilbud med Prismatch + egen rabattkode. Support mente det skulle gå så jeg skulle bare bestille og ble lovet en ny rabattkode hvis det ikke gikk.

Det gikk ikke og koden ble brukt, men jeg måtte purre 2 ganger før jeg fikk ny kode.

Men for festilghets skyld, bare for å få svaret fra Komplett, kunne jeg få saksnummeret ditt å referere til i min sak for å spørre support om forskjellen på sakene våre?

Det er vel slutt på å få prismatch i ettertid på komplett? Siden i sommer så MÅ du vise til lavere pris og vare på lager til kundeservice før du har lagt inn bestilling, så legger de det inn for deg.

image.png.fe2165006c150264e06e433b67e8509f.png

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (24 minutter siden):

Takker for info. Men dette er Komplett og jeg gidder ikke krangle med dem.

Hadde en sak inne hos dem for ikke så lenge siden vedrørende et manuelt tilbud med Prismatch + egen rabattkode. Support mente det skulle gå så jeg skulle bare bestille og ble lovet en ny rabattkode hvis det ikke gikk.

Det gikk ikke og koden ble brukt, men jeg måtte purre 2 ganger før jeg fikk ny kode.

Men for festilghets skyld, bare for å få svaret fra Komplett, kunne jeg få saksnummeret ditt å referere til i min sak for å spørre support om forskjellen på sakene våre?

Glemte faktisk at jeg og spurte om ny kode om ikke gavekort / penger tilbake , var på chat så hadde ikke noe saksnummer men legger ved disse ?96e6b4d4424f47c906d2c2a5151a84aa.jpg

 

 

9ac80148d5490762234dc446b25f54b3.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
The Norwegian skrev (9 minutter siden):

Det er vel slutt på å få prismatch i ettertid på komplett? Siden i sommer så MÅ du vise til lavere pris og vare på lager til kundeservice før du har lagt inn bestilling, så legger de det inn for deg.

Stemmer det. Ble endret tidiligere i år såvidt jeg husker.

Men som jeg argumenterte til Komplett support, INGEN har disse varene på lager. Og jeg anser en bestilling et kjøp som "fullført" når varen er sendt - i dette tilfellet er den ikke sendt ennå. Og jeg valgte 14 dagers faktura som betalingsmetode.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
3 hours ago, Sermoni said:

Tester hittil viser bare 10-15% bedre ytelse.

Sånn har det "alltid" vært med high-end GPUer uansett de siste 10 årene. 

Nei, før har man ikke fått så lite i topp end for pengene. Før har  har det vært 50% høyere pris for 20-30% høyere ytelse. Nå er det 110% høyere pris for 5-15% høyere ytelse. Det gir mening at NVIDIA omtalte 3080 som "flagship" i presentasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...