Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
11 minutes ago, shauge2 said:

Den bør du vel snakke med komplett om, det ser ut som den ikke har fått vanlig behandling. Du skulle vel hatt et kort i posten med det ordretidspunktet?

Jeg tok kontakt i chatten. Fikk bare ett autogenerert svar om førstemann til mølla og det var ikke noe de på chatten kunne gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
20 hours ago, samye83 said:

Msi gaming x trio har 13 fase vrm og Asus tuf oc har 16 fase vrm. Vil det ha mye å si når man skal overklokke kortet? Med tanke på at Msi kortet har 3x8pin, er det bare gimmick eller vil man ha bruk for 3x8pin på gaming x trio?

3x8pin er meme på gaming x trio. Når det er sagt er det rykter om at trio har veldig godt binna GPUr med mindre det kun er reviewers som fikk disse.

Lenke til kommentar
23 minutes ago, Aetius said:

Greit at Komplett har mye å gjøre om dagen, men jeg har ennå ikke fått svar på henvendelsen jeg sendte dem på fredag. Det synes jeg er litt slapt. Spesielt når det gjaldt noe som må gjøres før morgendagens lansering.

Nå har det vært RTX 3080, PS5 og Xbox Series X kaos samtidig så regner med at det er et par ulykkelige sjeler på supportavdelinga til Komplett for å si det sånn..

Endret av RamGuy
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Lego 3090:

Quote

index.php?ct=news&action=thumb&id=38990index.php?ct=news&action=thumb&id=38991 Flere bilder i originalartikkel

https://www.guru3d.com/news-story/galax-geforce-rtx-3090-gamer-surfaces-with-a-rather-unique-design.html

og:

New NVIDIA AIB roadmap leaks online, shows RTX 3080 20GB and is listing GeForce RTX 3060index.php?ct=news&action=file&id=38984

https://www.guru3d.com/news-story/new-nvidia-aib-roadmap-leaks-onlineshows-rtx-3080-20gb-and-is-listing-geforce-rtx-3060.html

Endret av G
  • Liker 2
Lenke til kommentar

RTX er jammen kult. Kommer fra Pascal så har ikke testa det før men har kost meg med et par timer med Control nå :)

Er fornøyd med Zotac kortet. Var så vidt oppe i 76 grader og da gikk viftene på 1600 rpm. Veldig stille for mine ører ihvertfall. GPU clock var oppe i 1980 Mhz på det meste. Får kanskje prøve å sette en litt mer hissig vifteprofil når jeg har tid.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
gammalerik skrev (25 minutter siden):

Og snart er det Postnord sin tur til å få tusen mennesker som hyler på tråden

Postnord er det beste som har hendt for forsendelse sin del her omkring. Over natten levering fra Komplett (med enkelte unntak) og aldri noe surr. Men så har jeg pick-up point 10 minutters gange fra meg da :wee:

Endret av Mala
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Kyrre S. skrev (13 minutter siden):

Er det noen her som har forsøkt å øke spenning til kortet (core voltage)?

Hvor mye kan man dra på av gangen - og er det noe gevinst å hente?

"Core voltage"-slideren muliggjør bare at GPUen kan nå høyere spenningsnivåer, på Turing låste den opp fra 1068 mV til 1125 mV eller noe sånt.

Hvis du allerede stanger inn i Power Limit har jo ikke dette noe å si utenom de få tilfellene der GPU load er veldig lav og når en høyere frekvens (ofte med en kræsj om du har overklokket). Det hadde vært mer nyttig å kunne justere ned enn opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...