Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Btw, det er fortsatt slik at angrefristen dagene gjelder fra når man henter kortet på pickuppoint/post i butikk? Ikke når det ble sendt eller ankom pickup/postibutikk?

Da kan man jo vente et par dager (pakken blir liggende 7-14 dager her) til man har en sikker dato på kortet man ville ha.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (6 minutter siden):

Btw, det er fortsatt slik at angrefristen dagene gjelder fra når man henter kortet på pickuppoint/post i butikk? Ikke når det ble sendt eller ankom pickup/postibutikk?

Da kan man jo vente et par dager (pakken blir liggende 7-14 dager her) til man har en sikker dato på kortet man ville ha.

Angrefrist gjelder fra den dagen kunden mottar varen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
44 minutes ago, Vakuum said:

Jeg har hørt en del negativt om TUF her inne fra tidligere serier, og var seff litt skeptisk når jeg gikk for TUF selv. Hovedgrunnen var egentlig at det virket på reviews som det var lite rom for overklokking, så stock vs OC hadde ikke så sykt mye å si.

DerBauer nevner coilwhine som et irritasjonsmoment på TUF siden kjøleren er så stille. Har i dag Aorus Extreme med en veldig stillegående kjøler men ingen Coilwhine.

Har du merket noe Coilwhine under last ennå? Bonus å være gammel kanskje...

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
FuzzFuet skrev (4 timer siden):

Gratulerer!

Var du den eneste i Norge som fikk kjøpt FE?? Ønsker FE selv siden alle andre kort er for lange til mitt oppsett. I følge mine beregninger skal jeg ha 1mm klaring mit AIOen.

EVGA-kortene som kan bestilles uten dato fra Dustinhome skal også være 285mm lange 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, TemporalFracture said:

Var vel nevnt i går, men ser på Komplett at Asus TUF OC visstnok skal ha en leveringstid på 1-2 uker. Ikke-OC versjonen står det 1. November på. Kan dette virkelig stemme? Er vel ingen kundeservice i dag eller i morgen som kan bekrefte.

Lurer på det samme. Bestilte den tidligere idag og på min ordre står det "Bestillingsvare, forventet inn på lager 28 september 2020, 1 stk."

Jeg tror ikke ett sekund på det, så jeg får kontakte kundeservice på mandag :)

Endret av Ecnot
Lenke til kommentar
3 minutes ago, TemporalFracture said:

Var vel nevnt i går, men ser på Komplett at Asus TUF OC visstnok skal ha en leveringstid på 1-2 uker. Ikke-OC versjonen står det 1. november på. Kan dette virkelig stemme? Er vel ingen kundeservice i dag eller i morgen som kan bekrefte.

Tror det står rmed blå status nå så ville tatt det med en stoor klype salt. Kortet fikk ekstremt god omtale så det kan være for å fiske litt kunder.

Kortet er et veldig godt kjøp uansett hvor du får det til 8.249. Hvis noen har en sikrere dato ville jeg heller kjøpt det der.

Endret av Theo343
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Just now, Ecnot said:

Lurer på det samme. Bestilte den tidligere idag og på min ordre står det "Bestillingsvare, forventet inn på lager 28 september 2020, 1 stk."

Jeg tror ikke ett sekund på det, så jeg får kontakte kundeservice på mandag :)

Ja, det stemmer nok ikke. På mitt som ble bestilt kl 14:57 står det "Bestilt, forventet inn på lager 7 oktober 2020, 1 stk."

Har TUF og Ventus 3X OC på vei, ikke funnet ut hvilket jeg skal beholde enda.

Lenke til kommentar
1 minute ago, =Øyvind= said:

Ja, det stemmer nok ikke. På mitt som ble bestilt kl 14:57 står det "Bestilt, forventet inn på lager 7 oktober 2020, 1 stk."

Har TUF og Ventus 3X OC på vei, ikke funnet ut hvilket jeg skal beholde enda.

Ventus er en fordel om du kanskje har en litt svak PSU og usikker på om du kan få til 3x8pin strømkabler da kortet har 2x8 pin og trekker maks 320W.

Litt nice at MSI har laget et kort for alle som er usikre på sin PSU eller ikke har nok kabler/innganger. 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Just now, Theo343 said:

Ventus er en fordel om du kanskje har en litt svak PSU og usikker på om du kan få til 3x8pin strømkabler da kortet har 2x8 pin og trekker maks 320W.

Det er et godt poeng. Jeg skal kjøpe ny PC selv men færre kabler kan vel være positivt og skal ikke klokkes så mye.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Emile the rat said:

Ser at alle EVGA kortene får den samme fæle bakplata med den rød buen. 

Da ble valget plutselig veldih enkelt, eneste som gir mening da blir Aorus Xtreme. Takk EVGA, for at dere gjorde designet så støgt, da ble valget mye lettere :) 

For de som skal "cramme" det inn i et trangt ITX kabinett er nok dimensjonene viktigere enn en rød linje. Blir spennede å høre hva ITX byggerne rapporterer. Aorus Extrem er for de som sitter med svære dunker av kabinett, som oss.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
8 minutes ago, TemporalFracture said:

Var vel nevnt i går, men ser på Komplett at Asus TUF OC visstnok skal ha en leveringstid på 1-2 uker. Ikke-OC versjonen står det 1. november på. Kan dette virkelig stemme? Er vel ingen kundeservice i dag eller i morgen som kan bekrefte.

Tja, hvis du sammenligner det med et annet kort står det 2-3 uker, og ikke 1-2. Så enten er det nøyaktig 2 uker, eller så trekker Komplett tallene ut av brunauget.

Lenke til kommentar
Just now, =Øyvind= said:

Det er et godt poeng. Jeg skal kjøpe ny PC selv men færre kabler kan vel være positivt og skal ikke klokkes så mye.

Jepp, tenker at Ventus er et gullkort for alle som "bare vil ha 3080" uten planer om å klokke og ikke ønsker å styre med PSU greier. Tut og kjøre 3080 uten stress og usikkerhetsmomenter.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, =Øyvind= said:

Ja, det stemmer nok ikke. På mitt som ble bestilt kl 14:57 står det "Bestilt, forventet inn på lager 7 oktober 2020, 1 stk."

Har TUF og Ventus 3X OC på vei, ikke funnet ut hvilket jeg skal beholde enda.

Hadde Gaming X Trio bestilt hos Proshop men kansellerte den nå da det ser ut som TUF er mye bedre verdi for pengene. Fikk også 10% rabatt på den så da er det egentlig ingen tvil :)

Men som sagt så bestilte jeg jo ikke TUF før nå, så det blir nok en lang ventetid på meg. Får håpe at Komplett får en god del leveringer inn i løpet av de neste ukene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...