Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mala skrev (5 minutter siden):

Og TUF som fikk så mye pes her inne da! :wee: Bra å se at Asus har  forbedret serien!

 

Ja når jeg leste på overclockers, reddit og her så sa alle at TUF sannsynligvis var det dårligste kortet, jeg kjøpte det alikevel før reviews fordi jeg syns det så veldig bra ut, vurderte ventus 3x oc også, så veldig glad for at jeg gikk asus. Grunnen til at jeg gikk TUF istedenfor ventus var at jeg ikke fant info om kulelager i ventus, i tuf er det dobble, regner med det er sleeve lager i ventus, pluss asus har cutout i backplate for bedre ventilasjon

Endret av BartSimpson
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det jeg har lest om MSI 3080 gaming x trio er dette

"Absolute insanity going on here. "Premium/Performance King" Gaming X Trio with a custom designed PCB featuring 16 possible power stages for the GPU and up to 525W power limit thanks to the 3x8-Pin connectors.. and what do they do? They equip it with 13 power stages for the GPU and a maximum power limit of.. 350" No dual bios

For sammenligning har Asus 3080 TUF OC 16 powerstages og dual bios. Kortet er også billigere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 minute ago, Albatraum said:

Det jeg har lest om MSI 3080 gaming x trio er dette

"Absolute insanity going on here. "Premium/Performance King" Gaming X Trio with a custom designed PCB featuring 16 possible power stages for the GPU and up to 525W power limit thanks to the 3x8-Pin connectors.. and what do they do? They equip it with 13 power stages for the GPU and a maximum power limit of.. 350" No dual bios

For sammenligning har Asus 3080 TUF OC 16 powerstages og dual bios. Kortet er også billigere.

Ja var dette jeg og leste. Er igrunn glad jeg ventet litt og ikke stressa med og bestille samme dagen. Har lagt inn en bestilling på EVGA FTW3 og GIGABYTE GeForce RTX 3080 AORUS Xtreme. Så får jeg bare se hva som skjer :) Tar kansje det jeg kan få først om det viser seg at de er ganske like

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Albatraum said:

FTW3 fikk best score, men det var bare pga høyere powerlimit på kortet.

Asus TUF Gaming - 11845 stock - 12294 oc -- 90/600

EVGA FTW3 - 12140 stock - 12460 oc -- 50/500

Gigabyte Eagle - 11777 stock - 12250 oc -- 100/900

Blir spennende å se hvilke kort som får custom bios for å øke powerlimit eller om det må shunting til. Uansett mest moro for vanngutta.
 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
35 minutes ago, 0l3M said:
 

   Ventus 3X           | 3 Fan | -.-  Slot | 305mm | -- Power Stages | ---- MHz Boost | 2x8-Pin | ---/--- W |    Custom PCB | EAN               | PN 
   Ventus 3X OC        | 3 Fan | -.-  Slot | 305mm | -- Power Stages | 1740 MHz Boost | 2x8-Pin | 320/320 W |    Custom PCB | EAN 4719072762520 | PN V389-001R   
   Gaming Trio         | 3 Fan | 2.5  Slot | 323mm | 16 Power Stages | 1755 MHz Boost | 3x8-Pin | ---/--- W |    Custom PCB | EAN               | PN 
   Gaming X Trio       | 3 Fan | 2.5  Slot | 323mm | 16 Power Stages | 1815 MHz Boost | 3x8-Pin | 340/350 W |    Custom PCB | EAN 4719072762544 | PN V389-005R   

De har ikke info på alle enda. Var vel en annen og her på forumet som posta noe om MSI kortene noen sider tilbake.
https://www.overclock.net/threads/official-nvidia-rtx-3080-owners-club.1753932/

Selv om Ventus ikke er en god klokker så er det faktisk veldig gode nyheter for mange med litt ymse PSUer. Det har kun 2x8 for de som ikke har 3x8 eller nok kabler til det og drar ikke mer enn 320W. 1740MHz boost med det er helt innafor i min bok.

Lurte på om jeg måtte stresse med å finne kabler selv men da slipper jeg det. Bare swap med 1080Ti og GAME! ?

EDIT:
Trodde faktisk alle AIB korta kom med 3x8 så at noen har turt å tenke annerledes for at en del folk skal slippe å stresse med PSU bytter, kabler osv. er veldig positivt.

Når det er sagt er det nok TUF Gaming OC jeg ender opp med å beholde. Men da har jeg litt tid til å fikse kabel osv.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Mala said:

Venter på TUF fra Komplett og X Trio fra Proshop, men må nok vente på begge :p Får se hva man sitter igjen med til slutt eller hva som dukker opp først.

 

Etter det jeg leser nå er jo X Trio litt katta i sekken kjøp?

Haha, er i nøyaktig samme situasjon som deg :p vurderer nå sterkt å kansellere Trio X fra Proshop da. Det eneste jeg stusser på er at på Komplett (TUF) står det faktisk «Bestillingsvare. Forventet på lager 28.september» noe som jeg ikke tror et sekund på ?

Får vel høre med Komplett på mandag selv om jeg ikke har så lyst å mase på de. 

Lenke til kommentar

Jeg har hørt en del negativt om TUF her inne fra tidligere serier, og var seff litt skeptisk når jeg gikk for TUF selv. Hovedgrunnen var egentlig at det virket på reviews som det var lite rom for overklokking, så stock vs OC hadde ikke så sykt mye å si.

Etter å ha hatt kortet ett døgn må jeg si at TUF kortet oser kvalitet. Det er stille, kjølig og føles premium når du ser på det. Veldig glad for at jeg gikk for TUF, og de fleste vil bli veldig fornøyd med dette. Om Strix er enda ett hakk bedre enn TUF vil det bli ett skikkelig rått kort.

Jeg er også veldig imponert over kjøleløsningen på TUF hvor det er separat kjøling for minne og GPU. https://www.guru3d.com/articles_pages/asus_geforce_rtx_3080_tuf_gaming_review,4.html

Legger ved obligatorisk bilde fra Control som jeg har ventet med til jeg fikk kortet. ?

Control Screenshot 2020.09.19 - 11.13.34.32.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Vakuum said:

Jeg har hørt en del negativt om TUF her inne fra tidligere serier, og var seff litt skeptisk når jeg gikk for TUF selv. Hovedgrunnen var egentlig at det virket på reviews som det var lite rom for overklokking, så stock vs OC hadde ikke så sykt mye å si.

Etter å ha hatt kortet ett døgn må jeg si at TUF kortet oser kvalitet. Det er stille, kjølig og føles premium når du ser på det. Veldig glad for at jeg gikk for TUF, og de fleste vil bli veldig fornøyd med dette. Om Strix er enda ett hakk bedre enn TUF vil det bli ett skikkelig rått kort.

Jeg er også veldig imponert over kjøleløsningen på TUF hvor det er separat kjøling for minne og GPU. https://www.guru3d.com/articles_pages/asus_geforce_rtx_3080_tuf_gaming_review,4.html

Legger ved obligatorisk bilde fra Control som jeg har ventet med til jeg fikk kortet. ?

Control Screenshot 2020.09.19 - 11.13.34.32.png


Yup TUF var underdog og den store jokeren denne gangen så derfor bestilte jeg det som første kortet kl. 14:52 men pga. krøll i systemet får jeg ikke kortet før 30. september. Rart opplegg Komplett, men what can you do ?

De som har kjøpt TUF Gaming OC til 8249,- kanskje med en 10% kupong og 200,- rabatt har virkelig gjort tidenes kupp ?

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
39 minutes ago, BartSimpson said:

Ja når jeg leste på overclockers, reddit og her så sa alle at TUF sannsynligvis var det dårligste kortet, jeg kjøpte det alikevel før reviews fordi jeg syns det så veldig bra ut, vurderte ventus 3x oc også, så veldig glad for at jeg gikk asus. Grunnen til at jeg gikk TUF istedenfor ventus var at jeg ikke fant info om kulelager i ventus, i tuf er det dobble, regner med det er sleeve lager i ventus, pluss asus har cutout i backplate for bedre ventilasjon

Lurer på om nettbutikkene visste noe om at TUF var så bra på forhånd, eller om dette kun inntraff som et lykketreff med fornøyde kunder. Var det ikke det kortet det var flest av i markedet også?

Lenke til kommentar
45 minutes ago, Albatraum said:

Det jeg har lest om MSI 3080 gaming x trio er dette

"Absolute insanity going on here. "Premium/Performance King" Gaming X Trio with a custom designed PCB featuring 16 possible power stages for the GPU and up to 525W power limit thanks to the 3x8-Pin connectors.. and what do they do? They equip it with 13 power stages for the GPU and a maximum power limit of.. 350" No dual bios

For sammenligning har Asus 3080 TUF OC 16 powerstages og dual bios. Kortet er også billigere.

Det som forundrer meg er at disse "sylsmå" kretsene takler varmen. Men, går det så går det jo :laugh:

3080 hadde ble vel infrarødt målt til 65 grader på ytterfinnene i midten på FE. Da må det nok være ganske mye varmere mellom kjerne og vaporchamber eller hvordan det er designet.

TUF-cooler-internals.thumb.PNG.7a437812dd26aa8afbb767a9f8c4f3ad.PNG

Føler på meg litt at for eiere av 3000-serien high-end variantene 3080 / 3090 og dets like så blir det sykt viktig å ikke få for mye støvavleiring inni de små finnene der, altså helst unngå støv inn i kabinettet sitt i første omgang?

 

Endret av G
Lenke til kommentar
  • Jarmo låste denne emne
  • Jarmo gjenåpnet denne emne
  • Uderzo klistret denne emne
  • Evil-Duck avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...