Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
9 minutes ago, 0l3M said:

Har sikkert blitt postet her tidligere

https://wccftech.com/ekwb-ek-quantum-vector-waterblocks-geforce-rtx-3090-rtx-3080-launched/

Men er ikke disse blokkene til EK blitt vanvittig dyre? Eller er det bare jeg som husker feil

Fra 1600-2100kr for 2080ti Vector blokk. Avhengig av modell.

----------
Kanskje det ikkje blir FE som er tingen for vannkjøling fra dag 1....

  • This block is made for reference PCB 3080 and 3090 cards. Founders Edition does NOT have a reference PCB.
  • Due to an immense variety of fittings/barbs available on the market and no prescribed standards, we guarantee compatibility only for connectors bought from our website.
  • Factory backplates are not compatible with this water block!
Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
6 hours ago, PaladinNO said:

Meh, vi bor ute på bondebygda. Finnes ikke 10 Gbit her. :shrug:

Er ikke det største nettverket heller (ungdomsskole), men det er nå 1 kabel pr. kjerneswitch. Men om jeg ville fått 2 Gbit med begge 2...I dunno.

For å si det slik: på denne tiden i fjor hadde jeg fortsatt ADSL hjemme.

Jobber for en ISP på bondebygda selv, vi har 10Gbit til en del noder :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
12 hours ago, magnusavr said:

Skal også kjøpe FE da det ser bra ut og den kjøleren ser meget effektiv ut. Den dytter varme fra ene vifta rett ut av kabinettet direkte, og andre opp slik at det blir sugd ut av kabinett vifta.

Så siden den ikke dumper all varme i kabinettet så er det nok den beste tipper jeg.

DNB Mastercard er klart da det er trygt. Håper vi slipper å prøve en rma sak noengang. Sikkert ikke i nærheten av komplett sin service...

Komplett sin service har jo gått fra legendarisk bra til legendarisk dårlig imo

Lenke til kommentar
1 minute ago, Nizzen said:

Har vært legendarisk bra hos meg det siste året. Fikk ny datamus tilsendt uten å sende inn den gamle. Fikk 2 stk 2080ti ROG white i erstatning for Msi 2080ti. 

Kongeservice :D

Måtte sende inn ett sett med RAM for en kompis tre ganger, var helt klar misfarging i plasten, sendte med både bilde og video av feilen, fikk respons om "vi har kjørt memtest, RAM ok, returnert til kunde" :wallbash:

Snakket med KS på telefon, de skjønte ikke helt hva retur avdelingen hadde holdt på med, sendte inn en gang til, "finner ikke feilen" :wallbash::wallbash:

Snakket med KS igjen, de satte det til en eller annen spesifik person hos retur, han ringte meg når han testet, og så problemet med en gang, kunne ikke skjønne hva de forrige hadde holdt på med...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
4 hours ago, Cowboystrekk said:

Flere rykter går om lav produksjon i starten, håper det ikke stemmer. 

Samsung driver å bygger nye fabs, men husker ikke for hva, men de har sikkert kontrollen på hva de lager fabs-ene sine for :wee:

Endret av G
Lenke til kommentar
3 hours ago, Nizzen said:

Du huska feil som vanlig :D
 

 

Edit: Gøy å lese i den tråden. 8700k mot første generasjon Ryzen. Vi ser nå hvor mye verdt Ryzen og 8700k er i dag. Ryzen gen 1 er ikkje verdt noen ting, mens 8700k er enda kjempe populær på bruktmarkedet.

Glad jeg fikk gjerdesittekrampe og klarte å dy meg for å hoppe på Ryzen Gen.1

Lenke til kommentar
3 hours ago, Nizzen said:

Gigabyte har iallefall gode muligheter for skjermer! 3x HDMI og 3x DP ser det ut som:
 

 

Disse kortene ser ut som en overmodig pythonslange som har svelget en altfor stor kalv. Men det blir bra :D Jeg heller mot Gigabyte Aorus da jeg er veldig for nøyd med mitt 1080Ti der.

Selv om jeg har en "ræva 3900X" ;)

 

2 hours ago, Nizzen said:

Nå er jeg på G :p

Komplett.no har nesten faset ut alle 2080ti, og lagt resten i hylla for eventuelle RMA etc.

https://www.komplett.no/search?q=2080ti

Ting blir som regel aldri veldig billig, det blir bare faset ut som vi ser her.

Håper ingen får et 2080Ti som "RMA erstatning" for evt. feil på 3070. Det må være nedtur ?

 

Quote

Buy both :green:?

Var det andre enn Bædkætt som hadde OCD? 
Vel her er dagens:

Så j#¤%# close til 1337 :tease:

Har siste 10-15 år vært forbannet med å titte på klokka automatisk 13:37 når jeg lurer på hvor lenge det er igjen av arbeidsdagen. Over tid ble det litt irriterende. (ser sjelden på klokka og har ikke klokke på armen).

Men er årsaken Tekniker OCD så er det altså en miljøskade ?
Det føles godt når man bommer og den var 13:36 eller som i dag 13:40.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...