Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Quakecry skrev (1 time siden):

Hvorfor spiller du på CRT skjerm? :p 

Syns ikke 980Ti får helt til BFV i 1440p :p Går helt supert på lavere oppløsninger  kombinert med  CRT-skjerm. Trenger ikke voldsom oppløsning heller på CRT. Kan dryle på med resolution scaling og ulåst fps over over skjermen sine 100hz. Er faen så smooth å spille på god gammel monitor i grunn! Bevegelse ER best på CRT :D 

Er analog ut og på 980TI så det er plug & play med VGA-kontakten. Fin ventepølse frem mot 3080!

 

Har ett par andre moderne monitorer i main riggen selvsagt :p 

Om noen har noen fete CRT-skjermer stående på lager tar jeg gjerne i mot hehe.

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar
16 minutes ago, Nizzen said:

Man er vel cpubound i Doom i 4k med 3080 og 3090 skjermkort. Noe å tenke på :p

Når man er over 100fps, så blir det mere og mere cpubound.

Nei det er man ikke ;) Om man greier 300+ FPS i 1080p i Doom. Så skal man vel greie det samme i 4K også før du er noe cpubound. 3070 bør man ikke kjøpe om det er 4K du skal ha det til. Siden den bare har 8GB minne.  Man ser hvor "dårlig" det ble i Doom med 2080 i 4k med alt på Ultra. 

Endret av -=HellBound=-
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Blir kanskje en av disse 3070'ene på meg:

MSI GeForce RTX 3070 GAMING X TRIO
MSI GeForce RTX 3070 GAMING X TRIO Skjermkort
MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 2X OC.
MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 2X OC Skjermkort

Mitt gamle var et MSI GTX Armor 2x OC  970 (eller hva den het). Var et MSI kort så kun derfor jeg heller litt mot dem. ? 
Evt referansekortet til nVidia fra nettbutikken deres. 
På den pcn jeg har nå, så har jeg 2 ASUS Strix GeForce GTX 980 Ti, så kan bli ASUS også. 

Har også hatt Zotac og Gainward kort før, samt et Asus Radeon HD 5850 for endel år siden.  Som jeg har vært ganske så fornøyd med.
Så er mildt sagt usikker hvilket merke jeg skal gå for i Oktober..

Endret av Sarcoex - Gnålern
Lenke til kommentar
BALT3 skrev (6 minutter siden):

Vurderer  å oppgradere både skjerm og skjermkort i høst. Asus PG278Q fra 2014 og et 1080 ti. Tenker 3070/3080 og det frister veldig med en ultrawide curved, noen forslag? Budsjett 20k +/-

https://www.komplett.no/product/1154595/gaming/gaming-utstyr/gamingskjermer/samsung-49-curved-gamingskjerm-odyssey-g9

https://www.komplett.no/product/1168399/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/zotac-geforce-rtx-3070-twin-edge

? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
59 minutes ago, Mala said:

Syns ikke 980Ti får helt til BFV i 1440p :p Går helt supert på lavere oppløsninger  kombinert med  CRT-skjerm. Trenger ikke voldsom oppløsning heller på CRT. Kan dryle på med resolution scaling og ulåst fps over over skjermen sine 100hz. Er faen så smooth å spille på god gammel monitor i grunn! Bevegelse ER best på CRT :D 

Er analog ut og på 980TI så det er plug & play med VGA-kontakten. Fin ventepølse frem mot 3080!

 

Har ett par andre moderne monitorer i main riggen selvsagt :p 

Om noen har noen fete CRT-skjermer stående på lager tar jeg gjerne i mot hehe.

Husker at den aller siste CRT-skjermen vi hadde var skikkelig fet, flat framme og nok det aller siste på produksjonssamlebåndet på hvor bra CRT kunne bli. Den var monsterstor, husker ikke antall tommer, men ihvertfall større enn 17", kanskje mer. Synd at den ble gitt vekk, og at vi fikk sånn ekkel gammeldags LCD man måtte betale for. Men, det var tynnere, og liksom den retningen man trodde at utviklingen skulle bli virkelig bra på. Og det har det jo, og man kan se til OLED. Men det tok jæævelig lang tid før det virkelig ble noe bra.

Og det ble nesten SED, men det gikk jo i vasken for de med patentet. Faen! SED kunne jo ha blitt CRT for flatskjermer.

 

Endret av G
Lenke til kommentar
G skrev (14 minutter siden):

Husker at den aller siste CRT-skjermen vi hadde var skikkelig fet, flat framme og nok det aller siste på produksjonssamlebåndet på hvor bra CRT kunne bli. Den var monsterstor, husker ikke antall tommer, men ihvertfall større enn 17", kanskje mer. Synd at den ble gitt vekk, og at vi fikk sånn ekkel gammeldags LCD man måtte betale for. Men, det var tynnere, og liksom den retningen man trodde at utviklingen skulle bli virkelig bra på. Og det har det jo, og man kan se til OLED. Men det tok jæævelig lang tid før det virkelig ble noe bra.

Og det ble nesten SED, men det gikk jo i vasken for de med patentet. Faen! SED kunne jo ha blitt CRT for flatskjermer.

Æsj ja, disse tidlige gruusomme LCD skjermene var jo heelt reæva blues, skikkelig ræva! Og det var de jaggu meg i mange, mange år. Jeg tviholdt på en 21" CRT ganske så lenge år før den til slutt...ikke var i barndoms hjemmet lengre. Dessverre for meg i dag ? 

Dette SED greiene var spennende saker ja!

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...