Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Sidan eg fekk så kjapt svar sist, prøvar eg eit forsøk på ein annan film. (Trur denne kan bli litt verre.)

 

Hugsar ikkje mykje, desverre. Nokre stikkord:

 

- Barnefilm

- Tegnefilm

- Kanskje nordisk

- Utgitt ca 1990 +/- 5 år

- "Hovudpersonen" er iallefall ein hane (og fleire høner og andre dyr)

- Hanen i historia dør ein grusom og trist død

 

...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer også på en..

Noe som minner om Romeo og Juliet.

En svart kvinne som hører til i den Amerikanske Mafiaen, som støter på en i den kinesiske mafiaen. De møtes da han kineseren har stjålet en drosje, og så ber ho damen om å bli kjørt til et sted. Så svarer han med at han ikke er på jobb.

Osv...

 

Så blir det litt romanse der :!: Noen morsomme slåsscener osv.

 

Noe som har en ide om hvilken film dette kan være? :hmm:

Lenke til kommentar

Prøver igjen jeg med filmen min jeg, håper det er noen her som har sett den=)

Her er absolutt alt jeg husker hehe:

 

Tid: Filmen omhandler en periode, 200-300 år fra nå pluss minus, eneste jeg husker som kan tidsbestemme det er klesstilen, kvinnene hadde korsettaktige kjoler med løse lange ermer (overklassen) og framkomstmiddelet som var litt moderne hest med vogn. (innspilt mellom 1995-2005)

Sted: Kunne ha vært i Frankrike eller .. i Europa hvertfall. Engelsk språk

Karakterer: Prinsessen, venninen hennes, ”prinsen” som tilhørte den tidligere familien på tronen. En halvgammel skallet mann som var tjener/hjelper/rådgiver til prinsen. (husker ingen navn)

Sjanger: Romantisk drama/komedie

Andre særtrekk: En ganske spesiell klipping/filming til tider, bet meg merke i det, synes det var fascinerende.

 

Plot: Denne prinsessen sin familie har vært bad guys og tok over makten på en ufin måte i landet, uten at jeg husker mer detaljert. Prinsessen har nå dårlig samvittighet, og bestemmer seg for å finne og oppsøke eks-prinsen (som er i skjul) for å, ..her er det litt uklart igjen, enten for å prøve å gi tronen tilbake, eller for å få fred mellom de to. Hun reiser sammen med en venninne, de finner ut at de vil prøve å forkle seg som menn, hun vet jo at han ikke vil ha noe med henne å gjøre hvis han vet hennes identitet. Så får de kontakt, og det blir en god del frem og tilbake, forelskelse i luften. Merkelig nok er det ingen som ser at dette virkelig er to kvinner.. For å hoppe litt utpå filmen, så finner de jo ut at han er en hun, like før hun bestemmer seg for å slippe katten ut av sekken, folk føler seg tråkket på, han stikker av til hest, hun fyker muligens etter/eller han ombestemmer seg.. Det blir ihverfall lykkelig slutt, og når jeg tenker meg om høres det egentlig mer rimelig ut at tittelen hennes var dronning, men.. dette er jeg usikker på. De regjerte nok sammen til slutt.

 

Utenom dette husker jeg kun bruddstykker av scener, venninnen hennes og en gårdsgutt som hadde det kjekt i en låve sammen, han halvgamle mannen og prinsessen i en scene ved ett huskestativ, mulig han likte menn.. Prinsen og prinsessen som snakket sammen i en hule av ett slag, han var takknemmelig for å ha noen å snakke med etter en så lang tid alene. Ja nå kommer det ting tilbake her, han var også på det sterkeste frarådet kontakt med kvinner og var på sett og vis redd for å ha kontakt med de. Så denne filmen på en canal+ for et par år siden. Husker masse relativt godt også, men klarte ikke å få med meg tittelen eller navn på noen av karakterene, skuespillerne.. Søkte litt på imbd uten hell. Håper noen kan hjelpe meg

Lenke til kommentar

så en film for ganske mange år siden som handlet om et hotell der de fikk radioaktiv fisk servert pga av lekkasje fra et kjernekraftverk, etter de har spist fisken begynner alle å spy grønn "gugge".

 

Tror den er fra 1990 tallet en gang.

 

Husker ikke så mye fra den men de snakker ihvertfall engelsk

Endret av Ezmo
Lenke til kommentar

Jeg spurte tidligere i denne traden men fikk ikke noe svar sa jeg prover igjen. Det er sikkert flere/nye folk her na.

 

Filmen er en gammel skrekkfilm. husker ikke arstallet.

Den handler om en gruppe mennesker som kommer til en oy av ukjente arsaker, pa oya finner de en betongkonstruksjon som er tidligere laget av mennesker. Etter litt om og men begynner de a bli nysjerrige sa de bestemmer seg for a sprenge opp et hull og se inni.

 

Nar de gar inn i hullet husker jeg at det var en masser av farger for det ble skremt ut igjen. Det de ikke visste er at de slapp ut et kamelonromvesen som spiser dem en etter en. Jeg husker at de fant romskipet til slutt men ikke noe mere. Samt at det var en kar som hadde bodd i ei hule siden det var mennesker sist der.

 

Pa coveret mener jeg det var en stor X, om det har noe med tittelen eller ei vet jeg ikke.

 

takk

Lenke til kommentar

Beklager hvis dette er feil tråd, men det er jo på en måte en film.

 

Er det noen andre som husker en Counter Strike film hvor hovedpersonen tror alt rundt ham er i spillet, og hvor han blant annet "redder" lillebroren/søsteren som er "hostage"? Han/hun står med en hvit frakk nede i stuen.

 

Filmen åpner med at Morgenstemning (av Grieg) glir over til Clubbed To Death. Jeg skulle gjerne likt å sett denne introen en gang til.

Lenke til kommentar

Om noen husker så gikk det et David Copperfield program på NRK1 for vel 1-2 år siden. Lurer på om det var et brodway eller las vegas show. Tingen var at i dette showet skulle han vise et triks, hvordan hant tryllet en gås\and fra en bøtte til en annen. Og han skulle ta det i slow-motion, kom det en asisstent springende saakte med en fake (kosedyr) gås\and, hvor trikset sluttet med at han tryller kosedyret om til en levende and. Og alt var i slowmotion. (pust)

 

Noen som har tittel på dette showet, vil gjerne lete det fram igjen.

Lenke til kommentar

Lurer på 2 filmer.

 

Den første er en grøsser, ganske ny der mye av handlingen foregår nede i t-bane tuneller om jeg ikke husker feil. Det er ikke Mimic jeg er ute etter.

 

Den andre har jeg ikke sett mye av, men jeg husker at det handlet om et spøkelsesskip, og i slutten rømmer de ifra skipet, men det har en egen vilje, og snur å kommer etter dem (høres litt rart ut ja, men det er lenge siden og jeg husker ikke så mye av den). Også dette er en grøsser, og det er ikke Ghost Ship.

Lenke til kommentar
Lurer på 2 filmer.

 

Den første er en grøsser, ganske ny der mye av handlingen foregår nede i t-bane tuneller om jeg ikke husker feil. Det er ikke Mimic jeg er ute etter.

 

Den andre har jeg ikke sett mye av, men jeg husker at det handlet om et spøkelsesskip, og i slutten rømmer de ifra skipet, men det har en egen vilje, og snur å kommer etter dem (høres litt rart ut ja, men det er lenge siden og jeg husker ikke så mye av den). Også dette er en grøsser, og det er ikke Ghost Ship.

9346048[/snapback]

 

Den første kan være "Creep"

Lenke til kommentar

Lurte på en film her...

 

Den handler om at folk blir kontrollert, i hodet av andre personer. Det er en stemme som ber de om å skyte en spesiell person. Og den maser mer og mer intenst hvis du han ikke gjorde det. Så husker jeg at de senere i filmen skaffet seg luer, med kobber innlegg, slik at de ikke skulle bli kontollert :D Til slutt forsvinner de, men filmen slutter med at en ny person blir bedt om å hente geværet i skapet. ;)

Lenke til kommentar
Den andre har jeg ikke sett mye av, men jeg husker at det handlet om et spøkelsesskip, og i slutten rømmer de ifra skipet, men det har en egen vilje, og snur å kommer etter dem (høres litt rart ut ja, men det er lenge siden og jeg husker ikke så mye av den). Også dette er en grøsser, og det er ikke Ghost Ship.

9346048[/snapback]

Kan det være The Triangle? Evigheter siden jeg har sett filmen men...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...