Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Leter etter en film som handler om en ape som er smittebærer. Mener filmen begynner med at apen og en mann kjører en bil, så går de inn i en dyrebutikk, hvor apen klorer en dame. Alle fiskene i akvariumene faller ned fra hyllene, og mannen og apen flykter.

 

Etterhvert i filmen, så er det flere som får i seg spyttet til apen slik at de dør uansett hva legene gjør.

 

Noen som vet hvilken film jeg prater om?

Lenke til kommentar

Noen som vet hva denne heter?

 

Handler om 2 brødre som begge er brannmenn. Riktig nok så er han ene også "idioten" som starter brannene. Og det finner han gode broren ut etter at han blir brannetterforsker.

 

Noen som skjønner hvilken jeg mener......Trodde han som var "bad brother/ brannstarteren" var John Travolta, men eneste filmen jeg finner av han og som har med brann og gjøre er LADDER 49, og den er det ikke.

 

Starter vel med at begge jobber på forskjellige brannstasjoner og så vil han yngste broren over til den der eldste jobber, da den er mere "aktiv" Men storebror presser lillebror hardt, og til slutt blir han som sakt etterforsker.

 

Har stor tro på at John Travolta er med av en eller annen grunn.......men finner bare ikke filmen.....så derfor skal jeg ikke si 100% sikkert at han er med.

 

Har prøvd John Travolta på imdb...hjalp meg ikke stort :( Har søkt etter filmer med Fire i teksten på forskjellige shapper, men har ikke klart og finne riktig

Lenke til kommentar

JUPP det var det gitt :D

 

Skulle du ha sett det var visst Kurt Russell som var "idioten" :p

 

Kommer til å sove godt i natt, nå som jeg slipper og vri meg i senga for og finne ut hvilken film som plutselig poppet inn i hodet mitt..

 

Og det beste play.com har Daylight / Backdraft pakke til 4.99 pund....ingen tvil om hva som skal bestilles når jeg står opp høhm.....i.....dag....hehe

Lenke til kommentar
JUPP det var det gitt :D

 

Skulle du ha sett det var visst Kurt Russell som var "idioten" :p

 

Kommer til å sove godt i natt, nå som jeg slipper og vri meg i senga for og finne ut hvilken film som plutselig poppet inn i hodet mitt..

 

Og det beste play.com har Daylight / Backdraft pakke til 4.99 pund....ingen tvil om hva som skal bestilles når jeg står opp høhm.....i.....dag....hehe

9602702[/snapback]

 

På tide å se filmen igjen for å si det sånn ;)

Lenke til kommentar
Og det beste play.com har Daylight / Backdraft pakke til 4.99 pund....ingen tvil om hva som skal bestilles når jeg står opp høhm.....i.....dag....hehe

 

Vel den R2-utgaven der er ekstremt dårlig; filmen er i feil aspekt ratio, bildet er ikke 16:9 optimalisert, og det er null ekstramateriale.

 

Kanskje det bare er meg, men gamle billige DVD-utgaver styrer jeg som oftest langt unna. Kjøp heller den nye 2-disc R1-utgaven av Backdraft, den kan jeg selv anbefale.

Lenke til kommentar

Er ute etter navnet på to filmer.

 

1) Det er en film i samme sjanger som Oceans Eleven og Lucky Number Slevin (altså "vi-lurer-noen"-sjanger). Husker ikke helt detaljene, men vet at den ene fyren som spiller i filmen, spiller en tilbakestående vaktmester. Det eneste er at det er skuespill i selve filmen at han er tilbakestående - han er egentlig helt normal. Om jeg husker rett, er denne skuespilleren kjent for å ha slike roller i filmer.

 

2) Handler om en gjeng (ukjent antall, men alt fra 2-5) lurendreire (con' men) som kommer over ei tilsynelatende dyktig jente (skal forestille ei jente under 18 i filmen om eg husker rett). Hun blir med dem rundt, som en ekstra liten puff i å lure folk (hvem tror barn er med på slikt, eh?). I slutten av filmen viser det seg at det faktisk er hun som har lurt dem, og har stukket av med alle pengene, og er "sporløst" forsvunnet.

 

Har sett disse filmene for en stund tilbake, og hadde vært gøyt å sett dem igjen.

Endret av jocke
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Er ute etter navnet på to filmer.

 

1) Det er en film i samme sjanger som Oceans Eleven og Lucky Number Slevin (altså "vi-lurer-noen"-sjanger). Husker ikke helt detaljene, men vet at den ene fyren som spiller i filmen, spiller en tilbakestående vaktmester. Det eneste er at det er skuespill i selve filmen at han er tilbakestående - han er egentlig helt normal. Om jeg husker rett, er denne skuespilleren kjent for å ha slike roller i filmer.

 

2) Handler om en gjeng (ukjent antal, men alt fra 2-5) lurendreire (con' men) som kommer over ei tilsynelatende dyktig jente (skal forestille ei jente under 18 i filmen om eg husker rett). Hun blir med dem rundt, som en ekstra liten puff i å lure folk (hvem tror barn er med på slikt, eh?). I slutten av filmen viser det seg at det faktisk er hun som har lurt dem, og har stukket av med alle pengene, og er "sporløst" forsvunnet.

 

Har sett disse filmene for en stund tilbake, og hadde vært gøyt å sett dem igjen.

9608855[/snapback]

 

1) The Score

 

2) Matchstick Men

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Er ute etter navnet på to filmer.

 

1) Det er en film i samme sjanger som Oceans Eleven og Lucky Number Slevin (altså "vi-lurer-noen"-sjanger). Husker ikke helt detaljene, men vet at den ene fyren som spiller i filmen, spiller en tilbakestående vaktmester. Det eneste er at det er skuespill i selve filmen at han er tilbakestående - han er egentlig helt normal. Om jeg husker rett, er denne skuespilleren kjent for å ha slike roller i filmer.

 

2) Handler om en gjeng (ukjent antal, men alt fra 2-5) lurendreire (con' men) som kommer over ei tilsynelatende dyktig jente (skal forestille ei jente under 18 i filmen om eg husker rett). Hun blir med dem rundt, som en ekstra liten puff i å lure folk (hvem tror barn er med på slikt, eh?). I slutten av filmen viser det seg at det faktisk er hun som har lurt dem, og har stukket av med alle pengene, og er "sporløst" forsvunnet.

 

Har sett disse filmene for en stund tilbake, og hadde vært gøyt å sett dem igjen.

9608855[/snapback]

 

1) The Score

 

2) Matchstick Men

9608864[/snapback]

Er det mulig å glemme navn på to så kjente og gode filmer? Er flau jeg.

 

edit: takk btw <3

Endret av jocke
Lenke til kommentar

Jeg så en kortfilm for en del år siden, sikkert rundt 5-6 år siden som jeg gjerne skulle visst tittelen på/sett igjen. Den handlet om noen som var ute på et militært oppdrag eller noe, det var værtfall en gjeng med militærkledde menn som var utendørs. Husker egentlig ikke hva de gjorde. Men han ene så en familie ved et skikkelig koselig hus i skogkanten, det var en dame og en gammel mann og tror det var to barn der også. Han militære mannen forelsket seg visst i denne damen og familien hennes, men da han skulle prøve å gå til dem viste det seg at det var en slags glassvegg rundt der de var. Plutselig, av en eller annen grunn, kom han seg gjennom glassveggen til familien. Da var de noe slags monstere som spiste opp han militærmannen.

 

Jeg husker ikke nøyaktig handlingen i denne kortfilmen, men håper noen har en tittel eller vet om noe sted for å finne ut av det. Jeg mener å huske at filmen ble sendt på nrk1 hvis jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
...

9614536[/snapback]

Jeg tror du snakker om serien "Night Visions", eller "Mareritt" som den het på NRK2.

 

EDIT: etter litt research kan jeg bekrefte svaret mitt. Det er snakk om episode 3, del 1 (A View Through the Window).

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg leter som alle andre etter en film, mer bestemt en kort animasjonsfilm:

 

Filmen er på 11-15 minutter, handler om en parykkmaker og en liten pike.

Handlingen foregår rundt 1340 mens svartedauen herjet i Europa. Den lille jenta leker rundt i gatene og pleier titte inn i parykkmakerens vindu. Husker ikke helt hvordan det fortoner seg, men etter mange subtile hint åpenbarer det seg at parykkmakerens hår kommer fra innbyggere tatt av svartedauen.

Det hele ender veldig trist med at han stiller ut sin seneste parykk, en barneparykk, og at jenta ikke kommer innom for å titte ...

 

Filmen er laget i stop motion med dukker, og har en veldig Tim Burton følelse over seg på lik linje med «A Nightmear Befor Christmas» og «Corps Bride» - kanskje mest den siste mens de oppholder seg i de levendes rike.

 

Jeg så filmen på svensk tv en gang for fem-seks år siden, og mener å huske at den het noe ala "Paukmakeren och flickan", men det er ikke sikkert filmen er svensk.

 

På forhånd takk for alle hint :)

Lenke til kommentar

Dagen. Jeg husker at jeg så en film som var ganske tøff rundt 1990. Var om en fyr som kanskje var en kjemiker, professor av noe slag. Og på en måte så fikk han noe kjemikalier over seg, så kunne han løpe veldig fort. Han fikk mekka seg en rød drakt også. Mener at det var flash gordon elns. Men finner ikke igjen filmen på IMDB.

 

Handlingen var på jorden. og filmstilen var typisk 80 tidlig 90 talls.

Har så lyst å se den igjen. Husker enda at jeg så en trailer av oppfølgeren også, men den så jeg aldri. Noen som har noen som helst anelse?:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...