Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

På utkikk etter en film jeg så da jeg var 9-10 år gammel. altså 16-17 år siden.

 

Den handler om en slags eventyrer som er på jakt etter en skatt i ørkenen i afrika. Det var visst nazistene som gravde den ned. Han har en veldig spesiell nøkkel han må bruke for å låse opp den ene døra der og noen blir drept av automatiske maskingevær ved den ene døra mener jeg å huske. Var også noen digre vifter innvolvert hvor helten nesten blir sugd inn. Husker ikke så mye egentlig. Husker bare at jeg syntes den var bra da. Helt sikkert en møkka-film egentlig. Men det hadde vært moro å se den igjen etter så mange år :wee:

 

Ikke så mye å gå på men dere har løst mysterier her før ;)

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På utkikk etter en film jeg så da jeg var 9-10 år gammel. altså 16-17 år siden.

 

Den handler om en slags eventyrer som er på jakt etter en skatt i ørkenen i afrika. Det var visst nazistene som gravde den ned. Han har en veldig spesiell nøkkel han må bruke for å låse opp den ene døra der og noen blir drept av automatiske maskingevær ved den ene døra mener jeg å huske. Var også noen digre vifter innvolvert hvor helten nesten blir sugd inn. Husker ikke så mye egentlig. Husker bare at jeg syntes den var bra da. Helt sikkert en møkka-film egentlig. Men det hadde vært moro å se den igjen etter så mange år :wee:

 

Ikke så mye å gå på men dere har løst mysterier her før ;)

9475467[/snapback]

 

 

Første som popper opp i hue mitt er "Operation Condor"

Lenke til kommentar

Ny film fra min "ungdom".

 

Handler om tidsreising. I fremtiden så er det et slags statlig prosjekt med tidsreiser. De er livredde for tidsparadox. Når disse kommer så går det en alarm og greier. På slutten(?) så driver de å evakuerer mange folk via tidsmaskinen mens det over høyttalerne kommer "This is not the end" elns...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg leter etter en filmtittel og jeg har mine tvil om noen her kan hjelpe.

 

Det er en relativt ny film, tror den er fra 2005. Den er independent og har ikke fått mye oppmerksomhet. Når jeg så traileren og leste historien minnet den en del om Clerks. Jeg tror at tittelen har noe med biljard å gjøre, uten at jeg er sikker i det hele tatt. Jeg mener å huske at jeg oppdaget filmen på et messageboard på IMDb. Jeg tviler på at noen her har sett den, men hvis jeg er ekstremt heldig har noen her hørt om den.

Lenke til kommentar

Hvor denne posten nå kommer, det vet jeg ærlig talt ikke. Jeg laga meg en ny thread, men det ble tydeligvis rapportert og besvart med høye intensjoner om å fremlegge min uvissthet. Samme faen. Her har jeg i alle fall et filmspørsmål.

 

 

Asiatisk film, hvorav handlingen baserer seg på -hevn- (bindestrek på sidene for dette er noe jeg ikke vet, men tror). Kan huske to scener fra den, hvorav den ene var en nedgraving av en levende mann, hvor det regnet som bare det.

 

Rundt denne gravlegginga var det en høyere-opp-i-systemet-mann, mulig leder i Yakuza, noe sånt. Som sto der med paraply. Uansett, en mann ble gravlagt levende, men kom seg senere ut av gjørma.

 

Kan huske at denne scenen var utenfor en garasje? Og, husker jeg rett, så var det også noen ville tilstander inne i den samme garasjen, muligens tidligere eller etter denne gravleggingen.

 

Filmen her har plaget meg siden jeg "kom på den" for drøyt noen mnd-er siden.

Har dog aldri fått posta på hw-forumet, siden jeg har personlige problemer med systemet.

 

 

MEN, nå vil jeg altså ha hjelp.

TAKK!

 

Filmen tipper jeg er forøvrig fra 2000 - 2005.

 

 

Takk til den som løser denne for meg. Klem! :ph34r:

Lenke til kommentar
Jeg leter etter en filmtittel og jeg har mine tvil om noen her kan hjelpe.

 

Det er en relativt ny film, tror den er fra 2005. Den er independent og har ikke fått mye oppmerksomhet. Når jeg så traileren og leste historien minnet den en del om Clerks. Jeg tror at tittelen har noe med biljard å gjøre, uten at jeg er sikker i det hele tatt. Jeg mener å huske at jeg oppdaget filmen på et messageboard på IMDb. Jeg tviler på at noen her har sett den, men hvis jeg er ekstremt heldig har noen her hørt om den.

Det eneste Clerks lignende jeg har vært borti er den fantastiske Cashback (2006).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg leter etter en filmtittel og jeg har mine tvil om noen her kan hjelpe.

 

Det er en relativt ny film, tror den er fra 2005. Den er independent og har ikke fått mye oppmerksomhet. Når jeg så traileren og leste historien minnet den en del om Clerks. Jeg tror at tittelen har noe med biljard å gjøre, uten at jeg er sikker i det hele tatt. Jeg mener å huske at jeg oppdaget filmen på et messageboard på IMDb. Jeg tviler på at noen her har sett den, men hvis jeg er ekstremt heldig har noen her hørt om den.

Det eneste Clerks lignende jeg har vært borti er den fantastiske Cashback (2006).

9498828[/snapback]

 

Nope, det er ikke den.

Lenke til kommentar

Filmene jeg er på jakt etter er to filmer som jeg leide som guttunge på 80-tallet. Det er tegnefilmer som inneholder et gigantisk romskip som ved et par anledninger transformerte seg til en gedigen robot. Det er ikke snakk om noe transformersgreier og det kan godt være det var mer enn de to tegneseriefilmene.

 

Jeg var ikke gamle gutten og jeg husker ekstremt lite fra filmene (stort sett det med romskipet, en av hovedpersonene tror jeg var kaptein eller lignende på romskipet, men er langt fra sikker).

 

Så tegnefilm, trolig fra 80-tallet. Kan heller ikke utelukke at det faktisk er en serie og ikke en film, men tror det var filmer det var snakk om. Noen som i det hele tatt har snøring?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...