Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Ser etter en norskprodusert film om 2 verdenskrig. Den ble lagd mellom 2010-2015 ellernoe tror jeg. Det var tre nordmenn og tre tyskere som måtte dele en hytte og det var snø og de gikk med truger. Han ene nordmannen var rødhåret og jeg lurer på om en av de som spilte bastøy-filmen også var med her. Tror den er lagd av NRK men neimen ikke helt sikker. Noen som har en pil til hva denne heter? :)

Lenke til kommentar

I vinter så jeg en reklame for en britisk film. Den handler om en fyr som ikke kan jobbe fordi han får en eller annen skade eller sykdom, så han må søke om penger på deres versjon av NAV. Der får han beskjed om at han er for frisk til å få penger. Noen som veit hvilken jeg snakker om?

Kan det være I Daniel Blake? http://www.imdb.com/title/tt5168192/

Passer med mannen, vi følger en alenemor som er i systemet og.

Lenke til kommentar

Jeg husker jeg så en film for lenge siden, mellom 1995-1999 noen gang, som jeg synes var veldig skummel. Det eneste jeg husker fra filmen, som vi så på VHS, var at en mann ble jagd av ulver eller hunder i noe jeg tror var en bakgård. Jeg kan såvidt memorere at han ble jagd opp i mot et metallgjerde før det ble kutt. Det var mørkt, sikkert om natten. Har ikke peiling hvilken land den ble spilt inn i, hvem som var med etc, eller om filmen var kjent eller ikke.

Lenke til kommentar

På et korpsseminar i min "barndom" så jeg en liten bit av en skrekkfilm(?) der romvesener hadde kledd seg ut som mennesker. De var på en fiskebåt eller no' og et av de ekte menneskene kikket ut gjennom et hull i kahytten. Der så han romvesnene utenfor som dro av seg menneskedraktene med glidelås tror jeg, og inni var de helt lysende. Da én av dem så ham ble han så redd at han hoppet over bord.

 

Aldri funnet ut hvilken film det egentlig var...

Lenke til kommentar

På et korpsseminar i min "barndom" så jeg en liten bit av en skrekkfilm(?) der romvesener hadde kledd seg ut som mennesker. De var på en fiskebåt eller no' og et av de ekte menneskene kikket ut gjennom et hull i kahytten. Der så han romvesnene utenfor som dro av seg menneskedraktene med glidelås tror jeg, og inni var de helt lysende. Da én av dem så ham ble han så redd at han hoppet over bord.

 

Aldri funnet ut hvilken film det egentlig var...

 

Kunne høres ut som Cocoon filmene. Den andre muligens, lenge siden jeg så dem. Men der har hvertfall aliene menneskedrakter slik du sier

Lenke til kommentar

Al Pacino-film?

 

Hei, denne gjorde inntrykk.

 

Mafia relatert, viser hvordan en gjeng med kompiser vokste opp, hvordan de forholdt seg til de gamle før de selv ble en del av mafiaen.

 

Handlingen går altså over flere tiår.

 

Mente Al Pacino var med, men jeg finner den ikke.

 

90-tallet gikk den på kino, tror jeg.

 

Tusen takk.

Lenke til kommentar

 

På et korpsseminar i min "barndom" så jeg en liten bit av en skrekkfilm(?) der romvesener hadde kledd seg ut som mennesker. De var på en fiskebåt eller no' og et av de ekte menneskene kikket ut gjennom et hull i kahytten. Der så han romvesnene utenfor som dro av seg menneskedraktene med glidelås tror jeg, og inni var de helt lysende. Da én av dem så ham ble han så redd at han hoppet over bord.

 

Aldri funnet ut hvilken film det egentlig var...

 

Kunne høres ut som Cocoon filmene. Den andre muligens, lenge siden jeg så dem. Men der har hvertfall aliene menneskedrakter slik du sier

 

 

Det er den første Cocoon. Ser på den nå, den scenen er der  :p 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...