Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Hei. Lurer på ein film. Meiner å huske at det var Rutger Hauer som var med i den filmen. Kan huske at det var kamp om eit eller anna. Det var to lag. Dei sloss. Så husker eg noko om at dei kasta stein på eit eller anna. Så var det kanskje noko som gjekk på tid. Dette virker litt rotete, men det er alt eg husker. Var oppe hos ein og såg denne filmen på 90-tallet.

Lenke til kommentar

Hei. Lurer på ein film. Meiner å huske at det var Rutger Hauer som var med i den filmen. Kan huske at det var kamp om eit eller anna. Det var to lag. Dei sloss. Så husker eg noko om at dei kasta stein på eit eller anna. Så var det kanskje noko som gjekk på tid. Dette virker litt rotete, men det er alt eg husker. Var oppe hos ein og såg denne filmen på 90-tallet.

 

Må vel være denne https://youtu.be/ZWBY_DncCME?t=6m38s

Lenke til kommentar

 

Hei. Lurer på ein film. Meiner å huske at det var Rutger Hauer som var med i den filmen. Kan huske at det var kamp om eit eller anna. Det var to lag. Dei sloss. Så husker eg noko om at dei kasta stein på eit eller anna. Så var det kanskje noko som gjekk på tid. Dette virker litt rotete, men det er alt eg husker. Var oppe hos ein og såg denne filmen på 90-tallet.

 

Må vel være denne https://youtu.be/ZWBY_DncCME?t=6m38s

 

Ja det er den. Takk for svar.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Søker etter en film som jeg tror er fra 1990-tallet. En rampete guttunge og faren hans, de møter ei rampete jente og moren hennes. De voksne finner tonen, og de små finner på mye ramp sammen. Mener det var en eller annen kamp mellom godt og ondt i filmen, og husker at den lille jenta kjørte an hjullaster mot slutten av filmen. Rullet en stor stein avgårde mot 'skurken'. Og moren sa noe slikt som "Haven't I told you your not alowed to operate heavy machinery..?". Komedie med to rampunger, muligens film nr 2 i en serie. Muligens Chevy Chase i papparollen, men jeg klarte ikke å finne filmen ved søk på han. Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg leter etter en litt obskur film som jeg håper noen kan hjelpe meg med. Dette er en film fra 80-tallet. Jeg tør ikke si noe mer spesifikt om når på 80-tallet, dessverre. Filmen var vel i sjangeren drama/action, vil jeg tro. Den handler om et kvinnefengsel og vi følger ei som nettopp blir satt inn. 

 

Villain i denne filmen er en av de kvinnelige fangevokterne hennes og hennes "bitch", en innsatt som er høyest i rang fordi hun har innyndet seg hos fangevokteren. Det er et skikkelig rått fengsel hvor man må følge de uskrevne regler for å overleve. Jeg husker dessverre svært lite, men det er èn scene som er spikret fast: Noen klarer å smugle inn en kattunge som blir svært populært blant mange av de innsatte. Helt til da denne villain fangevokteren (kraftig dame, så vidt jeg husker) går etter kattungen. Kattungen løper med fangevokteren etter, og hun ender med å drepe den ved å tråkke på den.

 

Jeg husker også at den innsatte som innyndet seg hos fangevokteren hadde kraftig, blondt hår med en kraftig pannelugg. Jeg husker jeg la merke til den litt uvanlige hårfrisyren.

 

Ringer dette noen bjeller?

Lenke til kommentar

Søker etter en film som jeg tror er fra 1990-tallet. En rampete guttunge og faren hans, de møter ei rampete jente og moren hennes. De voksne finner tonen, og de små finner på mye ramp sammen. Mener det var en eller annen kamp mellom godt og ondt i filmen, og husker at den lille jenta kjørte an hjullaster mot slutten av filmen. Rullet en stor stein avgårde mot 'skurken'. Og moren sa noe slikt som "Haven't I told you your not alowed to operate heavy machinery..?". Komedie med to rampunger, muligens film nr 2 i en serie. Muligens Chevy Chase i papparollen, men jeg klarte ikke å finne filmen ved søk på han. Noen som har peiling?

Kan det være Problem Child 2 (1991)

 

 

Endret av FrankZito
Lenke til kommentar

Fullt mulig, men Reform School Girls innehar utrolig mye av det du har etterlyst, deriblant scenen med katten.

Wendy O. Williams er "bitchen" som terroriserer de andre fangene og den blonde, høye sjefs vokteren er Sybil Danning som sammen med sin andre undersått, ei kraftig dame, styrer de fengselet med total jernhånd.

Vi følger også ei ung og noe uskyldig jente som havner på kant med de nevnte ovenfor og filmen er vel mer en satire/parodi (på tidlig 70-talls sexploitation filmer ala Pam Grier/Roger Corman, med deilige babes fanget i et eller annet jungel høl ned i sør-amerika) enn et drama. 

 

Kan du ha blandet sammen 2 lignende filmer? Kom jo ut en stor mengde med women in prison titler på 80-tallet.

Endret av FrankZito
Lenke til kommentar

Hm, ja, jeg skal ikke påstå det helt sikkert. Jeg synes bare å huske at den jeg så ikke var en komedie, og at dette er en parodi inspirert av den komedien. Slik som f.eks Hot Shots parodierte scener fra f.eks Top Gun. 

 

Men mulig det er den og jeg var for ung til å se satiren. :p

 

Edit: Jo mer jeg tenker etter, jo mer tror jeg at det er rett film. Av en eller annen grunn er all humor og satire borte fra de minnene jeg har, så mulig den gjorde mer inntrykk i mitt unge sinn en det var ment som. Takk uansett. :p

Endret av Tabris
Lenke til kommentar

Ble spurt om jeg husket en viss film, og beskrivelsen ringe ei bjelle men klare ikke å huske korsen film det e.

 

alt vi huske e;

 

Huske du en film vi så for ei stund sia der en mann tok over et møte med alle verdenslederan. Også avfyrte han et våpen fra en satelitt og det va liksom en bomba som sprengte opp london. Også fikk han alle landan te å avfyre atomvåpen mot hverandre. Også gjorde dem narr av nord korea om dem hadde eller ikje. Også fikk han dem te å avlyse angrepet. Sånn at ingen hadde noen våpen igjen og han sto med det eneste.

 

så om noen vet korsen film det e så rop ut! :)

Lenke til kommentar

Er det noen som husker en disneyfigur ved navn Natasja/natasha? Liten og med gebrokken tale. Veldig lite å gå etter her altså, men jeg blir føkkings gæren her. Gammel Disney-klassiker av noe slag

 

Kan det være figuren Sasha fra tegnefilmserien Noahs dyrebare øy? Serien ble laget av Den europeiske kringkastingsunionen, ikke Disney.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Action film: En hytte/hus ute i ødelandet med fult av soldater(personer med våpen) der en person klarer å drepe alle, mener slutten av filmen er ved et snølandskap der den ene personen klarer å drepe noen som skal drepe han.  Noen som vet hva filmen heter?  er jo såklart filmen shooter

Endret av Woltox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...