Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-2spvYRBZtB

En eller annen actionfilm hvor en mann mot slutten av filmen har plantet mikrofon for å avlytte samtalen til en dame i bilen hennes. Noe med at de ville være sammen men at han slet med å stole på folk (muligens var han spion) og at det derfor ikke kunne fungere, eller noe lignende. Ringer det en bjelle hos noen hva dette kan være? Prøver å hjelpe dama med å finne ut hvilken film det kan være. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Søker etter en film jeg så for mange år siden:

Action (komedie), muligens 90+tallet 

Lite jeg husker, men mener den faktisk hadde 3.1 imdb rating en stund, er en super dårlig laget film med kun ukjente skuespillere.

 

Plot:

Militært team blir sendt et sted (mener i en skog/underjordisk base), der feks. "snikskyteren" på laget løp rundt med maskinpistol, alle hadde dårlig treffsikkerhet. Husker jeg først så den på en liste over tidenes dårligste film laget 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Leter etter en film der jeg husker mest av sluttscenen.

 

En eller annen assistent til en høytstående person, kanskje amerikansk president, ender med å rope "DAVID", før han setter en pistol til hodet og trekker av. Det kan være

Absolute Power, med Clint Eastwood og Gene Hackman,

men jeg finner ikke skuespilleren i rollelista som jeg mener er personen som tar selvmord på slutten. Ikke husker jeg navnet til denne skuespilleren heller.

 

Foranledningen til alt dette tror jeg var en elskerinne som ble drept.

Endret av hightow
Lenke til kommentar

Hvorfor satt du det i spoiler? Det skjønte jeg ikke. :hmm:

Scott Glen begår selvmord med pistol på slutten i den Eastwood filmen, men tror ikke selve handlingen vises. Ikke på den utgaven jeg har sett, men scenen kan muligen finnes på andre utgaver?

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Leter etter en film der jeg husker mest av sluttscenen.

 

En eller annen assistent til en høytstående person, kanskje amerikansk president, ender med å rope "DAVID", før han setter en pistol til hodet og trekker av. Det kan være

Absolute Power, med Clint Eastwood og Gene Hackman,

men jeg finner ikke skuespilleren i rollelista som jeg mener er personen som tar selvmord på slutten. Ikke husker jeg navnet til denne skuespilleren heller.

 

Foranledningen til alt dette tror jeg var en elskerinne som ble drept.

 

No Way Out med Gene Hackman og Kevin Costner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Skrekk/grøsser jeg ikke husker navnet på. Men handler generelt om spøkelse-mamma som ønsker å bli gjenforent med sitt avdøde barn. Husker godt slutten, at barnet blir funnet og overrakt, men aksepterer det ikke, eller var noe om tilgivelse, og fortsetter hjemsøkingen. Siste scene var vel e ung gutt som satt på senga og pratet med denne spøkelsen. Siste bilde er overblikk av korridor der hun tilsynelatende forsvinner, men flyr fort tilbake igjen før bildet blir svart.

 

Trodde først det var Mama, med Jessica Chastain og Nikolaj CW, men det var det ikke.

 

Hjelp? :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skrekk/grøsser jeg ikke husker navnet på. Men handler generelt om spøkelse-mamma som ønsker å bli gjenforent med sitt avdøde barn. Husker godt slutten, at barnet blir funnet og overrakt, men aksepterer det ikke, eller var noe om tilgivelse, og fortsetter hjemsøkingen. Siste scene var vel e ung gutt som satt på senga og pratet med denne spøkelsen. Siste bilde er overblikk av korridor der hun tilsynelatende forsvinner, men flyr fort tilbake igjen før bildet blir svart.

 

Trodde først det var Mama, med Jessica Chastain og Nikolaj CW, men det var det ikke.

 

Hjelp? :)

The woman in Black. 2012, er om gjenferd, å ett barn. Ikke helt lik slutt da.
Lenke til kommentar

Jeg mener dette skal være fra i år, da jeg er rimelig sikker på at de i Radioresepsjonen snakket om at Steinar hadde sett en svensk film for kun kort tid siden, som var meget, meget bra. Sjangeren var komedie, og det hele var tydeligvis et slags "livet på landsbygda i Sverige"-opplegg..

 

Noen som kan ha en idé, basert på tidenes tynneste beskrivelse?

Endret av d'espresso
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg mener dette skal være fra i år, da jeg er rimelig sikker på at de i Radioresepsjonen snakket om at Steinar hadde sett en svensk film for kun kort tid siden, som var meget, meget bra. Sjangeren var komedie, og det hele var tydeligvis et slags "livet på landsbygda i Sverige"-opplegg..

 

Noen som kan ha en idé, basert på tidenes tynneste beskrivelse?

Det kan være både Amatører, https://www.imdb.com/title/tt7893992/?ref_=nv_sr_1, med premiere September 2018. Det kan også være Tårtgeneralen, https://www.imdb.com/title/tt6889032/?ref_=nm_knf_i1, premiere Mars, 2018. Er det Amatører, var han sikkert på kino, da den hadde premiere her i Norge, 07.09.2018.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

The Power of Love ble spilt i en film jeg så rundt 2000. +/- 4-5 år.

 

Tror den var fra Nederland, evt. UK - med diker, kanaler etc.

 

Antar NRK eller TV1000.

 

Noen ide hvordan jeg kan lete med så lite info?

 

+

 

Kvinnelig vokal.

 

Jeg ville startet med imdb.com, og tatt for meg de forskjellige kvinnelige sangerne som har sunget sangen, og se i hvilke filmer de er kreditert. Jeg antar det er Jennifer Rush sin variant av sangen det er snakk om?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, dvs. jeg mener at det var hennes versjon. Må nesten anta det ellers leter jeg etter høystakken i nåla.

jeg trodde jeg hadde blodspor på, Bend it like Beckham, da du nevnte kanaler, å Nederland/England. Men the Power Of Love i den filmen, var en indisk versjon. Problemet med sånne sanger, er at de er brukt i så mange produksjoner. Det er vanskelig å naile Google søk.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tysk sci fi. Om et spaceship der det blir noe tull. Husker ikke mer, men fikk tips om den her inne en gang. Har glemt navnet.
Et svært spacehip mener jeg det var, som en diger tank. Tror filmen er fra 2010 eller før.

 

Edit. Fant den. Det var Cargo (2009).

Endret av Delvis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...