Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser etter en film hvor en veteran kommer hjem fra utlandet. Enten har han vært borte lenge, eller så har han forsvunnet og kommet tilbake etter mange år. Litt usikker på det punktet.

 

Iallefall. Når han kommer tilbake har kona (og muligens barn) gått videre, og stiftet familie med en ny mann. Mener filmen spiller rundt veteranens hverdag etter dette.

Endret av Jokerjævel
Lenke til kommentar

Ser etter en film hvor en veteran kommer hjem fra utlandet. Enten har han vært borte lenge, eller så har han forsvunnet og kommet tilbake etter mange år. Litt usikker på det punktet.

 

Iallefall. Når han kommer tilbake har kona (og muligens barn) gått videre, og stiftet familie med en ny mann. Mener filmen spiller rundt veteranens hverdag etter dette.

Brothers(2009) kan være innenfor det du leter etter. Jake Gyllenhaal, Tobey Maguire, Natalie Portman.

http://www.imdb.com/title/tt0765010/

Lenke til kommentar

Hei. Då eg gjekk på vgs grunnkurs for ca 24-25 år sidan så såg eg og nokre andre aelever ein film. Det var om to politimenn som jobber i beverly hills trur det var der. Så skjer det noko og ein av dei blir overført down town. Trur dei kom til ein person høgt oppe i systemet. Ein som ingen kan arrestere. Down tiwn der blir skurker arrestert uten å få vita om retten til få advokater. På slutten av filmen så møter politimannen denne mannen som er høgt oppe i systemet. Ikkje så masse å gå på. Men wt det nokon som veit kva film eg snakker om?

Lenke til kommentar

Hei! Jeg leter etter en film som har gått på kino, mener det er en film som kan ligne på Izzat eller noe. En film om utlendinger, sikkert i Oslo.. skulle se den på kino for noen år siden(tror jeg) men glemte den helt bort. Takk for innspill:)

Schpaa?

Eller så er det en som heter haram... Kanskje en av de?

Endret av technicality
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har en film i minnet, som jeg gjerne vil ha tittel på.

 

Alt jeg husker fra filmen er én enkelt scene, hvor en mor leter etter sin datter, som blir voldtatt av én eller flere soldater i ruinene til en kirke. Tipper filmen finner sted i Italia (i det minste rundt middelhavet), og handlingen er fra andre verdenskrig.

Lenke til kommentar

Leter etter en Svenk skrekkfilm/grøsser. Husker ikke nøyaktig hvilke år jeg så den, men var etter 2009(kan ha vært gitt ut før, bare husker jeg fikk sykt mange filmer for en billig penge på grensa ett år)

Det er en venne gjeng(tror ikke ALLE kjente hverandre, og at en tok med en venn. Men kan ta feil)

De leiger et hus ut i ingenmannsland. Mener at de stoppet på en bensinstasjon og sa til den som jobbet der at de skulle bo i det huset, som gjorde personen nervøs, og de mente at det ikke var noe hus der.

Mener de studerte kunst eller noen gjorde det, siden jeg husker at det var en som malte. Prøver å huske rett, men mener det var en kjeller der, en veldig stor kjeller, eller en slags tunnel/bunker.

Husker også et veldig creepy maleri med motiv av utkanten av en skog og mange "hvite gjennomsiktige spøkelser" på bilde.

Husker en spesifik scene hvor de sitter å spiser og en snakker om at de hadde vært på festival eller noe lignende og hadde kjøpt en burger, og han hadde funnet et stort stykke brusk.

 

Kan være at filmen er dansk, men tviler, siden jeg husker at det var Høye fjell i bakgrunnen.

 

Husker jeg elsket denne filmen, og finner ikke DVD'n noen steder.

Tusen takk på forhånd for svar

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har fått en hjernekløe nå, som jeg håper å få løst.

Husker en scene enten fra en film eller serie, (ganske sikker på at det er komedie) hvor (tror det er en mann) som ligger i sengen, så begynner han å løpe som en hun i søvne. Mulig det er fra Modern Family eller lignende?

Lenke til kommentar

Hei! Jeg leter etter en film som har gått på kino, mener det er en film som kan ligne på Izzat eller noe. En film om utlendinger, sikkert i Oslo.. skulle se den på kino for noen år siden(tror jeg) men glemte den helt bort. Takk for innspill:)

Tomme Tønner?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...