Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Hei! Leter etter en norsk film hvor det er en pedofil mann som møter unge gutter, så lager de en hjelpesentral kind of hvor de vil hjelpe andre ofre så avtaler de møte med guttene og pedoen også banker de opp pedoen rett før det selsuelle skjer. Husker at det var en leilighet med en pc, hvor detvar mapper med navnene på ofrene og at det var en bil på en prkeringsplass eller noe sånt. Mener det var en badehall inkludert i filmen og... takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Leter etter en norsk film hvor det er en pedofil mann som møter unge gutter, så lager de en hjelpesentral kind of hvor de vil hjelpe andre ofre så avtaler de møte med guttene og pedoen også banker de opp pedoen rett før det selsuelle skjer. Husker at det var en leilighet med en pc, hvor detvar mapper med navnene på ofrene og at det var en bil på en prkeringsplass eller noe sånt. Mener det var en badehall inkludert i filmen og... takk for hjelp!

Kan det være "Sønner" du tenker på? 

Lenke til kommentar

Ang. dialogbaserte filmer i anb.tråden, kom jeg på en film som jeg lenge har glemt navnet på.
Husker dessverre lite om handlingen, annet enn at det var forskjellige folk som tok tilflukt på et motell e.l pga uvær.
Men det var noe kriminelt inni bildet, og en del bilkjøring i plaskregn mot slutten.
Noen som vet hvilken film jeg mener?
Kan være fra 90 tall eller tidlig 2000 tall, ikke sikker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg så en film da jeg var yngre. Det eneste jeg husker var at den var skummel/spennende. Det var ei dame som snakka med broren/vennen sin på telefon. Så dro hun opp på gården hans for å besøke han.
 
Når hun kommer dit er det låst/huset tomt. Så hun drar til nærmeste nabo, spør etter han fyren. Også viser det seg at han er død.

Før 2010 tror jeg.. That's it. Noen som vet?
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Denne filmen har jeg hatt som tradisjon som liten å se på TV hver julaften, men har ingen anelse hva den heter? Her er fakta jeg vet:

 

• Handler om mann som har et gult vannfly.

• Han flyr det, men styrter.

• Kommer seg ikke ned fra fjellet.

• Han her en rød nødblus med seg.

• Han blir skadet under kræsjet. 

• Handlingen foregår om sommeren.

• Mannen har brunt hår og skjegg.

• Antyder filmen er fra 90-tallet.

• Den gikk hvert år på julaften på formiddagen på TV2 eller TV Norge, men det gjør den ikke nu lenger.

 

Har irritert meg over at jeg ikke finner ut hvilken film det er og har søkt som en galing etter den på nettet. Har brukt flere år på å finne denne, så setter virkelig pris på all hjelp smile.gif Jeg trur ikke filmen er særlig bra, men den har stor affeksjonsverdii for meg.

Lenke til kommentar

 

Denne filmen har jeg hatt som tradisjon som liten å se på TV hver julaften, men har ingen anelse hva den heter? Her er fakta jeg vet:

 

• Handler om mann som har et gult vannfly.

• Han flyr det, men styrter.

• Kommer seg ikke ned fra fjellet.

• Han her en rød nødblus med seg.

• Han blir skadet under kræsjet.

• Handlingen foregår om sommeren.

• Mannen har brunt hår og skjegg.

• Antyder filmen er fra 90-tallet.

• Den gikk hvert år på julaften på formiddagen på TV2 eller TV Norge, men det gjør den ikke nu lenger.

 

Har irritert meg over at jeg ikke finner ut hvilken film det er og har søkt som en galing etter den på nettet. Har brukt flere år på å finne denne, så setter virkelig pris på all hjelp smile.gif Jeg trur ikke filmen er særlig bra, men den har stor affeksjonsverdii for meg.

Alaska?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

OK, 2 stk. filmer som jeg ikke husker navnet på og som Google ikke kunne hjelpe meg med. De gikk på TV en eller flere ganger, og jeg så dem nok før 2005.

 

1.
En film om et par hvor mannen er rik og blant annet eier ei øy, problemet er at han er rimelig fæl å leve med. Det jeg husker er at dama er på øya og kaster stein på (gate?)lamper for å knuse glasskuppelen. Det blir liggende glass overalt og mannen tråkker senere på noen av disse glassbitene. Etterhvert rømmer dama fra øya og går i skjul. Mannen finner henne igjen og forsøker å ta livet av henne.
 
2.
Denne er litt enklere tror jeg. Tema for filmen er hva man er villig til å gjøre for å slippe å dø. Det handler om en fyr som først drikker noe dårlig kaffe også besvimer utenfor en garasje. Han gis en falsk legeundersøkelse der de sier at han kommer til å dø. Han gis valget om å gjøre noe fælt (drepe noen?) for å få penger til hjelp, noe han til slutt velger å gjøre tror jeg. Senere finner han ut at det hele var et eksperiment for å avdekke hva folk er villige til å gjøre når de tror de skal dø. Han gjenkjenner på TV fyren som ga han kaffe. Da tar han hevn ved å forgifte vedkommende på samme måte, om jeg husker riktig ..
 
:)
Endret av nightowl
Lenke til kommentar

OK, 2 stk. filmer som jeg ikke husker navnet på og som Google ikke kunne hjelpe meg med. De gikk på TV en eller flere ganger, og jeg så dem nok før 2005.

 

1.

En film om et par hvor mannen er rik og blant annet eier ei øy, problemet er at han er rimelig fæl å leve med. Det jeg husker er at dama er på øya og kaster stein på (gate?)lamper for å knuse glasskuppelen. Det blir liggende glass overalt og mannen tråkker senere på noen av disse glassbitene. Etterhvert rømmer dama fra øya og går i skjul. Mannen finner henne igjen og forsøker å ta livet av henne.

 

2.

Denne er litt enklere tror jeg. Tema for filmen er hva man er villig til å gjøre for å slippe å dø. Det handler om en fyr som først drikker noe dårlig kaffe også besvimer utenfor en garasje. Han gis en falsk legeundersøkelse der de sier at han kommer til å dø. Han gis valget om å gjøre noe fælt (drepe noen?) for å få penger til hjelp, noe han til slutt velger å gjøre tror jeg. Senere finner han ut at det hele var et eksperiment for å avdekke hva folk er villige til å gjøre når de tror de skal dø. Han gjenkjenner på TV fyren som ga han kaffe. Da tar han hevn ved å forgifte vedkommende på samme måte, om jeg husker riktig ..

 

:)

Film nummer 1 er i seng med fienden, med Julia Roberts.

https://www.imdb.com/title/tt0102945/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr_1

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei! Er på jakt etter navnet på en film jeg hadde som barn. Var en DVD/VHS med flere animasjonsfilmer bestående av flere folkeeventyr, blant annet eventyret om persefone og Hades, Høna som tripper i berget og hvorfor havet er salt. Vet at en del av filmen heter «Nå skal du høre», men vet ikke hva DVD-en heter med alle eventyrene samlet. Håper noen husker!:)

Lenke til kommentar

Hei. Leter etter en film jeg så for noe år siden. Husker ikke så veldig mye av den. Den er Norsk, spilt inn i Oslo (tror jeg). Den handler om noen unge gutter (og en jente tror jeg) som var å badet i en dam litt i utkanten av byen. De sykler hjem fra denne dammen/badeplassen. Jenta mister klokka si i vannet, og den ene gutten finner den igjen tilslutt. Mer enn det husker jeg ikke. Noen?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Leter etter en Norsk film, kan være en serie. Handlingen er på en øy, husker en dame med mørkt hår,kan hende hun gikk med hvit blonde kjole, nattkjole(?) hun samler på dukker, kanskje hun hadde schizofreni, eller annen mental sykdom, tror den er fra 80-tallet.

Lenke til kommentar

Leter etter en Norsk film, kan være en serie. Handlingen er på en øy, husker en dame med mørkt hår,kan hende hun gikk med hvit blonde kjole, nattkjole(?) hun samler på dukker, kanskje hun hadde schizofreni, eller annen mental sykdom, tror den er fra 80-tallet.

Malstrøm? Er britisk, men mener den gikk på nrk.

Endret av Deschain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...