Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Veit ikkje om det er nokoen her som kan hjelpe meg med  denne filmen. Eller det kan hende at det er ein tv-serie. Husker ikkje kven som  spelte i filmen. Det eg husker er at eg var på  besøk hos min tante og onkel. Dei budde i ei høgblokk i Bergen. Dei hadde  parabol. Det var på 80-taller ein gong. Tven stod på og det kom reklame for ein film som skulle visast på fjernsynet. Det eg såg var romvesen eller noko lignande som kunne skyta med fingeren sin. Dei retta pekefingen og kunne skyta med den. Ein person ser på dei ansikt til ansikt og spørr dei. "Are you fingers loaded?" Dette er det einaste eg har å gå på. Er det noken som har anelse om kva film dette er? Eller om det er ein tv-serie? Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Leter etter en film som bestefaren min fortalte om, som hørtes så bra ut..

 

den gikk på tv for en stund siden. Thriller kanskje.?

En jente som snart blir 18, mister faren sin. Så flytter hun inn hos stemoren, men hun er bare ute etter arven hennes, som hun får når hun blir 18. Va og noe greier med noe fingeravtrykk og en annen jente som brukte hennes fingeravtrykk for å få tak i arven eller noe sånt..

 

Noen om vet ka det kan være?

Lenke til kommentar

Hvilken film var det jeg så for mangfoldige år siden...

Handlingen er i verdensrommet et sted, på et romskip. "Aliens" som begynner som spraklende glimt, og ender opp i en dørkarm med tentakler/snabler, en lysende ring, (som viser seg å være the weak spot") og en kremasjonsovn til byttet sitt..

Filmen tror jeg er over 30 år gammal...

Endret av Caddy
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei. Trenger hjelp til å finne ein film. Husker ikkje kva han  heiter eller kven som var med i den.

Det eg husker av filmen då eg såg den for lenge sidan var at det er ein mann som står bakerst i ein buss.  Han tar fram eit automatvåpen og begynner å skyte dei som er på bussen. Ein av dei drepte er ein etterforsker. Så leiter dei gjennom sakene hans og prøver å finne ut kva han har funne ut.  Så skal dei prøve å finne denne morderen. Nokon som kan hjelpe meg her?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser etter en tegnefilm fra 80/90 tallet,

handlingen er at noen huletroll kidnapper en unge og så prøver en annen unge å redde den andre,
vedkommende bruker bla. ett usynlig garnnøste for å ikke miste veien ut av hula,
det hele foregår i en middelaldersetting.

Husker også at den var skikkelig dårlig dubbet på norsk.

Lenke til kommentar

Ser etter en tegnefilm fra 80/90 tallet,

handlingen er at noen huletroll kidnapper en unge og så prøver en annen unge å redde den andre,

vedkommende bruker bla. ett usynlig garnnøste for å ikke miste veien ut av hula,

det hele foregår i en middelaldersetting.

Husker også at den var skikkelig dårlig dubbet på norsk.

The Princess and the Goblin. 1994.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Leter etter en film som bestefaren min fortalte om, som hørtes så bra ut..

 

den gikk på tv for en stund siden. Thriller kanskje.?

En jente som snart blir 18, mister faren sin. Så flytter hun inn hos stemoren, men hun er bare ute etter arven hennes, som hun får når hun blir 18. Va og noe greier med noe fingeravtrykk og en annen jente som brukte hennes fingeravtrykk for å få tak i arven eller noe sånt..

 

Noen om vet ka det kan være?

Presumed Dead in Paradise, kan stemme ganske bra.

http://www.imdb.com/title/tt3758738/?ref_=nv_sr_1

Lenke til kommentar

Hei. Trenger hjelp til å finne ein film. Husker ikkje kva han  heiter eller kven som var med i den.

Det eg husker av filmen då eg såg den for lenge sidan var at det er ein mann som står bakerst i ein buss.  Han tar fram eit automatvåpen og begynner å skyte dei som er på bussen. Ein av dei drepte er ein etterforsker. Så leiter dei gjennom sakene hans og prøver å finne ut kva han har funne ut.  Så skal dei prøve å finne denne morderen. Nokon som kan hjelpe meg her?

Fant navnet på filmen viss der nokon som vil sjå den.

Døden tar buss (1973)
The Laughing Policeman (original title)
Lenke til kommentar

Trenger å hjelp til en film. Jeg tror den er kjent.  Handler om en gutt som blir dømt for drap. (Tror var læreren og grunnen var noen seksuelle handlinger som ble filmet. Læreren filma elever som måtte gjøre ting, men ikke 100% sikker det var lærer) Ihvertfall personen blir drept og gutten prøver nå å bli frikjent med at han var utilregnelig. Han sier han har en person inni seg som av og til bryter ut. Nå skal forsvarere bevise denne teorien fordi retten tviler på dette. (Gutten blir funnet under en bru etter drapet og selve drapet er begynnelsen på filmen, ellers spiller den mest i retten. 

Hele filmen foregår egentlig i rettsalen forskjellige dager. Den spiller veldig på psyken og psykisk manipulering.   Etter at gutten blir frikjent på slutten sier han en setning som røper hele hans identitet og man får en veldig aha opplevelse, men da er det for seint. Han sier dette kun til forsvareren som er en mann. Retten er en dame som han midt under retter får et raseriutbrudd mot. Han banner mye og klikker helt. 

Alt er egentlig planlagt og gutten prøver å lure alle til at han er en snill gutt som har en slem inni seg, men egentlig er han en slem gutt og prøver virke snill i retten.  Noen som vet?     Er veldig få folk involvert også.   En dame lege engarere seg også litt for å snakke om psykiske lidelser osv  Har sett den ofte og ja alt som kan hjelpe tar jeg imot med takk. 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Leter etter en grøsser som har handling på ett slott i england. Eneste jeg husker var at det var en kvinne, kanskje en barnepasser som helt på slutten satt inne i slottet livredd med en unge i hendene som hun klemte ihjel pga. frykt. Mener også det var flere barn og voksne der, men de døde fryktelig en etter en. Husker ikke hva hun var redd. Er over 15 år siden jeg så filmen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...