Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Leter etter en islandsk road movie. Har gått gjennom imdb og greier, men nei, finner den ikke. Det er to som reiser rundt hele Island med en bil - en gutt og en jente. De er rundt 20-25 år gamle. Han har stort og kraftig mørkt hår og hun har RØDT! Han er litt ustabil om jeg ikke tar feil. Den er fra nittitallet vil jeg tro. Hvertfall ikke tidligere.

 

Anelse?

 

Cold Fever kanskje ?

 

http://www.imdb.com/title/tt0109028/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Broren min trenger hjelp til å finne en film.

Han så visstnok deler av den på tv for 3-4 år siden og den handlet om mor og datter som samarbeidet med å lure menn til ekteskap eller liknende for å ta pengene deres.

Komedie mener han at det var. Han tror også at filmen er fra 2000-tallet.

 

EDIT: Nevermind... fant ut at det var "Heartbreakers".

Endret av datating
Lenke til kommentar
Jeg ser etter en film, men jeg har ikke så mye å gå på. Jeg tror den er gammel, eller at settingen i det minste er satt til noen år tilbake. Det eneste jeg husker er at det var ei dame som jobba som stuper, altså stupte fra et skyhøyt tårn og ned i et lite basseng/stamp. Det skjedde en ulykke en dag, og hun fikk synet ødelagt. Noen som kjenner det igjen?

 

Wild Hearts Can't Be Broken kanskje? Også kjent som Stuntrytteren på norsk …

Lenke til kommentar
Leter etter en islandsk road movie. Har gått gjennom imdb og greier, men nei, finner den ikke. Det er to som reiser rundt hele Island med en bil - en gutt og en jente. De er rundt 20-25 år gamle. Han har stort og kraftig mørkt hår og hun har RØDT! Han er litt ustabil om jeg ikke tar feil. Den er fra nittitallet vil jeg tro. Hvertfall ikke tidligere.

 

Anelse?

 

Cold Fever kanskje ?

 

http://www.imdb.com/title/tt0109028/

Har vært innom. No go, dessverre.

Lenke til kommentar
Jeg ser etter en film, men jeg har ikke så mye å gå på. Jeg tror den er gammel, eller at settingen i det minste er satt til noen år tilbake. Det eneste jeg husker er at det var ei dame som jobba som stuper, altså stupte fra et skyhøyt tårn og ned i et lite basseng/stamp. Det skjedde en ulykke en dag, og hun fikk synet ødelagt. Noen som kjenner det igjen?

 

Wild Hearts Can't Be Broken kanskje? Også kjent som Stuntrytteren på norsk …

 

Det ser sånn ut, tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Jeg husker ikke så mye dessverre, men skal prøve å skrive alt jeg husker..

 

Det er animert, eller da, tegnefilm som jeg så som liten..

 

Det er mange dyr, som ekorn, bevere, grevlinger, stinkdyr og sånn (tror jeg), og hele filmen starter med at faren til ett av de dyrene, roper på dattra si tror jeg som sitter i et tre ellerno.. jeg mener å huske at dette er starten.

 

så løper de mot en vei, og så holder de på å bli påkjørt av en bil tror jeg..

 

så husker jeg ikke mer før huset til grevlingene blir gasset ned (mulig det var flere steder som ble gasset ned)

og grevling mor og far dør hvertfall, men barnet overlever så vidt. og da tar de med henne til et slags dyr som skal hjelpe dem.. men for å klare det må de få tak i en slags blomst som finnes på kanten av ett fjell/klippe, og de må bygge et slags fly ellerno for å få tak i den..

 

det er dessverre alt jeg husker, men håper noen kan hjelpe meg ? :-)

 

Tror det er Once Upon a Forest fra 1993 du leter etter – kjent som Det var en gang en skog i Norge.

 

 

TUUUUUUSEN TAKK! :D

Lenke til kommentar

Heisann. Jeg leter en film som var ganske populær for noen år siden.

 

Det var en meget emosjonell film. Den handlet om at en gammel mann måtte besøke broren sin eller noe slikt, men han har ikke bil eller noe slikt, så derfor tar han og kjører hele veien på gressklipperen sin.

 

Noen som vet hvilken film jeg snakker om?

Lenke til kommentar

Har sett en film på TV et par ganger, en mann som går rundt i en by og skal kjøpe seg dress(?) så drar han til et stort hus hvor det er privat fest. Hele tiden hører man en sånn melodi i bakgrunnen.

 

Den festen er en slags sex-greie der damene går toppløse rundt.

 

Sikkert en kjent film men har aldri lagt merke til hva den heter :p

Lenke til kommentar

Jeg har brukt flere timer på å komme på navnet på denne filmen.

 

Problemet er at jeg ikke husker noen av skuespillerne , men jeg mener å huske at noen av dem var små-kjente.

 

Handlingen:

 

Flere mennesker er låst inne i et hus, en av dem er en prest, så har vi en neger ( som jeg tror er engelsk ) og en prostituert, de er tilsammen kanskje 8-9 stk. De får servert noe mat etterhvert, og en kar henger seg mens de andre prøver å få opp døra for å hjelpe han. Det virker som de har brukt et "blått filter" i filmen, ettersom jeg husker bildet var ganske blått.

 

Den er maks 5 år gammel. Jeg hadde satt uendelig stor pris på navnet på denne filmen. Blir gal her :(

Endret av asad
Lenke til kommentar

Ein film eg såg på rema her om dagen, som eg gløymde navnet på.

 

Den flottaste jenta på high school og ein gjeng skal på ein ferie eller noko. Alle gutane vil prøve seg på ho, men ein av dei er villeg til å drepe for det.

Trur utgivelsesåret var rundt 2006.

Nokon som veit?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...