Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg leiter etter navnet på en amerikansk film jeg så på TV på midten av nittitallet ca.

Filmen handlet om en kar som var jagerfyver. Hovedpersonen klikka det for etterhvert, noe som resulterte i at han stjal ett fly med atomvåpen(tror jeg), for så å bruke denne på en ondskapfull måte. Jeg husker at han landa flyet på en bilvei i ødemarka ett eller annet sted.

Jeg husker desverre ikke mer enn det i farta.

 

 

Helt sikker på det?

Ja. Jeg mener også at hovedpersonen tok liv av hele familien sin i filmen.?

Noen som vet?

Lenke til kommentar

Hva heter den filmen som... Vel. Det handler om en hendelse som skjedde i en ørken som blir tatt opp senere i en rettsak eller noe. Og jeg tror (om jeg ikke husker feil) at det var enda en hendelse som også ble tatt opp.

 

Jeg husker:

- "Ørken" mye sand

- Soldater

- Skyting

- Kan det være en rettsak?

 

Plz plz :p Kjent film.. Sett den flere ganger på TV tidligere

Lenke til kommentar

Jeg husker ikke så mye dessverre, men skal prøve å skrive alt jeg husker..

 

Det er animert, eller da, tegnefilm som jeg så som liten..

 

Det er mange dyr, som ekorn, bevere, grevlinger, stinkdyr og sånn (tror jeg), og hele filmen starter med at faren til ett av de dyrene, roper på dattra si tror jeg som sitter i et tre ellerno.. jeg mener å huske at dette er starten.

 

så løper de mot en vei, og så holder de på å bli påkjørt av en bil tror jeg..

 

så husker jeg ikke mer før huset til grevlingene blir gasset ned (mulig det var flere steder som ble gasset ned)

og grevling mor og far dør hvertfall, men barnet overlever så vidt. og da tar de med henne til et slags dyr som skal hjelpe dem.. men for å klare det må de få tak i en slags blomst som finnes på kanten av ett fjell/klippe, og de må bygge et slags fly ellerno for å få tak i den..

 

det er dessverre alt jeg husker, men håper noen kan hjelpe meg ? :-)

Lenke til kommentar
Gjest member-97590

Leter etter en film eg tror var italiensk.

Ganske kjent film, om en far og en gutt som havner i en konsentrasjonsleir under 2. verdenskrig.

 

Klarer ikkje huske tittelen, så håper noen kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Jeg husker ikke så mye dessverre, men skal prøve å skrive alt jeg husker..

 

Det er animert, eller da, tegnefilm som jeg så som liten..

 

Det er mange dyr, som ekorn, bevere, grevlinger, stinkdyr og sånn (tror jeg), og hele filmen starter med at faren til ett av de dyrene, roper på dattra si tror jeg som sitter i et tre ellerno.. jeg mener å huske at dette er starten.

 

så løper de mot en vei, og så holder de på å bli påkjørt av en bil tror jeg..

 

så husker jeg ikke mer før huset til grevlingene blir gasset ned (mulig det var flere steder som ble gasset ned)

og grevling mor og far dør hvertfall, men barnet overlever så vidt. og da tar de med henne til et slags dyr som skal hjelpe dem.. men for å klare det må de få tak i en slags blomst som finnes på kanten av ett fjell/klippe, og de må bygge et slags fly ellerno for å få tak i den..

 

det er dessverre alt jeg husker, men håper noen kan hjelpe meg ? :-)

 

Tror det er Once Upon a Forest fra 1993 du leter etter – kjent som Det var en gang en skog i Norge.

Lenke til kommentar
Jeg husker ikke så mye dessverre, men skal prøve å skrive alt jeg husker..

 

Det er animert, eller da, tegnefilm som jeg så som liten..

 

Det er mange dyr, som ekorn, bevere, grevlinger, stinkdyr og sånn (tror jeg), og hele filmen starter med at faren til ett av de dyrene, roper på dattra si tror jeg som sitter i et tre ellerno.. jeg mener å huske at dette er starten.

 

så løper de mot en vei, og så holder de på å bli påkjørt av en bil tror jeg..

 

så husker jeg ikke mer før huset til grevlingene blir gasset ned (mulig det var flere steder som ble gasset ned)

og grevling mor og far dør hvertfall, men barnet overlever så vidt. og da tar de med henne til et slags dyr som skal hjelpe dem.. men for å klare det må de få tak i en slags blomst som finnes på kanten av ett fjell/klippe, og de må bygge et slags fly ellerno for å få tak i den..

 

det er dessverre alt jeg husker, men håper noen kan hjelpe meg ? :-)

 

Syns det hørtes ut som flukten fra dyreskogen, som ble sendt på NRK før. Link: http://no.wikipedia.org/wiki/Flukten_fra_Dyreskogen

Lenke til kommentar

Leter etter en islandsk road movie. Har gått gjennom imdb og greier, men nei, finner den ikke. Det er to som reiser rundt hele Island med en bil - en gutt og en jente. De er rundt 20-25 år gamle. Han har stort og kraftig mørkt hår og hun har RØDT! Han er litt ustabil om jeg ikke tar feil. Den er fra nittitallet vil jeg tro. Hvertfall ikke tidligere.

 

Anelse?

Lenke til kommentar

Jeg ser etter en film, men jeg har ikke så mye å gå på. Jeg tror den er gammel, eller at settingen i det minste er satt til noen år tilbake. Det eneste jeg husker er at det var ei dame som jobba som stuper, altså stupte fra et skyhøyt tårn og ned i et lite basseng/stamp. Det skjedde en ulykke en dag, og hun fikk synet ødelagt. Noen som kjenner det igjen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...