Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så en film for noen år siden (kanskje to) som fant sted i Øst-Europa. Hovedpersonene var to unge kvinnelige studenter, en av dem var ufrivillig gravid. Abort var tydeligvis forbudt, så de tok inn på et hotell og betalte en fyr for å fjerne fosteret. Han ble etterhvert litt uvillig, så den ikke-gravide måtte ligge med ham på badet.

 

Tror det endte godt. Ganske sikker på at det ikke var engelsk tale.

 

Husker et bilde av et lite foster. Det var ganske ubehagelig og trist.

 

Peiling?

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar

Hei. Trenger desperat navnet på en film som skal brukes som julepresang. Har desverre ikke så veldig mye informasjon, men tror den er laget etter 2000, muuuligens på 90 tallet.

 

Den handler om en kvinne som jobber som hushjelp(eller lignende) hos en familie. Etterhvert viser det seg at denne kvinnen har en forbannelse (eller noe i den duren) over seg, og at hun er dømt til å måtte være vitne til forskjellige tragiske hendelser gjennom historien, f.eks korsfestelsen av jesus. (ja, hun er tydeligvis "gammel".). Så vidt minne fremdeles holder, tror jeg at familien hun jobber hos, eller noen i familien begynner å finne utav at det er noe som ikke helt stemmer med henne. Er ikke sikker, men til slutt tror jeg at hun blir kvitt forbannelsen.

 

Beklager, var elendig dette her, men setter pris på all hjelp jeg kan få. Tusen hjertelig!

Lenke til kommentar

Leiter etter en miniserie(?) som gikk på nrk2 i påsken(?) for noen år tilbake siden. Den hAndlet om unge mennesker som leide et gamelt "hus". Det eneste jeg husker var at det var en diger stein i kjellern, og serien innhold tidreiser, og det var noen scener tilbake til fortiden i dette huset. De fant og en lvende gammel mann inni veggen i kjelleren, som hadde blitt støpet inn for en god del år siden. Noen som vet hvilken det er snakk om?

Lenke til kommentar

Jeg leiter etter navnet på en amerikansk film jeg så på TV på midten av nittitallet ca.

Filmen handlet om en kar som var jagerfyver. Hovedpersonen klikka det for etterhvert, noe som resulterte i at han stjal ett fly med atomvåpen(tror jeg), for så å bruke denne på en ondskapfull måte. Jeg husker at han landa flyet på en bilvei i ødemarka ett eller annet sted.

Jeg husker desverre ikke mer enn det i farta.

Lenke til kommentar

Det er en film jeg har lyst til å se som jeg har ikke vet navnet på. Den handler om en tysk agent som jobber for KGB. Filmen handler om hvordan han forråder Sovjetunionen og går i tjeneste hos CIA eller MI6. Halvparten av filmen består av flashbacks fra andre verdenskrig. Vi fikk se at hovedpersonen var bosatt i en tysk storby. Kjæresten hans ble skutt av russerne. Det siste vi fikk se av andre verdenskrig i den filmen var at han ble rekruttert inn i KGB av en russisk politisk kommisær.

 

Kan noen hjelpe meg?

 

 

- Hvordan ser karakterene/skuespillerene ut?

 

Hovedpersonen hadde svart hår og hvit hud da han var voksen.

 

 

- Er filmen gammel eller ny?

 

Jeg tror filmen er fra etter 1980.

 

 

- Er det noen spesielle hendelser eller scener som har satt seg fast hos deg? Beskriv dem!

 

Hovedpersonen og kjæresten hans sitter under et bord i en kjeller og spiser sjokolade mens det blir sluppet bomber over dem.

 

Russiske soldater kaster fra seg våpnene og jager en tysk jente over et jorde for å voldta henne.

 

Hovedpersonen (i voksen alder, etter krigen) besøker en kunstutstilling med sin mørkhudete kjæreste og beundrer et maleri som forestiller russernes plyndring av en tysk by. Hovedpersonen stirrer på bildet og filmen går inn i et flashback.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Det er en film jeg så for veldig lenge siden som jeg har lyst til å se igjen, som jeg bare husker en enkelt scene av. En mann er på en do eller noe lignende, noen mafiafolk (tror jeg) kommer inn, og tar en rotte inne i en bøtte over, og gjør bøtta varm på innsiden, sånn at rotta går litt wild inni der, og skraper mannen sin hud. Husker ikke noe mer :p

Lenke til kommentar
Det er en film jeg så for veldig lenge siden som jeg har lyst til å se igjen, som jeg bare husker en enkelt scene av. En mann er på en do eller noe lignende, noen mafiafolk (tror jeg) kommer inn, og tar en rotte inne i en bøtte over, og gjør bøtta varm på innsiden, sånn at rotta går litt wild inni der, og skraper mannen sin hud. Husker ikke noe mer :p

Det er 2 fast 2 furious Her er klippet

Endret av waveshaft
Lenke til kommentar

Poster denne for ei venninne som leter etter en (muligens to) tegnefilmer, fra 90-tallet eller eldre:

 

Film nr 1 handler om masse fugler. Jeg tror de bor på en søppeldynge, eller noe. Det er i alle fall en slem ravn eller noe sånt der, som jeg tror har en gjeng. Og så er det noen snille småfugler, og noe sier meg at to av de er rosa og blå.

Så må de passe seg for de store, så de ikke blir spist. Tror det er noe synging her også. Og noe med en katapult? Det er ikke Disney, i alle fall.

 

Film nr 2 handler om noen kosedyr, eller dyr, eller noe som havner på et flytende et eller annet inne i kloakken. De er på vei til et eller annet sted i den vanlige verden, det stedet har masse lys. Og så skjer det litt farer underveis og slikt. Når dyrene komme til enden av kloakken, ser de masse, masse lys. Som i Vegas, liksom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...