Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Kan det hende at dette ikke er en film men en episode i en mini-serie på NRK, husker ikke navnet, men jeg lurer på om det var fire frittstående episoder, med en fortelling i hver episode. Den historien som kan minne om det du beskriver, handlet om en kvinnelig muslimsk lab-arbeider som blir sammen med en mannlig kollega av norsk opprinnelse. Kvinnen prøver overbevise denne mannen om at det kan være farlig for dem å være sammen på grunn av hennes familie, men mannen nekter å innse hvor stor faren er. Mener det ender med at hun får grundig juling av noen mannlige familiemedlemmer.

En annen episode jeg husker fra serien handlet om en presteaspirant, eller hva en som er på vei til å bli prest kaller seg, som har en kjæreste han klarer å gjøre gravid. Det passer veldig dårlig for dem begge å få barn akkurat da, og da dette oppdages kort tid etter unnfangelsen er angrepille fortsatt ett alternativ og jenta ønsker å ta en slik. Men den unge presteaspiranten er moralsk imot å ta et spirende liv og ønsker derfor at de skal ha barnet enda så dårlig det passer. Det er mye frem og tilbake for kvinnen om hun skal ta pillen eller ikke, men det ender med at hun tar pillen idet fristen på 48 timer etter samleie nærmer seg.

 

Vet ikke om det er den du tenker på, men om det er det kan kanskje infoen om den andre episoden hjelpe deg eller andre til å finne ut hva dette er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første du sa virket veldig kjent, er ikke sikker på hvor lenge filmen/programmet varte, ettersom det vel er 3-4 år siden jeg så filmen/programmet, men det virker som om, med tanke på beskrivelsen, at det var det jeg så. Om jeg får sett noen bilder eller noen småklipp fra filmen tror jeg at jeg skal kunne finne ut om det er det jeg så. :)

 

Noen som vet hva serien heter?

Lenke til kommentar
Noen som har filmanbefalinger?

Veldig glad i action. F.eks Bad boys filmene,gone in 60 seconds,death race og transporter filmene.

Noen som har noe å anbefale:)

Beklager oppdaget nå at dette var feil forum;) hehe

Her finner du mye bra action: Diskusjon.no kårer: Tidenes beste actionfilmer

 

Vi har før øvrig en egen tråd for filmanbefalinger.

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
Ser etter en svensk film. Tror det er en drama/komedie eller noe sånt. Mange år siden jeg så den, men mener at den handlet om en hel familie som samlet seg for å feire jul. Og i løpet av denne kvelden skjer det mye galskap. Tror en mann fikk høre at kona var gravid. Men han hadde sterilisert seg uten at kona visste om det. Dette fører til mye bråk. Og det jeg husker best er en full julenisse som plutselig banker på senere på kvelden, og roper denne kvinnens navn av en eller annen grunn. Når mannen hører dette tror han at julenissen er faren til barnet og ender opp med å gi han real juling. "Dø nu för helvete, tomte jævel!" brøler han før han slår nissen ned trappa :p

 

Ringer denne noen bjeller? Skulle så gjerne visst navnet :(

 

BUMP

 

Noen som vet?

 

:cry:

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke det er Import-Eksport jeg tenkte på. Om jeg husker rett, var det en muslimsk familie, og kvinnen med utenlandsk opprinnelse tror jeg muligens jobbet som lege eller noe i den duren. Husker veldig lite av den, dessverre.

Kan godt hende det er den der, men er ikke sikker. Er det noen andre lignende filmer som er den jeg tenkte på?

Traileren bør gjøre deg ganske sikker:

Lenke til kommentar

Hei! Trenger hjelp med å finne ut hvor settningen o.l. kommer ifra

Nå ve jeg ikke helt om det er en film eller en tv-serie. men det eneste jeg veit er at det blir veldig mye snakk om kroppen. Om hvor mye en kropp kan tåle smerte. Det er mye blod inni bildet hvis ikke jeg tar helt feil. "Its unbeliveable how much the body can take" elnz..

Hjeelp. Tror det kanskje kommer fra en serie

Lenke til kommentar

Jeg leter etter en film, som er en krigsfilm (på en måte). Den er laget før 2000 og handler om militær soldater som får et oppdag at de skal gå i en jungel for å drepe en viktig person. (Er litt usikker på om det var fiendens leder eller noe slikt.)

 

Det jeg husker fra filmen var at alle i militærbasen i jungelen var samlet ved en scene. Det skulle komme en kjent artist eller noe slikt og framføre for dem, for at de skulle få ha det litt morsomt en kveld. Det endte med at personen kom, og så var det ei dame som kom, og da ho var ferdig/halvferdig eller midt i "framføringa" så begynte alle mennene å storme mot og oppå scenen pga de ville ha tak i henne. (Tror de ville ha tak i henne for å pule henne eller noe slikt.)

 

Noen som kan hjelpe meg?:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...