Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så en film på tv for en del år siden, som jeg gjerne skulle ha sett igjen. Jeg husker desverre ikke så mye:

 

Handler om en mann som løper fra noe, så går han inn i en fiskebutikk. Han får etterhvert lov til å bo hos fiskeselgeren og hans kone. Han begynner å ha sex men konen, noe som fiskeselgeren finner ut helt på slutten av filmen.

Lenke til kommentar
Nummer 2 hadde en annen bruker skrevet om, jeg lurer på samme filmen.

 

Jeg trenger hjelp til å finne en film jeg ikke husker tittelen på. Jeg vet heller ikke når den er laget, men det er minst ti år siden jeg så den på tv, og ja den er i farger smile.gif

 

Det er en thriller/skrekk der en person får motorstopp midt under en vinterstorm og må søke ly hos en rik eldre mann med egen butler i et stort og fint hus. For hver natt som går skjer det merkeligere og merkeligere ting, som for eksempel at butleren setter bedøvelse og amputerer fingrer på den besøkende om natten. Den er ganske syl og skremmende.

 

Den gamle mannen har operert inn i hjertet slik at pianoet i stuen begynner å spille når han har høy puls, et moment som gjør slutten veldig spennende når den gamle mannen jager hovedpersonen. Det er guffen stemning hele filmen i gjennom.

 

Ringer det noen bjeller hos noen? Jeg har lett på imdb og andre forum, men jeg finner det ikke. Mange streetcreds til den som greier det wink.gif

 

Fremdeles ingen som greier denne? For vanskelig eller hva? Nå er det 2 stk som lurer, dvs stadig mer creds til de som greier det :cool:

 

Fikk vi noensinne svar på denne?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Det er et par som drar på bryllupsreise til Hawaii, og de får vite at det er et seriemorder par, akkurat på den øye de er på. De blir forfulgt og litt ulumske ting skjer. Den skal være ganske så ny, om jeg husker rett. Noen som vet hva den heter?

Lenke til kommentar
Denne er relativt enkel:

 

film om naturkatastrofe. Første scene er fra Grønland (?) der en dame oppdager en liten eng blant all snøen. Senere kommer det hull i ozonlaget og smelter vel San Fransisco-broa om jeg ikke tar feil.

 

Noen som kommer på navnet?

 

Sikker på at det er ikke dokumentaren An Inconvenient Truth ? Synes å huske de hadde mye slilke dramatizations i filmen.

 

Se om noen på denne listen ringer noen bjeller: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_disaster_films

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Film som gikk på TV for en god stundt siden... Handlet om en etterforsker som blir helt oppheng i å få tak i en seriemorder som voldtok og drepte barn. Han finner aldri ut av gåten men jeg mener og huske at han får et spor seint ut i livet som gjør at han flytter. Når dette skjer, er han pensjonert. På det nye landlige stedet blir han kjent med en ung servitør som har en unge, han blir seinere sammen med henne. Han kjøper opp en bensinstasjon etc, noen som vet navnet på filmen?

Lenke til kommentar
Husker en kvinne som oppdager en eng i snøen fra filmen The Arriva.l

Husker ikke noe om smelting av broen i samme film, men det er noe lignende i filmen The Core.

 

Nå er det noen år siden jeg så The Arrival, men husker at det var noen aliens der som gjorde joren varmere slik at de kunne klare seg bedre.

 

Jess, The Arrival er det! Og det med broa er selvsagt fra The Core, som også er en av mine favorittfilmer. Takk folkens!

 

Nå håper jeg vi klarer å finne den skumle filmen med pianomannen og butleren. Høres som en film vi ikke bør gå glipp av.

Endret av Myst
Lenke til kommentar
Film som gikk på TV for en god stundt siden... Handlet om en etterforsker som blir helt oppheng i å få tak i en seriemorder som voldtok og drepte barn. Han finner aldri ut av gåten men jeg mener og huske at han får et spor seint ut i livet som gjør at han flytter. Når dette skjer, er han pensjonert. På det nye landlige stedet blir han kjent med en ung servitør som har en unge, han blir seinere sammen med henne. Han kjøper opp en bensinstasjon etc, noen som vet navnet på filmen?

 

 

The Pledge

Lenke til kommentar

Jøss, der var den jo, takk skal du ha! Har forresten spurt tidligere, men prøver igjen, er så sykt keen på å finne igjen denne. Den gikk på nattkino for et par år siden. Filmen starter med en som er på et barnehjem,internat eller noe. Han blir kjent med en, og sammen rømmer de. De drar ut på en reise hvor de møter en kar i et utendørs teater og litt andre smårare saker. De kommer til slutt til familien til en av de to rømlingene hvor de er litt. Etterhvert flytter de ut på en hytte i skogen, han ene dør etterhvert husker jeg.

En sommerdag ved denne hytta ser en av de to plutselig en ganske skummel type bak et tre, han var fra internatet de rømte fra. Mer husker jeg ikke, BER om at en finner ut hvilken film det er!

Lenke til kommentar

Så en film på tv1000 for to år siden eller no sånt, type skrekk. Husker ikke så mye men.. Den handler om en gjeng uti skogen som bor i en hytte også finner de en sjø som de henter drikkevann fra. Drikkevannet var forgiftet så noen av de gikk helt crazy. Også husker jeg at de stengte inne en person i et lite hus eller no sånt fordi han var syk eller et eller annet... Noen som vet?

Lenke til kommentar
Så en film på tv1000 for to år siden eller no sånt, type skrekk. Husker ikke så mye men.. Den handler om en gjeng uti skogen som bor i en hytte også finner de en sjø som de henter drikkevann fra. Drikkevannet var forgiftet så noen av de gikk helt crazy. Også husker jeg at de stengte inne en person i et lite hus eller no sånt fordi han var syk eller et eller annet... Noen som vet?

 

Cabin Fever?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...