Gå til innhold

barn etter ONS og barnbidrag- Moderne slaveri?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
debattklovn skrev (13 minutter siden):

Tvangssterilisering av gutter altså. Det er jo et veldig bra og intuitivt forslag hvis man ønsker borgerkrig i landet. General Dynamics, Lockheed Martin og Raytheon borte i USA ville sikkert støttet forslaget for that sweet $$$ av våpensalg ?

Men da unngår du at noen tvinger deg til å bli far, og det er jo verre enn alt?
(Jeg ser ikke for meg at noen av aktørene i en norsk borgerkrig vil være av interesse for GD, LM eller RTN. Debattklovner i kamp; trengs det mer enn en vannpistol og en børse der det kommer ut et flagg der det står "Pang!"?)

Lenke til kommentar
2 minutes ago, nebrewfoz said:

Men da unngår du at noen tvinger deg til å bli far, og det er jo verre enn alt?
(Jeg ser ikke for meg at noen av aktørene i en norsk borgerkrig vil være av interesse for GD, LM eller RTN. Debattklovner i kamp; trengs det mer enn en vannpistol og en børse der det kommer ut et flagg der det står "Pang!"?)

Jeg er mer interessert i å høre noen seriøse innvendinger til argumentene mine, hvis du har det da.
Jeg går ut fra at du ikke mente det med tvangssterilisering seriøst ?

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke? Det er et enkelt inngrep, og det kan kanskje gjøres samtidig med (eller istedet for) at forhuden fjernes. Og sannsynligheten for uønsket graviditet (og farskap) blir så og si null.

Dermed er det bare de som vil ha barn som får sjansen til det. Problem solved. Ingen uønskede farskap, ingen kvinner som føler seg presset av mannen til å abortere eller bære fram barnet, alt avhengig av hva mannen mener.

Endret av nebrewfoz
(svar til debattklovn)
Lenke til kommentar
D0vendyret skrev (1 minutt siden):

Du er kvinne - hvordan ville du gjort det med sex hvis mannen har bestemt alt? 

Jeg er ikke kvinne, og forøvrig skjønner jeg ikke spørsmålet. Hvis jeg hadde vært kvinne, så ville jeg jeg vel fortsatt hatt et ord med i laget om jeg skal ha sex med en mann eller ikke? Det skal da ikke være opp til mannen om en kvinne skal velge å ha sex?

Lenke til kommentar
6 minutes ago, nebrewfoz said:

Hvorfor ikke? Det er et enkelt inngrep, og det kan kanskje gjøres samtidig med (eller istedet for) at forhuden fjernes. Og sannsynligheten for uønsket graviditet (og farskap) blir så og si null.

Dermed er det bare de som vil ha barn som får sjansen til det. Problem solved. Ingen uønskede farskap, ingen kvinner som føler seg presset av mannen til å abortere eller bære fram barnet, alt avhengig av hva mannen mener.

Hvorfor ikke?

1. Det ville sannsynligvis ført til borgerkriglignende tilstander i Norge når hundretusenvis av familier motsetter seg tvangssterilisering av deres barn med makt. Bare det burde være grunn nok.

2. Reversering lav suksessrate. Her er hva Volvat har å si om saken. 

Quote

Gjennomsnittlig suksessrate ligger på ca 55% hvis inngrepet gjøres innen 10 år og ca 25 % etter 10 år. Hvor vellykket inngrepet blir vil også ha en sammenheng med sædkvaliteten på tidspunktet for sterilisering. Hvis en har hatt problemer før steriliseringen, vil sannsynligheten være betydelig lavere.

Så man snakker om hundretusenvis eller millioner av menn som da er sterile mot sin vilje. Ikke akkurat en ideell situasjon. 
Ligner mer på et dommedagsscenario enn en forbedring i samfunnet. 

Lenke til kommentar
debattklovn skrev (1 minutt siden):

Hvorfor mener du det skal være opp til kvinnen om mannen skal bli far eller ikke? 

Fordi en mann ikke kan kreve av en kvinne at hun skal bære fram hans barn om hun ikke selv vil. Begge må ville ha barn.

Kvinnen slutter med P-piller, mannen får høstet et antall sædceller rett fra testiklene, og en befruktning foretas på en eller annen måte; in vivo eller in vitro.

Lenke til kommentar
1 minute ago, nebrewfoz said:

Det blir vel uansett borgerkrig om menn skal holdes ansvarlig for graviditeter som er resultatet av en ONS?

Eh, nei. Det er slik det er i dag. Det er forskjell på 

a) En urettmessig økonomisk og psykisk belastning(uønsket farskap som følge av ONS)
og
b) Tvangssterilisering, med makt om nødvendig, av alle guttebarn mot familienes og barnets vilje(Tvangssterilisering)

Er du enig i det?

Lenke til kommentar
D0vendyret skrev (Akkurat nå):

Ikke idag, kun en, kvinnen må ville ha barn. Kvinnen kan kreve at far skal få barnet, eller ikke - det er ingen begge må i dette i dagens ordning.

Jeg snakker ikke om dagens situasjon, jeg snakker om et hypotetisk system der mannen er sterilisert fram til han ønsker barn. På den måten slipper han å bli ufrivillig far.

Lenke til kommentar
debattklovn skrev (Akkurat nå):

Det er jeg enig i.
Du erkjenner at "Begge må ville ha barn" innebærer at menn som uønsket blir fedre ikke skal kreves for barnebidrag i 18 år? 

I et system der en mann er steril inntil han vil ha barn, ja.

Per dags dato har vi ikke et slikt system, og da må mannen ta konsekvensene av å ha ubeskyttet sex. (Mener jeg.)

Lenke til kommentar
4 minutes ago, nebrewfoz said:

I et system der en mann er steril inntil han vil ha barn, ja.

Per dags dato har vi ikke et slikt system, og da må mannen ta konsekvensene av å ha ubeskyttet sex. (Mener jeg.)

Da forstår jeg ikke hvorfor du sier "Begge må ville ha barn". 
Jeg går ut ifra at du ikke er imot abort?
I såfall synes jeg det ser ut som at du mener at kvinnen ikke trenger å ta konsekvensene av å ha ubeskyttet sex(abort, hun kan velge) mens mannen må ta konsekvensene. 

Det går da etter min mening imot alt som heter likestilling og reproduktive rettigheter for begge kjønn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...