Gå til innhold

barn etter ONS og barnbidrag- Moderne slaveri?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
7 hours ago, nacario said:

Ser for meg at dette lett kan fraskrive menn ansvar og "pule fritt rundt", noe som lett kan bli økonomisk belastning på samfunnet.

Så sett derfor den økonomiske kostnaden over på intetanende menn som blir lurt for å få barnebidrag. Det er jo ikke slik at Oljefondet er på over 10 000 milliarder så en kunne brukt av!

 

Quote

Ja det er kjipt å gjøre en bommert i fylla, men man skal lastes for det en gjør uavhengig av tilstand. 

Ja, alle skal lastes for feilene de gjør!
Menn skal lastes for feilene de gjør i fylla! Likestilling!

Lenke til kommentar
Mr_Spock skrev (16 minutter siden):

Jeg gjentar - du drar inn ekstreme eksempler, jeg har ikke nektet for at de finnes. Hva kaller man slike vendinger i diskusjoner? Ødeleggende er det.

Nei, det som er ødeleggende er å glemme argumentene og komme med tåpeligheter for å ikke trenge å diskutere dem. 

Hva mener du er det beste? Å beholde systemet slik det er idag? 

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Mr_Spock said:

Selvfølgelig skal man ta ansvar for sine handlinger, uansett kjønn. Synes ikke du det også?

Med argumentet ditt kan vi forby abort. Hva skal vi ha abort for?
Begge partnerne skal ta ansvar for sine handlinger, enten de er mann eller kvinne. 


Hvis de er blitt gravid får de ta ansvar og ta konsekvensene av det, ikke noen unødvendige medisinske inngrep på statens regning!

Lenke til kommentar
oophus3do skrev (4 minutter siden):

Nei, det som er ødeleggende er å glemme argumentene og komme med tåpeligheter for å ikke trenge å diskutere dem. 

Hva mener du er det beste? Å beholde systemet slik det er idag? 

Som jeg skriver, synes jeg ikke en ordning med juridisk abort, slik flere her har foreslått, er bedre enn det vi har i dag - årsaken har jeg forklart. Slik sett - synes jeg det er best å beholde systemet.

Men kan man komme med en ordning som ivaretar fars, barnets og familien rundt sine rettigheter bedre enn i dag - da er jeg for en endring.

Lenke til kommentar
debattklovn skrev (1 minutt siden):

Med argumentet ditt kan vi forby abort. Hva skal vi ha abort for?
Begge partnerne skal ta ansvar for sine handlinger, enten de er mann eller kvinne. 


Hvis de er blitt gravid får de ta ansvar og ta konsekvensene av det, ikke noen unødvendige medisinske inngrep på statens regning!

Stråmannen din glemmer vi - svar heller på mitt spørsmål, jeg svarte på ditt.

Lenke til kommentar
Mr_Spock skrev (1 minutt siden):

Men kan man komme med en ordning som ivaretar fars, barnets og familien rundt sine rettigheter bedre enn i dag - da er jeg for en endring.

Jeg regner med du har et forslag til dette? For dette er ekstremt vanskelig å få til. Hva skjer om barnefaren ikke vil ha kontakt, mens familien hans vil ha det? Hva vil isåfall barnefaren si til det? 

Om noe ikke splitter familien fra før av, rundt et ekstremt vanskelig valg som barnefaren tar, så vil idet minste dette gjøre det. Så jeg ser ikke helt hvorfor dette er lagt så mye vekt på fra din side? Hvorfor ikke fokusere på rettferdighet sett fra morens og farens og barnets side først? 

Et barn som har en far som ikke vil ha han, men som må omgåes besteforeldrene og se faren som ikke vil ha han, kan da umulig være sunt? 

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Mr_Spock said:

Stråmannen din glemmer vi - svar heller på mitt spørsmål, jeg svarte på ditt.

Stråmann? Hvordan i alle dager er det en stråmann, det er et helt logisk argument. 

Jeg forsøker bare å belyse hvordan du hevder å være for at begge parter skal ta ansvar samtidig som du ikke vil ha like rettigheter for partene. Den ene parten, mannen, står omtrent helt uten rettigheter i dag, som du virker helt tilfreds med. Med èn gang jeg foreslår å ta rettigheter vekk fra den andre parten, som ville gitt likestilte rettigheter, så later du som at jeg ikke engang er seriøs. 

Jeg er for likestilte reproduktive rettigheter og at begge parter tar likt ansvar. 

Hvordan mener du at en kvinne som abort tar ansvar for sine handlinger? Det er per definisjon å ikke ta ansvar for sine handlinger. 

Endret av debattklovn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (1 minutt siden):

Jeg regner med du har et forslag til dette? For dette er ekstremt vanskelig å få til. Hva skjer om barnefaren ikke vil ha kontakt, mens familien hans vil ha det? Hva vil isåfall barnefaren si til det? 

Om noe ikke splitter familien fra før av, rundt et ekstremt vanskelig valg som barnefaren tar, så vil idet minste dette gjøre det. Så jeg ser ikke helt hvorfor dette er lagt så mye vekt på fra din side? Hvorfor ikke fokusere på rettferdighet sett fra morens og farens og barnets side først? 

Et barn som har en far som ikke vil ha han, men som må omgåes besteforeldrene og se faren som ikke vil ha han, kan da umulig være sunt? 

Det er jo nettopp dette som jeg har skrevet en haug med innlegg i denne tråden om - hvis far tar juridisk abort (som foreslått mange ganger i denne tråden) hva med barnet og familien rundt?

Det blir det samme som i dag - kun med forskjellen at han ikke betaler - altså kun en økonomisk bit.

Lenke til kommentar
Mr_Spock skrev (2 minutter siden):

Det er jo nettopp dette som jeg har skrevet en haug med innlegg i denne tråden om - hvis far tar juridisk abort (som foreslått mange ganger i denne tråden) hva med barnet og familien rundt?

Det blir det samme som i dag - kun med forskjellen at han ikke betaler - altså kun en økonomisk bit.

Men jeg forstår ikke helt argumentet ditt. Det er null forskjell fra dette og en "papir-far" som vi har tonnevis med eksempler på idag? Det er absolutt ingen familier som velger å ignorere barnefaren sitt ønske om å kun være ei "papir-far" og ta kontakt med barnet - såfremt barnefaren er utstøtt fra familien fra før av. 

 

Samtidig ignorerer du å diskutere kvinner som har vært uheldig og fått barn med psykopater, menn som blir lurt av manipulerende og uredelige kvinner, mengden voldtektssaker som aldri blir løst. Menn som blir dømt for voldtekt som aldri har voldtatt noen etc. 

Et lite system som løser likestilling rundt reproduksjon, hadde løst en haug av andre tilfeller samtidig. Selv om tilfellene ikke er en standard, så er det tilfeller som totalt ødelegger livene til de det gjelder. 

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (3 minutter siden):

Stråmann? Hvordan i alle dager er det en stråmann, det er et helt logisk argument. 

Jeg forsøker bare å belyse hvordan du hevder å være for at begge parter skal ta ansvar samtidig som du ikke vil ha like rettigheter for partene. Den ene parten, mannen, står omtrent helt uten rettigheter i dag, som du virker helt tilfreds med. Med èn gang jeg foreslår å ta rettigheter vekk fra den andre parten, som ville gitt likestilte rettigheter, så later du som at jeg ikke engang er seriøs. 

Jeg er for likestilte reproduktive rettigheter og at begge parter tar likt ansvar. 

Hvordan mener du at en kvinne som abort tar ansvar for sine handlinger? Det er per definisjon å ikke ta ansvar for sine handlinger. 

Du antar at jeg har synspunkter på litt av hvert uten at jeg har skrevet at det er slik. Jeg er ikke særlig glad i slik innlegg.

Jeg utgår fra virkeligheten i disse diskusjonene - det er kun kvinnen som blir gravid - det må du nok ta innover deg. Tror jeg stopper med det.

Lenke til kommentar
Mr_Spock skrev (6 minutter siden):

Du antar at jeg har synspunkter på litt av hvert uten at jeg har skrevet at det er slik. Jeg er ikke særlig glad i slik innlegg.

Jeg utgår fra virkeligheten i disse diskusjonene - det er kun kvinnen som blir gravid - det må du nok ta innover deg. Tror jeg stopper med det.

For meg så virker det som om du har en mening du ikke klarer å støtte, og der stopper alle forsøk på å diskutere med deg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (8 minutter siden):

Men jeg forstår ikke helt argumentet ditt. Det er null forskjell fra dette og en "papir-far" som vi har tonnevis med eksempler på idag? Det er absolutt ingen familier som velger å ignorere barnefaren sitt ønske om å kun være ei "papir-far" og ta kontakt med barnet - såfremt barnefaren er utstøtt fra familien fra før av. 

 

Samtidig ignorerer du å diskutere kvinner som har vært uheldig og fått barn med psykopater, menn som blir lurt av manipulerende og uredelige kvinner, mengden voldtektssaker som aldri blir løst. Menn som blir dømt for voldtekt som aldri har voldtatt noen etc. 

Et lite system som løser likestilling rundt reproduksjon, hadde løst en haug av andre tilfeller samtidig. Selv om tilfellene ikke er en standard, så er det tilfeller som totalt ødelegger livene til de det gjelder. 

Jeg synes at voldtekt, psykopater osv havner utenfor det vi diskuterer her i tråden. 

Lenke til kommentar
Mr_Spock skrev (8 minutter siden):

Jeg synes at voldtekt, psykopater osv havner utenfor det vi diskuterer her i tråden. 

Hvorfor det, når jeg tar opp et system som ville gjort disse tingene lettere å behandle, samt unngå - mens man samtidig gir likestilling innunder trådens tema? 

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Mr_Spock said:

Du antar at jeg har synspunkter på litt av hvert uten at jeg har skrevet at det er slik. Jeg er ikke særlig glad i slik innlegg.

Jeg utgår fra virkeligheten i disse diskusjonene - det er kun kvinnen som blir gravid - det må du nok ta innover deg. Tror jeg stopper med det.

Jeg skrev argumentet ditt, ikke deg. Det er bare kvinner som blir gravide, ja. 
Jeg ønsker ikke å endre biologien så det er et litt rart argument. 

Lenke til kommentar
Mr_Spock skrev (Akkurat nå):

Du må gjerne fortsette å diskutere disse ekstreme tilfellene, men da uten meg.

Det som da er tåpelig er at du inkluderer et annet ekstremt tilfelle, mens du ønsker å unngå å diskutere disse mer kritiske tilfellene. 

Jeg kjenner ingen, og har aldri hørt om familier til "papir-fedre" som har kontakt med barnet hans, når han ikke vil ha kontakten med barnet eller jenta som bidro med å putte han i situasjonen. 

I ei situasjon der barnefar er misstenkelig ovenfor graviditeten, så er det rett og rimelig at han ikke ønsker å forgifte resten av livet sitt med kontakt med ei kvinne som kan ha missbrukt tilliten hans, og lurt han ned på en vei han ikke ønsket å ta. Så både for hans og barnets beste, så vil det være bedre å holde avstand. Det er ikke sunt for et barn å merke at barnefaren ikke vil ha han/hun. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...