Gå til innhold

barn etter ONS og barnbidrag- Moderne slaveri?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
24 minutes ago, Sydvest said:

Hva foreslår du?

Jeg foreslår at den mannlige parten får en juridisk "abort" som er rettighet-motstykket til den kvinnelige medisinske aborten. Slik får begge parter langt jevnere rettigheter, og vi unngår situasjoner der den ene parten tar dominerende avgjørelser på egenhånd, for begge parter, som vi har mange situasjoner av i dag. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (22 minutter siden):

Hvorfor skal damen ikke betale for abort, som er hennes feil? Hvorfor skal staten betale for det? 

Vi har "gratis" helsevesen her til lands, om du ikke viste det. Abort inngår i denne avtalen, derfor er det slik. 

 

Men om det ikke var slik, hvorfor skulle bare hun betalt? Er du egentlig bare generelt i mot å betale for deg? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Salvesen. said:

Vi har "gratis" helsevesen her til lands, om du ikke viste det. Abort inngår i denne avtalen, derfor er det slik. 

Abort er et unødvendig medisinsk inngrep for nesten absolutt alle kvinner som tar det. Du mener altså at staten bør betale for kvinners feil men ikke menns feil. 

Quote

Men om det ikke var slik, hvorfor skulle bare hun betalt? Er du egentlig bare generelt i mot å betale for deg? 

Jeg er for likestilling for alle kjønn. Like rettigheter er viktigere enn ekstra kostnader på samfunnet. Oljefondet har en verdi på 10 150 milliarder. 
Er du for likestilling? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (3 minutter siden):

Abort er et unødvendig medisinsk inngrep for nesten absolutt alle kvinner som tar det. Du mener altså at staten bør betale for kvinners feil men ikke menns feil. 

 

Nei, de ordene la du i min munn. Jeg forklarte deg hvorfor det er slik. 

Sitat

Jeg er for likestilling for alle kjønn. Like rettigheter er viktigere enn ekstra kostnader på samfunnet. Oljefondet har en verdi på 10 150 milliarder. 
Er du for likestilling? 

Hvordan er dine tirader i denne tråden for likestilling? Det eneste du snakker om er at menn ikke skal lastes for noe de selv har vært 100% delaktig i. Eller 50% da, om det er lettere å "forstå".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (46 minutter siden):

juridisk "abort"

Enig. Siden kvinner fritt får velge om de vil bære frem et barn eller ikke, burde mannen få velge om han selv ønsker å gi fra seg all farskap og økonomisk ansvar. Det vil gi like mange valg og rettigheter for begge kjønn. Og potensielt kan det føre til mindre abort. Da kvinner kanskje ikke vil føle seg presset av en mann som ikke ønsker å bli far.

Men vær realistiske. Tror dere dette blir innført i Norge anno 2019?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
13 hours ago, Salvesen. said:

 Det eneste du snakker om er at menn ikke skal lastes for noe de selv har vært 100% delaktig i. Eller 50% da, om det er lettere å "forstå".

Etter sex er det kvinnen og bare kvinnen som tar hele avgjørelsen om det skal bli et barn eller ikke. Å påstå at menn er 50% ansvarlige er i beste fall uvitenhet fra din side.

Ville du på SV lagt 50% av skylden på en avgjørelse som AP ene og alene tok? Hvis din kusine alene tar en dum avgjørelse, skylder du da også på din far som ikke hadde noe med avgjørelsen å gjøre?
Nei? Så hvorfor legger du skylden på menn for en avgjørelse som kvinner ene og alene tar?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (1 minutt siden):

 

 

Sitat

Etter sex er det kvinnen og bare kvinnen som tar hele avgjørelsen om det skal bli et barn eller ikke. Å påstå at menn er 50% ansvarlige er i beste fall uvitenhet fra din side.

Hvilket stoff går du på? Kvinner har ikke slike valg etter sex. Det kan skje under samleie, dette er både mann og kvinne klar over. Ta ansvar. Vill en ikke ha barn og vill en ikke ha risikoen så har en ikke samleie i det hullet. Blir ikke enklere enn det. 

Sitat

Ville du på SV lagt 50% av skylden på en avgjørelse som AP ene og alene tok? Hvis din kusine alene tar en dum avgjørelse, skylder du da også på din far som ikke hadde noe med avgjørelsen å gjøre?
Nei? Så hvorfor legger du skylden på menn for en avgjørelse som kvinner ene og alene tar?

Wow, her var det mye surr. Om min far var med på den dumme handlingen med min kusine så ville jeg såklart skylde på han også. Du glemmer det punktet, sikker bare en glipp. Eller? 

 

Man kan ikke bestemme over andre sitt liv, det er helt åpenbart. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Salvesen. said:

Hvilket stoff går du på? Kvinner har ikke slike valg etter sex. Det kan skje under samleie, dette er både mann og kvinne klar over. 

Hvilken verden lever du i? Det heter abort. Kvinner kan velge om de vil beholde fosteret eller ikke. Velkommen til 2019. 

Quote

Man kan ikke bestemme over andre sitt liv, det er helt åpenbart. 

Det er nettopp det kvinner gjør når de bestemmer at mannen skal ufrivillig bli far og betale barnebidrag i 18 år. Hvordan klarer du ikke å skjønne det? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (15 timer siden):

Jeg foreslår at den mannlige parten får en juridisk "abort" som er rettighet-motstykket til den kvinnelige medisinske aborten. Slik får begge parter langt jevnere rettigheter, og vi unngår situasjoner der den ene parten tar dominerende avgjørelser på egenhånd, for begge parter, som vi har mange situasjoner av i dag. 

Hvordan ser du på barnets rettigheter i denne "juridiske aborten" opplegget ditt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (6 minutter siden):

Jeg vil ikke endre på barns rettigheter. Det er voskne menns manglende rettigheter på dette området som bør innføres for å komme nærmere likestilling. 

Hvis jeg forstår deg riktig - du vil at far skal kunne velge om han vil betale bidrag eller ei? Alt annet skal være det samme?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Salvesen. skrev (23 timer siden):

 

Hvilket stoff går du på? Kvinner har ikke slike valg etter sex. Det kan skje under samleie, dette er både mann og kvinne klar over. Ta ansvar. Vill en ikke ha barn og vill en ikke ha risikoen så har en ikke samleie i det hullet. Blir ikke enklere enn det. 

Om jeg var kvinne, så ville jeg tatt 100% ansvar for hva som skjedde med min egne kropp.
Min kropp, mitt valg, mitt ansvar.

Hvorfor skal menn holdes ansvarlig for hva kvinner lar skje med sin egne kropp -- når enhver mann i denne tråden helt åpenbart er i stand til å ta ansvar for sin egne kropp, og helt fint ville klart å ta det fulle og hele ansvaret for sin egne kropp om de var en kvinne, og kunne bli gravid -- men får 4 ekstra leveår..?

...

Jeg tar med glede evnen til å bli gravid og det fulle og hele ansvaret for at jeg kan bli gravid om jeg er uforsiktig, selv om det betyr at partneren min holdes helt uten ansvar for hva som skjer med kroppen min.
Det ville vært en helt utrolig lettelse å faktisk kunne ha sex med hvem jeg når jeg vil uten å måtte tenke på at det kan ha konsekvenser, ingen bekymring angående reproduksjon et sekund i løpet av resten av mitt liv.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (På 20.11.2019 den 10.04):

Hvilken verden lever du i? Det heter abort. Kvinner kan velge om de vil beholde fosteret eller ikke. Velkommen til 2019. 

Det er nettopp det kvinner gjør når de bestemmer at mannen skal ufrivillig bli far og betale barnebidrag i 18 år. Hvordan klarer du ikke å skjønne det? 

Nei det var mannen som tok det valget når han satte inn støtet, hvordan klarer du ikke å skjønne det? Mener du seriøst at du skal ha noe å si i hva en annen person skal gjennomføre av medisinsk tiltak? Skal jeg da kunne si noe om deg og hvilke medisinske tiltak du skal gjøre? Kan jeg feks be deg fjerne nesen din, for jeg liker den ikke? 

 

Det er helt åpenbart at dette er idiotisk. Snipp tilgangen og du har fikset problemet, men da må du jo gjøre noe selv så det er vell ikke aktuelt...

Lenke til kommentar
13 minutes ago, Salvesen. said:

Nei det var mannen som tok det valget når han satte inn støtet, hvordan klarer du ikke å skjønne det?

Det er kvinnen som tar valget om hun vil bære frem barnet eller ikke. Mannen har ikke en dritt han skulle ha sagt. 
Dette er udiskutable fakta. Hvis du fortsatt sliter med å skjønne det, spør gjerne en kvinne du kjenner om hvordan det funker og om det er mannen eller kvinnen som bestemmer om barnet skal bæres frem.

 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 time siden):

Skal jeg da kunne si noe om deg og hvilke medisinske tiltak du skal gjøre? Kan jeg feks be deg fjerne nesen din, for jeg liker den ikke? 

Du har tydeligvis ikke skjønt mye av diskusjonen og utfordringen.
Hun kan godt være enig i å ikke vil ha barn og altså enig 'i å fjerne nesen'. Hun endre mening og mannen er rettsløs.

Vil du ta ett eksempel der damen blir gjort rettsløs med det samme?

Hvordan skal man klare å få deg og andre til å forstå urettferdigheten ...

Sikkert dårlig eksempel, men; Du har ei ny bil, uforsikret. Du og dama er enige om å kjøre en tur, du er sjåfør. Det går galt, hvem er ansvarlig og hvem skal betale?

Endret av D0vendyret
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lovverket om reproduktive rettigheter har lenge vært så kvinnevennlig og mannsfiendtlig at mange bedragerisaker har tatt årevis å finne ut av. Kvinner som får barn og svindler menn for penger. 
Det er på høy tid at menn får likestilte reproduktive rettigheter. 

Quote

Lurt til farskap

I nesten 10 år betalte stavangermannen barnebidrag til en datterhan ikke var far til. 

Quote

Betalte bidrag i 16 år

KRISTIANSAND (Dagbladet): For 16 år siden oppga jenta Ole Georg Bysheim (33) som far til sitt nyfødte barn - trass i at de aldri hadde hatt sex.

https://www.dagbladet.no/nyheter/betalte-bidrag-i-16-ar/65675033
https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/1VQAe/lurt-til-farskap

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...