Gå til innhold

Black Friday 2019 (pluss Singles Day og Cyber Monday)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liten korrigering: Kredittkort fra Bank Norwegian gir 1% cashpoints opp til 100.000 kr brukt i et kalenderår. Deretter er det 0,5%. selv har jeg for lengst nådd denne grensen, så frem til nyttår er det bare halv inntjening av cashpoint for min del.

Så 1 prosent rabatt? Tror man sparer veldig mye mer ved å tenke seg om to ganger før man handler - trenger jeg egentlig denne tingen?
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så 1 prosent rabatt? Tror man sparer veldig mye mer ved å tenke seg om to ganger før man handler - trenger jeg egentlig denne tingen?

 

Selvsagt, men hva med å gjøre begge deler? Noen prosenter høres lite ut, men det blir mye penger i løpet av et år. Skal ta et eksempel fra virkeligheten for et par år siden (men korrigert med dagens prosentsatser):

 

Mat: Handler på Kiwi (som i tillegg er blant de billigste). 6000 kr/mnd, 72000 kr/år. Trumf Visa 2%, 16% på frukt og grønt. Snitt 4%. Totalt på et år 2880 kr.

Nye vinterdekk: 6000 kr. 5% rabatt i oktober med Ikano Visa. Totalt 300 kr.

Nye briller: 3500 kr. 10% rabatt i juni med Ikano Visa. Totalt 350 kr.

Ferietur: 50000 kr. 1% med Shell Mastercard. Totalt 500 kr.

Hoteller på ferieturen: 35000 kr (av de 50k). Kjøpt via Expedia på ViaTrumf, 7%. Totalt 2450 kr.

Klær: 8000 kr. Kjøpt med Shell Mastercard. Totalt 80 kr. Halvparten kjøpt på na-kd på ViaTrumf, 15%. Totalt 600 kr.

Annet forbruk: 50000 kr. Brukt Shell Mastercard. Totalt 500 kr. Ca 10000 kr er gjort via ViaTrumf, snitt 5%. Totalt 500 kr.

 

Dette blir en ren cashback på drøye 8000 kr, som jeg vil påstå er ganske mye på et år for de fleste. Ikke er forbruket over noe særlig ekstremt heller. Vi er to og har betydelig mer. Nå kan man si at "jeg trenger ikke nye dekk" eller "jeg drar ikke på ferie", men de fleste vil kunne spare en god del på å benytte seg av fordelene. Det betinger selvsagt at man betaler kredittkort på tiden og har kontroll i sysakene, så det er selvsagt ikke for alle.

Endret av Brulejus
Lenke til kommentar

Her blir det kamerautsyr, eller lydutstyr til kamera da :p. Satser på at Sennheiser MKe600 samt XSW-D Lavilier med XLR-mottaker blir satt ned. Telefonen ble selvfølgelig helt knust med ødelagt lcd og utslitt batteri, så da ble det plutselig 5500kr mindre til kamerautsyr siden tlf er arbeidsverktøy på jobb :/

Endret av L/-R~
Lenke til kommentar

Må kjøpe vaskemaskin, skulle aldri gått for Samsung, første som ryker er PCB kortet, selvfølgelig noen måneder etter 5 år. Uansett ser det ut som Black Friday blir mer og mer utvasket, Black month, Black week, etc.

Når det gjelder vaskemaskin så er Miele, Siemens, Bosch, AEG, Electrolux kjent for gode maskiner (i rekkefølge fra best)

Blant andre merker enn dette er det noe brukbart, men mye dårlig. Faktisk et område der europeiske produkter er best.

Endret av Svein M
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ut som Komplett driver å øker prisene på enkelte produkter, antageligvis som "forberedelse" til Black Friday.

 

For meg personlig, i7 9700K - denne har ligget på 3990 Kr. lenge. Nå er den på 4290 Kr.

 

Men ting er sjokkerende dyrt nå! Noen priser fra 2013:

Asus Sabertooth Z77 (1399 Kr.)

2x Corsair Vengeance Low Profile Black 16GB 1600MHz (2x2x8) (1118 Kr. / 2x 559 Kr.)

Intel i7 3770K 3.50GHz (2399 Kr.)

Corsair AX850 (1354 Kr.)

 

EDIT:

Takk til moderatoren som flyttet denne for meg. Fant ikke 2019 tråden da jeg søkte.

Endret av PaladinNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar
«Dplay + Sport» i 3 måneder gratis. Det er mulig å skru av automatisk fornyelse med en gang.

 

 

 

 

BRUK KODEN: SINGLESDAY

 

• Gå inn på Dplay.no og trykk på «Registrer»

• Velg 159 kr / måned under «Dplay + Sport»

• Skriv inn rabattkoden: Singlesday i feltet «Verdikode»

• Trykk aktiver og fullfør registreringen

 

Tilbudet varer til 12. november og er gyldig for nye Dplay-abonnenter. Ingen bindingstid. Etter at gratisperioden er utløpt, forlenges abonnementet automatisk til 159 kr / måned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...