Gå til innhold

Skoda om elbiler: – Har ventet for å kunne levere noe prisgunstig


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å bruke begrepet "lovmakere" er slik jeg ser det en forsøpling av norsk språk. Kall det "myndighetene".

 

Tja, myndighetene blir upresist og passer dårlig til det han mener, nemlig dem som lager lovene og sitter i parlamentet, mens med "myndighetene" forstår man som regel forvaltningen - som kjent er i tre nivåer: Regjeringen, fylket og kommunen. Forvaltningen lager ikke lover. Lovmakerne er ikke et godt norsk ord, som du også sier. Det er direkte oversatt fra engelsk Law Makers, som blir lovgivere på norsk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper ikke Skoda venter seg takksigelser for å ha ventet i det lengste?

 

Dette er som kjent presist samme uthalingsstrategi hele resten av bilbransjen benytter seg av. Henimot direkte motarbeide  ***host, Toyota*** elbiler. Som nevnt så mange ganger før så er det bare Tesla som har drevet frem (reelle) elbiler på tross av alle slike problem og innsigelser. Og som med det har fått batteriprisen til å stupe (vesentlig fortere.) Uten Tesla, ingen (reell) elbil overhode. Og nei, jeg har ikke Tesla. 

Endret av 1P4XZQB7
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Litt mager argumentering. Verden trenger ikke konkurranse i morgen den trenger det i dag. Litt lettere og kanskje hakket mer ærlig å si at først skal "pappa VW" lage elbiler, få lansert ID.3, så kanskje etterpå får Skoda lov å lage noe eget... av VW deler, slik som før, og klistre sin logo på det og si "job well done".

Endret av nessuno
  • Liker 5
Lenke til kommentar

*Sent ute, men ikke etter konkurrentene. Ifølge produktsjef Stefan Nygren har Skoda ventet tålmodig i elektrifiseringsracet. – Vi har ventet på det tidspunktet der vi kan tilby mye for pengene, sier han til svenske Ny Teknik.*

 

Si meg, er det noen som tror på dette?

Endret av Hanhijnn
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har du noen god grunn til å tro at de snakker usant?

 

*Sent ute, men ikke etter konkurrentene. Ifølge produktsjef Stefan Nygren har Skoda ventet tålmodig i elektrifiseringsracet. – Vi har ventet på det tidspunktet der vi kan tilby mye for pengene, sier han til svenske Ny Teknik.*

 

Si meg, er det noen som tror på dette?

Har du noen god grunn til å tro at de snakker usant?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig bra at hele gruppen nå er på ballen! Skal bli spennende å se alle modellene fremover i fra VAG. 

 

Har tilbragt denne uken på en av(eller eneste?) fabrikken som skal produsere drivetrains med "tilbehør", ser veldig bra ut og de satser stort! Dog ett godt stykke unna serieproduksjon enda. 

Oi stilig, hva har du gjort der? 

 

 

Lenke til kommentar

Har du mer å dele om turen, eller er det helst NDA og "no-no" på det? ^^ 

 

Jeg har ikke noen NDA med VW men har jo en generell med selskapet jeg jobber for, men kunne nok delt ganske mye uten at det bryter med den. Velger dog å ikke gjøre det, sist gang jeg snakket fritt om egne inntrykk i fra BMW sin produksjonslinje begynte fanboys å sende klagemailer til selskapet jeg jobber for.... Slik sutring har vi ikke tid til og dropper derfor noe mer :) 

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noen NDA med VW men har jo en generell med selskapet jeg jobber for, men kunne nok delt ganske mye uten at det bryter med den. Velger dog å ikke gjøre det, sist gang jeg snakket fritt om egne inntrykk i fra BMW sin produksjonslinje begynte fanboys å sende klagemailer til selskapet jeg jobber for.... Slik sutring har vi ikke tid til og dropper derfor noe mer :)

Forståelig nok det. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, myndighetene blir upresist og passer dårlig til det han mener, nemlig dem som lager lovene og sitter i parlamentet, mens med "myndighetene" forstår man som regel forvaltningen - som kjent er i tre nivåer: Regjeringen, fylket og kommunen. Forvaltningen lager ikke lover. Lovmakerne er ikke et godt norsk ord, som du også sier. Det er direkte oversatt fra engelsk Law Makers, som blir lovgivere på norsk.

i norsk sammenheng blir det elendig og elendig journalistikk. Da kunne journalisten like så godt skrevet Regjeringen eller Stortinget, evt Kongen.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...