Gå til innhold

Utvikleren har gitt opp konseptet: Fransk solcellevei ble en fiasko


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare at noen kan finne på noe slikt er hortibelt.

 

Å bygge det er dobbelt horibelt.

Da kan jeg berolige deg med at de på ingen måte har gitt opp. Det er fremdeles flere slike prosjekter på gang og flere som skal starte opp. De får stor støtte fra lokale myndigheter rundt om i verden og da har de ingen grunn til å stoppe, selv om de er klar over utfallet. Så lenge de kan skilte med "grønn energi" så vil støtten bare flomme inn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er mange måter å sløse penger på.

 

Vi er ikke bedre.

 

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/kJyMpB/Koster-1_4-milliarder---Blir-et-unikt-prosjekt-for-syklister-der-kvalitet-er-viktigere-enn-pris

 

1412 MILLIONER (and counting..) for en 13km sykkelvei (Ja, sykkel vei, ikke motorvei) mellom Sandnes og Stavanger..

 

Ikke noe i veien med sånne prosjekter så lenge de brukes. Mener du de heller skal sykle i veibanen? Hadde de starta noe sånt her jeg bor hadde jeg blitt henrykt.

Lenke til kommentar

Ikke noe i veien med sånne prosjekter så lenge de brukes. Mener du de heller skal sykle i veibanen? Hadde de starta noe sånt her jeg bor hadde jeg blitt henrykt.

Antar du ikke bor i distriktet. Det er sikkert mer enn 20 forskjellige ruter en kan sykkel mellom Stavanger og Sandnes allerede idag...

 

Var bare morsomt at de skreiv:

 

Prisen for å bygge veien var 8700 norske kroner per kvadratmeter, og ifølge bedriften må prisen ned til 3800 kroner per kvadratmeter før det blir lønnsomt å bygge solcelleveier.

Endret av keramikklampe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...