Gå til innhold

High Fidelity - Kaféen for lydentusiaster


Anbefalte innlegg

Takk for innslaget. Link meg gjerne produktet du kjøpte. Jeg tror imidlertid ikke jeg får tillatelse til å montere i taket, så jeg er fortsatt ute etter måter å bruke veggfestet på høyttalerne for å montere de i skrå vinkel på vegg. Setter pris på alle innspill! :)

 

Jeg tenkte at høytaleren allikevel havner på samme sted - uansett om selve festet er skrudd helt ytterst i taket - eller høyt oppe på veggen.

 

Finner dessverre ikke noen link til mine fester.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det gjør den kanskje, men en får vel da ikke tiltet høyttaleren på samme vis? Uansett synd at du ikke fant produktet. :(

 

Jeg må jo egentlig bare vite om det er trygt å drive og drille hull i det festet, eller hva som egentlig er fremgangsmetoden med mine høyttalere. Hadde håpet å få hengt de opp lørdag.

 

Litt kjipt at det ene veggfestet jeg vet om sånn funker (med klamper), ikke kan tiltes mer enn 10 grader.

Lenke til kommentar

Men hvordan?! ? Skal jeg skru hull i buen under festet? Ødelegger jeg høyttaleren da? Det er første ting jeg må finne ut av.

Jeg spurte Hifiklubben om det samme til mine Proson Event 41.. De sa det bare var å skru/borre.

 

Dine høyttalere er jo litt dyrere, så jeg ville spurt Hifiklubben, feks viktig å vite kasse tykkelse, for jeg tror det er greit å ikke borre igjennom?

Lenke til kommentar

Diskanten er så retningsbestemt at jeg ikke tror det har noen betydning hvor den plasseres i forhold til vegger tak eller gulv. Bassen derimot reagerer mer med omgivelsene, så det å ha basselementet nærmest tak eller gulv tror jeg kan utgjøre en viss forskjell, at reflekser gir en forsterkende effekt.

Lenke til kommentar

Gledes!  :wee: ... Nå håper jeg bare at markedet blir fylt med litt flere SVS eller XTZ subber på Finn. Det har vært skremmende få av de i Stavanger-området siste måneden. Jeg har reservert en SVS PB10-NSD som kan sendes, men da må jeg jo stole på at Posten behandler den bra, i tillegg til at det blir kjøpt uhørt. Litt skummelt.  :ninja:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, går nok fint. Fikk min tidligere XTZ 99 W12.16 i pakkepost tidligere, og det gikk glimrende. Da hadde selger også gjort en eksemplarisk jobb med å pakke den. :) Gleder meg til å prøve SVS for første gang. Jeg var ikke særlig fornøyd med SVS Ultra bokhøyttalerne, men de må det nesten ha vært en feil på. Regner med at subben blir noe helt annet. Ryktene skal jo ha det til at den faktisk er bedre enn nyeste SVS PB-1000.  :dribble:

Lenke til kommentar

Mange som synes fysisk media og dingseriet og ritualene rundt platespilling - gir ekstra lytteglede.

 

Kanskje også å kunne mer direkte sponse sine favorittartister.

 

Selv har jeg en enkel vinylspiller som snurres en gang innimellom kun for nostalgi. Har en haug gamle vinylplater enda.

 

Men har ikke handlet vanlige vinylutgaver på mange år - hvis de ikke følger med i en deluxe utgave av noe slag.

 

For nettopp deluxe utgaver har jeg veldig stor sans for - få høre gamle favoritter/klassikere i en bedre versjon enn noen gang er fantastisk. Jeg driter i vinylen og går for hi-rez surround discene  :D

 

Neste store utgivelse - for meg  - er Abbey Road i 50 års Superduperutgave - med blant annet en Atmos mix av hele albumet, kan bli episk!  :yes:

 

https://www.platekompaniet.no/cd/abbey-road---anniversary-limited-super-deluxe-edit-cd-the-beatles-5f849d97/

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Til dere som etterspør 'gromlyd' til en rimelig penge.. Jeg vil anbefale dere å enten få hørt eller enkelt og greit bestille https://www.arendalsound.no/products/1723-tower 

Dette er skikkelig bra høyttalere, har selv disse tower-høyttalerne sammen med senterhøyttaleren fra samme serie. De spiller MEGET bra i mitt 7.1.4 anlegg (resten av kanalene 8 stk PSB Imagine XB) sammen med en SVS PB16 ULTRA. 
Veldig fornøyd med lyden og takknemlig for at jeg har greie naboer! 

Lenke til kommentar

Den dagen jeg får litt voksen lønn (som vil si aldri da jeg jobber i helsesektoren  :tease: ), så hadde Arendal-høyttalere vært en våt drøm. Både liker utseendet, og elsker det jeg leser om dem. Virker jo nesten som prisene er edruelige også i forhold til hva du får igjen. :)

 

Arendal har du råd til! Tilsvarende høyttalere koster gjerne minst det dobbelte og OPPOVER.. Her får du enormt mye glede for pengene (bare sjekk VEKTA på de!  :) ). Her er det bare å prioritere fornuftig. Siden du jobber i helsesektoren betyr det jo at du absolutt bør tenke på egen helse og trivsel og da er valget LETT!    

Lenke til kommentar

Arendal har du råd til! Tilsvarende høyttalere koster gjerne minst det dobbelte og OPPOVER.. Her får du enormt mye glede for pengene (bare sjekk VEKTA på de!  :) ). Her er det bare å prioritere fornuftig. Siden du jobber i helsesektoren betyr det jo at du absolutt bør tenke på egen helse og trivsel og da er valget LETT!

https://www.arendalsound.no/pages/grafer-data-hoyttalere

 

Hvis disse grafene er korrekte og ikke utjevnet som de fleste faller for fristelsen for vet de hva det holder på med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...