Gå til innhold

BMW får hjelp av Hollywood til å lage elbil-lyder


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lyd av V8, V10 eller V12 er gøy det men da må motoren lyden kommer fra befinne seg i bilen.

Alt annet blir bare meningsløst.

Elbiler er stille og nettopp det som er digg med elbil.

Tviler på at noen som har for eksempel Tesla drømmer om motorlyd.

Jeg gjør det i hvertfall ikke i min elbil og vil jeg ha motorlyd kjører jeg meg en tur i Capricen som står i garasjen, den har V8 lyd og V8 motor under panseret og lyden er riktig for bilen.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

BMW har da kjørt fake lyd i bilene sine lenge nå, husker jeg var på kundekveld med bavaria for en del år tilbake hvor jeg kjørte en 328i eller hva det var som hørte ut som en lambo på steroider. Måtte nesten presse ut av selgerne at det var falsk lyd i bilen, selv om det var åpenbart. 

 

Mulig det er ett salgstriks for noen, men jeg hadde garantert skrudd det av om det kom i min elbil. Ikke er det girskift heller, så høres vell helt rart ut. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lyd av V8, V10 eller V12 er gøy det men da må motoren lyden kommer fra befinne seg i bilen.

Alt annet blir bare meningsløst.

Elbiler er stille og nettopp det som er digg med elbil.

Tviler på at noen som har for eksempel Tesla drømmer om motorlyd.

Jeg gjør det i hvertfall ikke i min elbil og vil jeg ha motorlyd kjører jeg meg en tur i Capricen som står i garasjen, den har V8 lyd og V8 motor under panseret og lyden er riktig for bilen.

 

Helt enig, motorlyd kan være digg for korte perioder i biler der det hører hjemme. Ble fraktet rundt i en hellcat i Polen sist uke, det var kjekt den første dagen. Men etterpå ble det bare ett bråk. Men, der kunne en ikke få lyden vekk heller, dessverre. Alt til sin tid. 

 

Forøvrig var bilen blodtrimmet og polakkene mente på at den nå hadde 930 hk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

BMW har da kjørt fake lyd i bilene sine lenge nå, husker jeg var på kundekveld med bavaria for en del år tilbake hvor jeg kjørte en 328i eller hva det var som hørte ut som en lambo på steroider. Måtte nesten presse ut av selgerne at det var falsk lyd i bilen, selv om det var åpenbart. 

 

Mulig det er ett salgstriks for noen, men jeg hadde garantert skrudd det av om det kom i min elbil. Ikke er det girskift heller, så høres vell helt rart ut. 

 

Er dette kødd? Det er det sykeste jeg har hørt. Og godt mulig også det dummeste.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Det er ikke kødd nei, vet ikke helt hva du mener er sykest/dummest, men det er ikke kødd nei. BMW har hatt falsk lyd i bilene sine i mange år nå.

Altså. Det er jo helt utrolig. Hvem i granskauen ønsker _mer_ bråk når de kjører bil. Det er irriterende nok med den lyden som er der.

 

Verden slutter aldri å overraske meg.

Lenke til kommentar

Altså. Det er jo helt utrolig. Hvem i granskauen ønsker _mer_ bråk når de kjører bil. Det er irriterende nok med den lyden som er der.

 

Verden slutter aldri å overraske meg.

 

Ja det er ganske bisart. Jeg kan like rå lyd i fra en rå bil for en liten periode, en gang i blant. Men det holder lenge. 

 

Men å kjøre rundt i en symaskin av en bmw som høres ut som en lambo på steroider, det er høyden av harry for min del og uaktuelt. Men, tror dog en kan få det av da! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var det ikke noe regler på vei om dette? At el-biler må lage lyd?

Det var en debatt om det rundt år 2002 når Buddy var den råeste elbilen på markedet. Debatten døde ut etter hver som folk erfarte at elbiler lager nok dekkstøy i de fleste sammenhenger. Det ble altså aldri innført. Debatten har vart lengre i land som ligger bak oss i elektrifiseringen ettersom det er lett å ha fordommer mot noe "nytt og fremmed" man ikke har personlig erfaring med. Debatten ser ut til å dø ut i land etter land når elbilandelen kommer opp i rundt 0,5%.

Lenke til kommentar

Jeg kommer aldri til å bruke lyd inne i kupéen. Det er jo hele poenget med elbil? Deilig og stille. Men lyd på utsiden har jeg ikke noe imot, slik at folk faktisk registrerer at jeg kommer. Har kjørt bak syklister litt for mange ganger uten at de flytter seg. 

 

Syklister flytter seg ikke uansett hvor mye lyd du lager.

 

https://verdenogvi.blogspot.com/2017/05/syklister.html

 

.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...