Gå til innhold

Har Trump gjort det bra som president?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det regnes som like alvorlig som om amerikanske statsborgere går inn i en fredet nasjonalpark mens de er ute på tur, eller har med seg en thunder-king inn i en stat som har forbud mot fyrverkeri.

En nasjonalpark er jo et område some er fredet og det er nuturligvis lov å gå i dem. Noen få steder, slik som ved geisirer, er det imidlertid ikke lov til å få utenom stien da det kan være meget farlig. Man kan da få en bot på 1000 dollar. Det er noe annet en ett halvt år i fengsel eller 2 år ved gjentagelse av ulovelig grensekryssing.

Lenke til kommentar

Fordi enkelte later som om dette ikke er en kriminell handling og at man anholder folk uten grunn. Tydeligvis oppmuntret av massemedia som gjør alt de kan for ikke å fortelle sannheten.

Det er mange lover som er i praksis ikke ulovlige fordi politiet prioriterer andre saker som ses som mer alvorlige

 

Det finnes ofte andre omstendigheter som gjør at dommere og politiet ignorer en del lover. Hvis jeg bryter hastighetsgraden fordi barna mi må til sykehuset fordi hun ble alvorlig skadet kan jeg vente at politiet lar meg gå

 

Det samme gjelder asylsøkere og flyktninger som rømmer fra ekstrem fattigdom og kriminalitet, dommerne ignorer lovbrytelsen og det blir i praksis lovlig å krysse grensen. Hvis du som nordmann prøvde noe slikt bare til å ha det gøy kan du vente en bot og kanskje en tur hjemme.

 

Sannheten er ikke som du beskriver fordi du ser ingen nyanse som vanlig om det som skjer i praksis.

Endret av jjkoggan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en misdemeanor å passere grensen utenfor grensepostene, ikke en crime.

Bare, for referanse.

 

Det regnes som like alvorlig som om amerikanske statsborgere går inn i en fredet nasjonalpark mens de er ute på tur, eller har med seg en thunder-king inn i en stat som har forbud mot fyrverkeri.

 

Ser du ikke forskjell på ulovlig immigrasjon og å gå en fottur inn i en park?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser du ikke forskjell på ulovlig immigrasjon og å gå en fottur inn i en park?

Helt ærlig talt, nei.

 

Begge deler er mennesker som beveger seg rundt på planeten, uten å bry seg om arbitrære ideer og regler som mennesker har skapt, og som blir tvunget til å betale det disse arbitrære reglene krever;

 

50-250$, pluss utkastelse til der man har statsborgerskap.

Lenke til kommentar

Trump kommer mest trolig til å bli gjenvalgt og det eneste som kan stoppe han er en kollaps i verdensøkonomien. Kanskje Kina ironisk nok kan hindre nye fire år om boligboblen i landet sprekker.

 

Ellers er demokratene i USA så ute på villspor at det er skummelt. Hele venstresiden i USA virker å lide av TDS

Demokratene gir god underholdnings da hvem som kan falle lengst til venstre for å prøve vinner over noen som ville stemt på dem uansett i stedet for prøve få igjen noen av de som stemmer Trump

Lenke til kommentar

Begge deler er mennesker som beveger seg rundt på planeten, uten å bry seg om arbitrære ideer og regler som mennesker har skapt, og som blir tvunget til å betale det disse arbitrære reglene krever;

 

 

 

Så basert på det samme kan alle mennesker tusle rundt i leilgheten/huset ditt og gjerne sove der fordi eiendomsrett er en menneskelig oppkunstruert ide?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så basert på det samme kan alle mennesker tusle rundt i leilgheten/huset ditt og gjerne sove der fordi eiendomsrett er en menneskelig oppkunstruert ide?

Jeg bruker mye tid på vedlikehold og arbeid for huset mitt -- men skogen bak huset kan folk gå i helt fritt, selv om jeg også bruker tid på å vedlikeholde turstiene der.

Lenke til kommentar

Jeg bruker mye tid på vedlikehold og arbeid for huset mitt -- men skogen bak huset kan folk gå i helt fritt, selv om jeg også bruker tid på å vedlikeholde turstiene der.

 

På samme måte bruker amerikanere mye tid og krefter på vedlikehold og utbygging av landet sitt. Gir ikke det amerikanere den samme rett til å begrense hvem som får ta del i resultatet av deres arbeid som du har i ditt hus?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har du helt rett i. Det største problemet er at pressen ikke klarte å være kritiske til Obama. Han er demokrat, dannet, veltalende, pen, smart og har snille øyne. Han fikk fredspris bare for å være en likandes fyr. Jeg liker også Obama. Han er mye mer sympatisk enn Trump. Synes kanskje pressen burde sett forbi det. Politikken er ikke så forbaska forskjellig, og i noen tilfeller har Trump hatt mer suksess.

Obama er en grei kar. Men han er også svak og ryggradsløs, og lot republikanerne overkjøre seg.

 

Jeg vil tro at en del av det Obama gjorde var noe han ble "tvunget til" av republikanerne.

Lenke til kommentar

Demokratene gir god underholdnings da hvem som kan falle lengst til venstre for å prøve vinner over noen som ville stemt på dem uansett i stedet for prøve få igjen noen av de som stemmer Trump

Det er lite poeng i å prøve å vinne over høyreekstreme. Da må demokratene flytte seg til høyre, og da blir de bare bleke, utvannede republikaner-light. Noe de fleste demokrater også ser ut til å være. Så det er ikke rart de taper så mye. Hvorfor velge en veik republikaner-light når du kan velge en ekte republikaner, liksom.

Lenke til kommentar

Det er lite poeng i å prøve å vinne over høyreekstreme. Da må demokratene flytte seg til høyre, og da blir de bare bleke, utvannede republikaner-light. Noe de fleste demokrater også ser ut til å være. Så det er ikke rart de taper så mye. Hvorfor velge en veik republikaner-light når du kan velge en ekte republikaner, liksom.

Siden når ble republikaner definert som høyreekstreme? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Husk at under Obama var det offisiell politikk at slike senter skulle skremme folk fra å krysse grensen.

https://www.nytimes.com/2014/12/16/us/homeland-security-chief-opens-largest-immigration-detention-center-in-us.html

 

Og idag har folk til venstre presset en rekke banker til å ikke være med på finansiering av slike senter. Det gjør det veldig vanskelig å få forbedret kvalitet eller kapasitet.

https://www.foxbusiness.com/business-leaders/bank-of-america-announces-it-will-stop-financing-private-prisons-detention-centers

  • Liker 1
Lenke til kommentar

har trump gjort det bra som president

det er 4 eller 8 år skal en følge med

på bbc cnn er det nyheter 24timer

ca 3o.ooo nyhets sendinger. Han får

planlegge møter så han er en førende

person, det er vell en forbedring.

 

24timer x 900 + 24timer x 900

så er en nyhets sending på 20 minutter

3 sendinger i timen = 13o.ooo sendinger

på TV

 

men det er 12oo dager på 4 år

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...