Gå til innhold

Tesla stuper på omdømmebarometer: Dårligst av bilmerkene


Anbefalte innlegg

Greit om man etter hvert slutter å omtale dette som et premiummerke. 

Suverene motorer og batteri, interessant markedsføringsstrategi, men gjennomgående kvalitet i bilene kunne nok vært atskillige hakk opp.

Dette har nok mer med kommunikasjon og kapasitetsproblemer under utlevering av Model 3 å gjøre enn kvaliteten på selve bilene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det sier kanskje mer om eierne, enn om selskapet, når lojaliteten er på topp, men omdømme på bunn, og klagene fortsetter å hagle inn, mens bilene står på verksted i månedsvis og knapt henger sammen.

Det sier kanskje mer om produktene. Det er tydeligvis så mye bedre enn alt annet at kundene velger å være lojale mot merket.

 

At bilene står i månedsvis på verksted hører til sjeldenhetene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det gjør de jo alt. Det er flere autoriserte verksteder som ikke er eid av Tesla.

Hvem da? Jeg vet at folk med Tesla her, må opp til Drammen for å få ting til sine biler. Så det kan umulig være et merkeverksted de samarbeider med? De har jo verksteder stort sett oppover hele kysten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det sier kanskje mer om eierne, enn om selskapet, når lojaliteten er på topp, men omdømme på bunn, og klagene fortsetter å hagle inn, mens bilene står på verksted i månedsvis og knapt henger sammen.

 

Hvem vet, det er uansett bra for Tesla da de selger biler. 

 

Jeg har hatt 3 nå, uten store problemer. Henger helt fint sammen. Å få gjort noe, eller kontakt med tesla er dog ett større problem. Heldigvis har jeg ikke hatt særlig behov for det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har kjørt Tesla P85 i 5,5 år (6 i sept) nå, og alltid fått den servicen vi har hatt behov for. Ingen alvorlige feil til nå, og har som regel fått bilen tilbake nyvasket innvendig og utvendig hvis den har vært inne hos Tesla. Lese om all ventetiden på servicesentrene men vi har ikke merket noe til det. Trodde jeg måtte være ute i god tid for å bestille service nå om dagen, så jeg bestilte 120 000 km service i god tid i forveien. Men det var det ingen poeng i, for jeg fikk time ila under 2 uker, så jeg måtte bare utsette den avtalen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har kjørt Tesla P85 i 5,5 år (6 i sept) nå, og alltid fått den servicen vi har hatt behov for. Ingen alvorlige feil til nå, og har som regel fått bilen tilbake nyvasket innvendig og utvendig hvis den har vært inne hos Tesla. Lese om all ventetiden på servicesentrene men vi har ikke merket noe til det. Trodde jeg måtte være ute i god tid for å bestille service nå om dagen, så jeg bestilte 120 000 km service i god tid i forveien. Men det var det ingen poeng i, for jeg fikk time ila under 2 uker, så jeg måtte bare utsette den avtalen.

Vanlig service går vanligvis relativt fort. Men om man trenger litt mer omfattende arbeid så kan det ta litt mer tid.

 

Jeg bestilte time i november på noen garantisaker + årlig service, og da ble jeg satt opp på time i slutten av mars. Men utover ventetiden var alt bra. Model X lånebil sto klar når jeg kom å leverte bilen, de fikset alt de skulle på en uke, og når jeg hentet bilen var den vasket innvendig og utvendig.

 

Eneste de kunne gjort bedre var at hjulmutterdekslene var borte når jeg fikk tilbake bilen. De må ha glemt å sette de på. Jeg oppdaget det ikke før jeg skulle bytte til sommerdekk, men da var det bare å sende en mail, og kjøre innom og hente nye samme dag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Greit om man etter hvert slutter å omtale dette som et premiummerke. 

Suverene motorer og batteri, interessant markedsføringsstrategi, men gjennomgående kvalitet i bilene kunne nok vært atskillige hakk opp.

Ikke bare blir de omtalt som premium, enkelte har til og med sammenlignet Model S med Mercedes S-klasse..

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Selv om de er på bunn i omdømmeundersøkelsen så kan de trøste seg med at de er helt på topp i Forbrukerrådets klagestatistikk.

 

Ja ganske ille når de fått fler klager enn Møller som har laget biler i så lang tid og fortsatt har nesten like mange klager som Tesla!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...