Jump to content
Redaksjonen.

Tesla stuper på omdømmebarometer: Dårligst av bilmerkene

Recommended Posts

Dette var ingen nyhet.

 

Alle vet at Tesla suger på service.

Hvorfor i allverden går de ikke inn i samarbeid med andre etablerte verksteder, for å fikse opp i det? Betal for kursing. Thats it. 

  • Like 5

Share this post


Link to post

Ingen tvil om at de har en lang vei å gå på spesielt kommunikasjon.
 
Også verdt å nevne at de er nr 2 på lojalitet på bilfronten, slått av Toyota.
 

Hvorfor i allverden går de ikke inn i samarbeid med andre etablerte verksteder, for å fikse opp i det? Betal for kursing. Thats it.

 
De har vell vært inne på dette tidligere, aner ikke hvordan den utviklingen er nå da dog.

Edited by Omnia vincit amor
  • Like 1

Share this post


Link to post

De har vell vært inne på dette tidligere, aner ikke hvordan den utviklingen er nå da dog. 

Finnes det noen konklusjon fra forsøket tidligere? 

  • Like 5

Share this post


Link to post

Finnes det noen konklusjon fra forsøket tidligere? 

 

Det vet jeg ikke. Husker bare at de lagde delelister, service manualer og lignende for å åpne for mulighetene. Vet ikke detaljer dog. Tror bosch har slengt seg på, de tar iallefall service osv på Tesla. 

Share this post


Link to post

Hvorfor i allverden går de ikke inn i samarbeid med andre etablerte verksteder, for å fikse opp i det? Betal for kursing. Thats it.

Jeg har intrykk av at problemet er mer deletilgang enn kapasitetsmangel. Så vidt jeg har forstått er en del av det problemet at det er så mange endringer skjedd i bilene utenfor 'modellår' (Et konsept tesla ikke bruker) at det er utfordrende å skaffe riktige deler til enhver bil. Det totale antallet deler man må ha på lager blir veldig stort siden det er mange varianter av de forskjellige delene.

  • Like 3

Share this post


Link to post

Jeg har intrykk av at problemet er mer deletilgang enn kapasitetsmangel. Så vidt jeg har forstått er en del av det problemet at det er så mange endringer skjedd i bilene utenfor 'modellår' (Et konsept tesla ikke bruker) at det er utfordrende å skaffe riktige deler til enhver bil. Det totale antallet deler man må ha på lager blir veldig stort siden det er mange varianter av de forskjellige delene.

Er delene forskjellige innenfor det samme året av en modell? Hvordan i allverden er det mulig å tenke at det ikke ville skapt problemer? 

 

Hadde man hatt 3D printere som kunne lage deler etter behov på tvers av land og landegrenser, så hadde jo dette vært greit. Men såpass langt har vi jo ikke kommet ennå.. 

  • Like 3

Share this post


Link to post

Er delene forskjellige innenfor det samme året av en modell? Hvordan i allverden er det mulig å tenke at det ikke ville skapt problemer? 

 

Hadde man hatt 3D printere som kunne lage deler etter behov på tvers av land og landegrenser, så hadde jo dette vært greit. Men såpass langt har vi jo ikke kommet ennå.. 

 

Tesla reviderer deler ukentlig, de er dog bakover kompatible. Men lagerbeholdning blir fort gammel ja.. 

  • Like 2

Share this post


Link to post

Greit om man etter hvert slutter å omtale dette som et premiummerke. 

Suverene motorer og batteri, interessant markedsføringsstrategi, men gjennomgående kvalitet i bilene kunne nok vært atskillige hakk opp.

  • Like 3

Share this post


Link to post

Jeg har intrykk av at problemet er mer deletilgang enn kapasitetsmangel. Så vidt jeg har forstått er en del av det problemet at det er så mange endringer skjedd i bilene utenfor 'modellår' (Et konsept tesla ikke bruker) at det er utfordrende å skaffe riktige deler til enhver bil. Det totale antallet deler man må ha på lager blir veldig stort siden det er mange varianter av de forskjellige delene.

TESLA MODEL S GAINS ‘20 ENGINEERING CHANGES’ PER WEEK

 

Med 20 endringer i uka så høres det ut som et mareritt å drive med delelogistikk. "Agile" og bilproduksjon passer dårlig sammen.

  • Like 5

Share this post


Link to post

Tesla reviderer deler ukentlig, de er dog bakover kompatible. Men lagerbeholdning blir fort gammel ja.. 

Hehe, så bilene innenfor den samme årsmodellen blir lettere og lettere pga det er flere og flere hull for fitting i delene? :p 

  • Like 2

Share this post


Link to post

20 endringer per uke gjaldt altså Model S tilbake i 2015. Mitt inntrykk er at de har roet en del ned med endringer.

 

Men det kan helt klart være utfordrende å få tak i deler til 2013-2015 Model S. Der er det mye variasjoner på gang, og det er definitivt ikke slik at alt er bakover kompatible. Og veldig mye av delene som ble brukt da er ute av produksjon.

 

Det har vært mye mindre endringer på Model X og Model 3.

Share this post


Link to post

Hvor er linken til listen? Kunne tenkt meg å se i alle fall Topp 20.

 

Handlet virkelig artikkelen KUN om at Tesla ikke overraskende lå langt nede?

 

Som Tesla-eier, spesielt etter utgått garanti og uenighet med Tesla angående 2 stk dørhåndtak som ikke lenger funker og de godtar reklamasjon kun fra enkelte kunder (!?), er det helt som forventet.

  • Like 3

Share this post


Link to post

Har ikke Tesla og er ikke i målgruppen for de bilene de har per nå, men synes nå det er en interessant gjeng. Skal man tro på denne karen så er Tesla veldig lett å fikse selv. Så hvis det er så enkelt, hvordan har de klart å rote seg bort slik?

Edited by Benny Flaggstang
  • Like 1

Share this post


Link to post

Hva med salgsinnspurten der Tesla i noen tilfeller solgte biler til andre enn de som hadde kjøpt dem, bare for å kunne registrere flest mulig biler i mars. Tror neppe det forbedret statistikken...

  • Like 3

Share this post


Link to post

Selv om de er på bunn i omdømmeundersøkelsen så kan de trøste seg med at de er helt på topp i Forbrukerrådets klagestatistikk.

  • Like 9

Share this post


Link to post

Selv om de er på bunn i omdømmeundersøkelsen så kan de trøste seg med at de er helt på topp i Forbrukerrådets klagestatistikk.

Også verdt å nevne at de er nr 2 på lojalitet på bilfronten, slått av Toyota.

Det sier kanskje mer om eierne, enn om selskapet, når lojaliteten er på topp, men omdømme på bunn, og klagene fortsetter å hagle inn, mens bilene står på verksted i månedsvis og knapt henger sammen.

  • Like 8

Share this post


Link to post

Hvorfor i allverden går de ikke inn i samarbeid med andre etablerte verksteder, for å fikse opp i det? Betal for kursing. Thats it.

Det gjør de jo alt. Det er flere autoriserte verksteder som ikke er eid av Tesla.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...