Gå til innhold

Tesla stuper på omdømmebarometer: Dårligst av bilmerkene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen tvil om at de har en lang vei å gå på spesielt kommunikasjon.
 
Også verdt å nevne at de er nr 2 på lojalitet på bilfronten, slått av Toyota.
 

Hvorfor i allverden går de ikke inn i samarbeid med andre etablerte verksteder, for å fikse opp i det? Betal for kursing. Thats it.

 
De har vell vært inne på dette tidligere, aner ikke hvordan den utviklingen er nå da dog.

Endret av Omnia vincit amor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor i allverden går de ikke inn i samarbeid med andre etablerte verksteder, for å fikse opp i det? Betal for kursing. Thats it.

Jeg har intrykk av at problemet er mer deletilgang enn kapasitetsmangel. Så vidt jeg har forstått er en del av det problemet at det er så mange endringer skjedd i bilene utenfor 'modellår' (Et konsept tesla ikke bruker) at det er utfordrende å skaffe riktige deler til enhver bil. Det totale antallet deler man må ha på lager blir veldig stort siden det er mange varianter av de forskjellige delene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har intrykk av at problemet er mer deletilgang enn kapasitetsmangel. Så vidt jeg har forstått er en del av det problemet at det er så mange endringer skjedd i bilene utenfor 'modellår' (Et konsept tesla ikke bruker) at det er utfordrende å skaffe riktige deler til enhver bil. Det totale antallet deler man må ha på lager blir veldig stort siden det er mange varianter av de forskjellige delene.

Er delene forskjellige innenfor det samme året av en modell? Hvordan i allverden er det mulig å tenke at det ikke ville skapt problemer? 

 

Hadde man hatt 3D printere som kunne lage deler etter behov på tvers av land og landegrenser, så hadde jo dette vært greit. Men såpass langt har vi jo ikke kommet ennå.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er delene forskjellige innenfor det samme året av en modell? Hvordan i allverden er det mulig å tenke at det ikke ville skapt problemer? 

 

Hadde man hatt 3D printere som kunne lage deler etter behov på tvers av land og landegrenser, så hadde jo dette vært greit. Men såpass langt har vi jo ikke kommet ennå.. 

 

Tesla reviderer deler ukentlig, de er dog bakover kompatible. Men lagerbeholdning blir fort gammel ja.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har intrykk av at problemet er mer deletilgang enn kapasitetsmangel. Så vidt jeg har forstått er en del av det problemet at det er så mange endringer skjedd i bilene utenfor 'modellår' (Et konsept tesla ikke bruker) at det er utfordrende å skaffe riktige deler til enhver bil. Det totale antallet deler man må ha på lager blir veldig stort siden det er mange varianter av de forskjellige delene.

TESLA MODEL S GAINS ‘20 ENGINEERING CHANGES’ PER WEEK

 

Med 20 endringer i uka så høres det ut som et mareritt å drive med delelogistikk. "Agile" og bilproduksjon passer dårlig sammen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

20 endringer per uke gjaldt altså Model S tilbake i 2015. Mitt inntrykk er at de har roet en del ned med endringer.

 

Men det kan helt klart være utfordrende å få tak i deler til 2013-2015 Model S. Der er det mye variasjoner på gang, og det er definitivt ikke slik at alt er bakover kompatible. Og veldig mye av delene som ble brukt da er ute av produksjon.

 

Det har vært mye mindre endringer på Model X og Model 3.

Lenke til kommentar

Hvor er linken til listen? Kunne tenkt meg å se i alle fall Topp 20.

 

Handlet virkelig artikkelen KUN om at Tesla ikke overraskende lå langt nede?

 

Som Tesla-eier, spesielt etter utgått garanti og uenighet med Tesla angående 2 stk dørhåndtak som ikke lenger funker og de godtar reklamasjon kun fra enkelte kunder (!?), er det helt som forventet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Selv om de er på bunn i omdømmeundersøkelsen så kan de trøste seg med at de er helt på topp i Forbrukerrådets klagestatistikk.

Også verdt å nevne at de er nr 2 på lojalitet på bilfronten, slått av Toyota.

Det sier kanskje mer om eierne, enn om selskapet, når lojaliteten er på topp, men omdømme på bunn, og klagene fortsetter å hagle inn, mens bilene står på verksted i månedsvis og knapt henger sammen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...