Gå til innhold

Tesla forbereder seg på enormt salg i Norge i helgen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tesla er litt spesielt fordi det først og fremst appellerer til teknologer. Street legal er alt fra 19-åringer med bryl til 70-åringer med bryl. Og der er det mekanikk som står i høysetet. Forøvrig tror jeg Tesla ville gjort det mer enn greit nok i konkurranse med blodtrimma Granada fra nitten pil og bue, men jeg vet ikke om interessen er der.

 

Vært kjent lenge at tesla slår verstingene i drag. Til verstingenes store frustrasjon ;)

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Krampekampanje fra Tesla for å manipulere kvartalsstatistikken! En venn av meg har bestilt OG BETALT for sin nye Tesla, og fikk beskjed om at den var klar for henting. Ringte Tesla hele fredag, men det var umulig å få kontakt. Tesla ringte imidlertid lørdag og sa at bilen måtte hentes før mandag. Da dette var umulig pga en weekendtur til utlandet PRESTERTE TESLA Å FORTELLE AT BILEN NÅ VAR GITT TIL EN ANNEN KUNDE!!!

Herrejemini for en arrogant og råtten kundebehandling! Går over lik for å manipulere salgstallene, og javisst - nå slapp de verdensnyheten om at elbiler for første gang utgjorde over 50% av nybilsalget.

 

Din venn. Må jo være overlykkelig for å få lov å bli med på å støtte «saken». Hva er viktigst her? Grønn transport eller din venn sine egoistiske behov for å ha en bil å kjøre med når Tesla hadde lovet han den? Er ikke hvem som helst som får lov å kjøpe bil fra Lord Musk vettu. /s

Lenke til kommentar

Krampekampanje fra Tesla for å manipulere kvartalsstatistikken! En venn av meg har bestilt OG BETALT for sin nye Tesla, og fikk beskjed om at den var klar for henting. Ringte Tesla hele fredag, men det var umulig å få kontakt. Tesla ringte imidlertid lørdag og sa at bilen måtte hentes før mandag. Da dette var umulig pga en weekendtur til utlandet PRESTERTE TESLA Å FORTELLE AT BILEN NÅ VAR GITT TIL EN ANNEN KUNDE!!!

Herrejemini for en arrogant og råtten kundebehandling! Går over lik for å manipulere salgstallene, og javisst - nå slapp de verdensnyheten om at elbiler for første gang utgjorde over 50% av nybilsalget.  

Jeg tror de har slitt litt med plassproblemer for å si det pent ;) 

 

Ellers er det fortsatt god fres i registreringsstatistikken selv om vi er over på neste kvartal. Tesla har registrert ca. 3 ganger så mange biler i dag som nr. 2 på lista, så langt. 

Lenke til kommentar

Ganske vanlig med teslaer på drag-stripene i USA. Hvis du ike har sett det så har du ike leta særlig hardt: 

De færreste kjører på bane med bilene sine i Norge

Alt dette vet jeg selvsagt utmerket godt. Har bare aldri sett noen her til lands.

De bilene stiller egentlig i forskjellige klasser også, etter min mening. I og med at man tester rwd mot awd. Burde heller testet mot f.eks P85+ som er rwd da. Som da ville tapt klart.

En del street legal løp i norge er jo også bare 1/8 mile, her vil jo tesla gjøre det ekstra godt siden det er så kort, de fleste er awd og man slipper clutch og giring. På 1/4 mila vil de hardt trimma gt-r, rs6 osv kunne ha en fordel mot slutten. Og det er selvsagt en vanvittig mye større opplevelse og prestasjon å kjøre en bil med forbrenningsmotor på et slikt løp, rett og slett mer krevende og man risikerer langt mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alt dette vet jeg selvsagt utmerket godt. Har bare aldri sett noen her til lands.

De bilene stiller egentlig i forskjellige klasser også, etter min mening. I og med at man tester rwd mot awd. Burde heller testet mot f.eks P85+ som er rwd da. Som da ville tapt klart.

En del street legal løp i norge er jo også bare 1/8 mile, her vil jo tesla gjøre det ekstra godt siden det er så kort, de fleste er awd og man slipper clutch og giring. På 1/4 mila vil de hardt trimma gt-r, rs6 osv kunne ha en fordel mot slutten. Og det er selvsagt en vanvittig mye større opplevelse og prestasjon å kjøre en bil med forbrenningsmotor på et slikt løp, rett og slett mer krevende og man risikerer langt mer.

Men hva er egentlig poenget ditt? Dragrace og street meet er kanskje ikke den primære kundegruppen til Tesla? Jeg opplever sjelden at folk som er interessert i Formel 1 ler av de som kjører go-kart fordi det er så treigt i forhold? Hva er dette behovet for å bevise hvor mye bedre en "hardt trimma" bensinbil er? Og er det virkelig en vanvittig mye større opplevelse? For min del var det en stor opplevelse å kjøre elbil fordi det ble så åpenbart at det var fremtiden.

 

Dragracing miljøet må gjerne fortsette å hyle om hvor fortreffelig det er med forbrenningsmotor, blårøyk og hjulspinn, for majoriteten av befolkninga er og blir det griseharry, og salgstallene understreker det.

Lenke til kommentar

Tingen er vel at alle disse tesla-forkjemperne rundt om, overalt, hele tiden skryter av krefter og akselerasjon og hvor hinsides det går. Men der man faktisk kjører om kapp, nei der ser man ikke en eneste en. Jeg tipper nok man ville blitt ledd av hvis man stilte opp med en batteribil. Kanskje er det forbud i arrangørens regler også (Amcar klubben), hvem vet. Selv om batteribilen er en amcar også, strengt talt.

Uansett bare en observasjon fra min side, og dersom du ikke har interesse for slikt så setter vel alle pris på at du holder deg unna slike arrangement. Jeg ser forresten mange griseharry batteribiler hver dag med chrome delete, 22" felg og matt folie. De føler seg sikkert kule.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tingen er vel at alle disse tesla-forkjemperne rundt om, overalt, hele tiden skryter av krefter og akselerasjon og hvor hinsides det går. Men der man faktisk kjører om kapp, nei der ser man ikke en eneste en. Jeg tipper nok man ville blitt ledd av hvis man stilte opp med en batteribil. Kanskje er det forbud i arrangørens regler også (Amcar klubben), hvem vet. Selv om batteribilen er en amcar også, strengt talt.

Uansett bare en observasjon fra min side, og dersom du ikke har interesse for slikt så setter vel alle pris på at du holder deg unna slike arrangement. Jeg ser forresten mange griseharry batteribiler hver dag med chrome delete, 22" felg og matt folie. De føler seg sikkert kule.

Mitt inntrykk er tvert imot at det er blårøyk-gutta som har rekkeviddeangst, og som gjerne snakker om hvor traurig det er med alt som ikke ryker bak og bråker foran. Og selvfølgelig er det bedritne tesla-eiere, og audi-eiere og bilister generelt. Men hvis du opplever at alle tesla eiere hele tiden skryter av aks og krefter, så har du tydeligvis møtt en annen gjeng enn jeg har støtt på. Og man ville blitt ledd av dersom man stilte opp med "batteribil"? Godt å vite at bilinteressen ikke stikker dypere enn at man kan rettferdiggjøre latterliggjøring av bilister med andre preferanser...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Tesla er litt spesielt fordi det først og fremst appellerer til teknologer. Street legal er alt fra 19-åringer med bryl til 70-åringer med bryl. Og der er det mekanikk som står i høysetet. Forøvrig tror jeg Tesla ville gjort det mer enn greit nok i konkurranse med blodtrimma Granada fra nitten pil og bue, men jeg vet ikke om interessen er der.

 

Vært kjent lenge at tesla slår verstingene i drag. Til verstingenes store frustrasjon ;)

 

https://www.youtube.com/watch?v=buNOLsd7jzA

Skjønner ikke helt hva slags glede, man får ut av en bil som er elektrisk som en dildo.

Ikke hører du motoren engang.

Heldigvis bor jeg i liten by, hvor jeg heldigvis ikke ser så mye Tesla eller andre elbiler.

Her går det i Diesel og Bensin :p

Lenke til kommentar

Og her sitter du som et bortskjemt oljebarn som har fått alt lagt opp i hendene gjennom hele livet, men fortsatt klager du?

Har du noe som helst anelse om hvor vi ville vært uten olje i dag?

Ikke bare vår egen nasjon, men verden som helhet?

Praktisk talt ville vi vel nærmest vært i steinalderen.

Vel nei, jeg klager ikke. Jeg påpeker derimot hvor latterlig det er å klage over hvor fælt det er med produksjon av elbiler og hvor ille det er med utvinning av materialer til batteriene.

 

Jeg svarer altså med faktaopplysninger til de som klager over elbiler, i et forsøk på å sette klagingen deres i perspektiv.

 

Så her bommer du som vanlig.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Elbiler lager noe mindre svevestøv enn fossilbiler fordi de ikke har forbrenningsmotor, men det er helt åpenbart at en bil som kjører på veien alltid vil bidra til svevestøv, desto tyngre, desto mer.

Det er tungtransport og piggdekk som skaper det meste av svevestøvet fra asfalt. Den lille ekstra vekten på en elbil sammenlignet med en fossilbil gir ingen reell øknig i svevestøv. Det skal langt mer vekt til for at det skal ha noe å si.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til dere som tror verden kan reddes av at folk kjøper elektriske biler, tror nok det er for sent gitt.

Fikk med meg at skolene streiket pga miljøet, tenk litt over at Norge er ikke verden, vi utgjør kanskje en liten fjert i forhold Asia eller USA.

Man kan utgjøre en forskjell ved å markere et standpunkt og skape oppmerksomhet rundt det.

 

Man kan bidra til å redde klimaet ved å kjøre elektrisk i stedet for fossilbil.

 

Jeg liker å få litt olje på fingrene, å skru litt på V8 motoren jeg har.

Så får dere som skru på dildoen, bare gjøre det. Ikke glem glidemiddel til motoren.

Så synd for deg at "dildoen" knuser den utdaterte fossilbilen din på ytelse da.

Lenke til kommentar

Krampekampanje fra Tesla for å manipulere kvartalsstatistikken! En venn av meg har bestilt OG BETALT for sin nye Tesla, og fikk beskjed om at den var klar for henting. Ringte Tesla hele fredag, men det var umulig å få kontakt. Tesla ringte imidlertid lørdag og sa at bilen måtte hentes før mandag. Da dette var umulig pga en weekendtur til utlandet PRESTERTE TESLA Å FORTELLE AT BILEN NÅ VAR GITT TIL EN ANNEN KUNDE!!!

Herrejemini for en arrogant og råtten kundebehandling! Går over lik for å manipulere salgstallene, og javisst - nå slapp de verdensnyheten om at elbiler for første gang utgjorde over 50% av nybilsalget.

Det er vel mindre manipulasjon, og mer et ønske om å faktisk levere ut så mange biler som mulig før kvartalsslutt. Derfor prioriteres de som kan ta imot før kvartalet er over.

 

Mye av skylden for dette hviler på aksjemarkedet og den ensidige (og kortsiktige) fokusen på hva som skjer fra kvartal til kvartal. Det tvinger bedrifter til å tenke kortsiktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Soles:

Bil som transport og bil som hobby er ikke nødvendigvis det samme :).

 

Når det gjelder transport så er det viktigste for meg:

- at den alltid fungerer (har aldri hatt så lite problemer som med elbil)

- at den frakter meg fra A til B og dit jeg må være

- at den gir meg et nivå av komfort hele året

- at den stjeler minst mulig tid utenom transportbehovet

- at den er rimelig i drift 

- at den er på et teknologisk nivå som fungerer godt med nåtiden

- at den er praktisk innenfor mine behov

 

Kan den i tillegg bidra til at luftkvaliteten og kanskje også miljøet blir bedre samtidig så er det helt topp.

 

Betyr det at jeg ikke ønsker å ha en morsom gammel bensinsluker stående i garasjen som jeg kan kosekjøre på søndager eller dra på bane med? Nei, men den kjører jeg ikke daglig.

 

Fossilbiler kommer selvsagt til å bli bevart lenge som "morobil" på lik linje med at gamle biler blir bevart i dag av mange årsaker. Oljeproduksjon forsvinner ikke med det første og leverer mye mer enn drivstoff.

 

Og når det gjelder energiproduksjon så er vi heldigvis på vei inn i fremtiden og ut av fossilalderen der også.


  Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hvis ikke alle kan kjøre fossilbiler pr dags dato hva skal de kjøre da?

 

Skal alle kjøre el biler?

 

Ser ut som klimafanatikere har mistet bakkekontakt fullstendig.

 

 

Ser at du henger deg opp i en tro om at en ikke kan ha en miks av løsninger. Det er kun du som tror alle skal kjøre enten fossilt eller elektrisk. Så lenge du ikke har kommet videre i tankegangen er det lite noen kan gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Der kom den, troller?? Følger du ikke med på nyhetene i det hele tatt? våkne opp å se realitet hva folk vil vil ha hvis de kjøper bil i dag. Rekkevidde og hurtig oppfylling av tanken sin. Når el-bilene blir like dyr å kjøre som en fossil bil, og det kommer til å skje, vennen min. Trur du staten kommer til å sitte å se på at de taper penger? Hvem som troller her kan man begynne å lure.

Med en bensinpris på 15 kr/l og forbruk på 0,5 l/mil så må stømprisen opp til 4,7 kr/kWh på en bil med et forbruk på 0,16 kWh/km for å bli like dyr. Skjer det så vil også internajonale energipriser og bensinpriser stige en god del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med en bensinpris på 15 kr/l og forbruk på 0,5 l/mil så må stømprisen opp til 4,7 kr/kWh på en bil med et forbruk på 0,16 kWh/km for å bli like dyr. Skjer det så vil også internajonale energipriser og bensinpriser stige en god del.

Bytt bompenger med skatt som omhandler totalvekt på bilen istedet, så ligner man noe. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...