Gå til innhold

Ice kjøper Komplett Mobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjempekjipt. Er overhodet ikke interessert i ICE da det ikke fungerer like bra som Telenor sitt nett her.

Dro også god nytte av EU+ på min USA tur i sommer og jeg har vært undrende til hvorfor ingen andre aktører fulgte Komplett Mobil på dette.

 

Jaja, får finne et alternativ med Telenor-dekning da. Hadde Telenor før og var i grunn fornøyd med det frem til de begynte å ta betalt for mobilbank. Da ble jeg kraftig provosert når abonnementet kostet såpass mye mer enn de andre i utgangspunktet også kunne de ikke en gang inkludere det så jeg byttet til Komplett Mobil og har vært veldig fornøyd med det.

Lenke til kommentar

Det vil være helt avhengig av hvor du bor. Har hatt Telia siden 2013 og aldri hatt problemer av noe slag. Dekning og kapasitet har fungert helt ok for meg. Hadde Telenor før 2013 og ikke opplevd noen forskjell siden det. Men dette kan jo selvsagt variere for noen avhengig av hvor i landet du bor (Telenor er nok bedre i grisgrendte strøk).

 

 

Jeg bor nå engang der jeg bor. Jeg har vært gjennom dette tre ganger tidligere. Med Chess, Hello og OneCall. Hver gang har jeg gitt de en sjanse, bare for å måtte konstatere at dekningen var så dårlig at jeg like gjerne kunne vært uten mobiltelefon. Det er sikrere å vite i utgangspunktet at du ikke kan ringe enn å oppdage det når behovet er der.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler at alle sender minst en email til Ice med spørsmål ang EU+ (jeg gjorde det nå)

De må re-vurdere det og å beholde EU+ for alle Komplett kunder, fordi det var den viktigste grunnen til at de vokste så fort, og at mange bestemte seg for å velge dem i hverfall.

 

Da har jeg også sendt dem mail angående EU+.

Opplevde selv store problemer med dems dekning. I USA opplevde jeg store problemer med at mobilen ikke koblet seg automatisk til amerikanske nett. Fant en fiks på hjemmesiden dems, men det var skikkelig hassle, aldri opplevd lignende på andre operatører.

Lenke til kommentar

Da har ICE bekreftet at man ikke får beholde EU+, så da kan dem se langt etter meg som kunde. Voldsomt som komplett ødelegger seg selv for tiden. Nettbutikken var veldig konkurransedyktig før dem satte opp prisene for et års tid siden. Apoteket demmes var billigst men er nå 50% dyrere enn konkurrentene. Banken demmes har fjernet fordeler i smug, blant annet fjernet dem 50 dager rentefri minibankuttak i utlandet uten å informere om det, noe jeg dessverre fant ut av på den dyre måten. Det eneste som var igjen som var bra var mobilabonnementene, men nå selger dem det til en av de verre operatørene og fjerner fordelene der også. Skulle nesten tro at komplett-konsernet har ansatt en av disse udugelige konsernsjefene som skal skaffe rekordoverskudd på rekordtid men med konsekvensen av store tap i mange år etterpå som følge av at kundene forsvinner.

Endring av vilkår for gebyr, renteberegning m.m. til kundens skade skal varsles til kunden minimum seks uker før de trer i kraft. Så om du ikke har blitt varslet, og har klaget til Komplett Bank uten hell, kan du klage til finansklagenemda. Det er gratis, og tar ikke spesielt lang tid.
Lenke til kommentar

Jeg er ingen ekspert, men det må jo være en grunn til at det bare er Android'er som støtter VOLTE hos ICE. F.eks. at Apple-volumene ikke er store nok hos ICE.

Volumer eller markedsandel virker som mulige grunner. Kan kanskje også være kostnader hos ice som ikke dekkes av fordelen med å ha volte på denne kundemassen.

 

Ice er ikke nevnt som norsk operatør på listen deres engang: https://support.apple.com/en-us/HT204040#europe

 

Hadde vært spesielt hvis en av grunnene var at ice nektet å være "bitcha" til Apple (som går historisk for å være ekstremt kravstore mot operatører).

Endret av mandela
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...