Gå til innhold

Ice kjøper Komplett Mobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Ice melder at abonnementet vil være tilnærmet likt abonnementet kunden har hos Komplett i dag"

 

Det er ganske stor forskjell på et abonnement med dekning, og et uten dekning. Et SIM-kort for ICE/Telia er mest verd før du har brukket det løs. Da kan du i det minste bruke det som isskrape i et nødsfall.

 

Det vil være helt avhengig av hvor du bor. Har hatt Telia siden 2013 og aldri hatt problemer av noe slag. Dekning og kapasitet har fungert helt ok for meg. Hadde Telenor før 2013 og ikke opplevd noen forskjell siden det. Men dette kan jo selvsagt variere for noen avhengig av hvor i landet du bor (Telenor er nok bedre i grisgrendte strøk).

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler at alle sender minst en email til Ice med spørsmål ang EU+ (jeg gjorde det nå)

De må re-vurdere det og å beholde EU+ for alle Komplett kunder, fordi det var den viktigste grunnen til at de vokste så fort, og at mange bestemte seg for å velge dem i hverfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oj da tror jeg de mister mange kunder. 

De fleste som har valgt Komplett har jo vært prisbeviste, at de trengte EU+ og nok personer som aktivt bytter langt raskere enn snittet vil jeg tro. Når Ice først tar deg bort fra nettverket til Komplett og så tar bort EU+ er det vel ingen spesielle grunner til å bli værende. Blir med gratismåneden og så får en se hvem en velger. Om jeg ikke hadde trengt EU+ hadde jeg allikevel byttet. Provosert av selskaper som tror de enkelt skal kjøpe opp kunder og så kutte grunnene til at kunden kom i første omgang. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da har ICE bekreftet at man ikke får beholde EU+, så da kan dem se langt etter meg som kunde.

Å bruke abbonnementet i flere land, spesielt USA, var definitivt deres sterkeste side. Talkmore/Onecall har billige USA pakker, men jeg har flere ganger vært veldig nære å bytte til Komplett pga USA. Kun det at Talkmore har gratis data-SIM har holdt meg tilbake.

 

Nettbutikken var veldig konkurransedyktig før dem satte opp prisene for et års tid siden.

 

Ikke merket så mye til dette, har inntrykk av at de er ganske bra priset på varer som selger mye. Komplett har jo vært store i 15år+ så dette har folk klaget på lenge. Er ikke sikker på at det er verre nå.

 

Apoteket demmes var billigst men er nå 50% dyrere enn konkurrentene.

Prøvde å prissjekke apotek her om dagen, men jeg fant flere andre som hadde nøyaktig samme listepriser som Komplett, f.eks. Apotek1. Har de alle samme grossist?

 

Banken demmes har fjernet fordeler i smug, blant annet fjernet dem 50 dager rentefri minibankuttak i utlandet uten å informere om det, noe jeg dessverre fant ut av på den dyre måten.

Dette tilbudet har jeg ikke fått med meg. Vet at Norwegian har hatt det tilbudet lenge dog. Har vært inne en del ganger på kredittkortet til Komplett og sjekket betingelser, men du mener kanskje bank og debetkort?

Lenke til kommentar

Tror dessverre dette blir et vanlig scenario i framtiden: Nytt selskap (i dette tilfelle Komplett) bygger seg opp en betydelig kundemasse med abonnementer som i seg selv ikke er økonomisk bærekraftig for selskapet. Porteføljen med kunder er etterhvert salgbar, og salget gir gevinst på tross av tap tatt på abonnementer.

 

Jeg valgte Komplett pga Telenor dekning, takk for meg.

 

JILDG 

 

Oppkjøp er en ganske alminnelig praksis blant telefonoperatører, også i fortiden. Eksempler på mobiloperatører som tidligere har blitt kjøpt opp, er blant annet Sense, Chess, Mobyson, Talkmore, IPEA og OneCall. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Var kunde hos komplett mobil i et års tid og var godt fornøyd. Gode priser, kjapp service, ekstra data rundt høytider og rabattkode til bruk hos komplett.no. De var vel også blant de første til å tilby fri mobilbruk i USA (EU+) noe som kom godt med under ferietur dit. 

Byttet over til chili gpa fri data. Eneste grunnen. Vurderte faktisk nylig å flytte tilbake til komplett men da blir jeg heller værende. Synd for bransjen. Komplett mobil var prispresser, god på kundeservice og tidlig ute med å implementere nyheter. 

Endret av Krølle
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Tenker at det kan være lurt å sitte stille i båten. Man får velkomsttilbud, og det kan hende ICE kommer med "nyheter" i form av prisendringer og annet.

Det at VoLTE ikke støttes på iPhone er litt trist, men er vel ikke så mange som kjøper iPhone lenger...

Lenke til kommentar

Var storfornøyd med Komplett mobil men om det er slik de har tenkt og drive så blir jeg nok og se på andre ting dem starter opp med mer skepsis.

Byttet selv til Telenor etter å ha lest artikkelen, sist jeg hadde Telia/ICE så hadde jeg ikke dekning inne i huset en gang og jeg bodde midt i byen!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...