Gå til innhold

Ice kjøper Komplett Mobil


Anbefalte innlegg

Blir nok å gå over til Telia igjen da.. -.- 

 

 

Det er ikke poenget. Det er flere her som likte tilbudet vi hadde med Komplett mobil.. De har vært i markedet i bare to/tre år, også plutselig selger de seg ut.. 

 

Gir ikke akkurat noe tillit til komplett gruppen akkurat.. 

 

Typiske Idar Vollvik wannabees?

 

https://no.wikipedia.org/wiki/Idar_Vollvik

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først tok de Hello fra meg, og nå tar de fra meg Komplett også?!

Og nei, jeg skal ikke ha noe Telia dekning.. Kjenner flere som har hatt Ice med såppas dårlig dekning enkelte steder utenbys at de ikke engang får ringt.

Får bytte til Chilli da og se hvor lenge det varer..

Ikke lenge. De har Telia-dekning...
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes at etter Ice kjøpte opp Komplett Mobil har konkurransen blitt enda mer skjev og dårligere.
Har Komplett Mobil MiniFlex+ (6GB).
Hadde først Netcom, så Telia etter navneendringen pga. SmartPluss/lignende mobilabonnement som tillot meg å bruke så mye data og betale for SMS/MMS og ringeminutter før de flyttet meg over til Smart Basis som var mye dårligere, var motsatt og var begrenset til 3GB uten Data Rollover.

Diskuterer også med andre jeg kjenner som har Komplett Mobil.  

Veldig usikkert, men kan tenke på det fram til perioden april-juni. 
Vurderer å gå over til Talkmore hvis andre ikke er gode nok. Kun Telenor-nett er aktuelt for meg.

Endret av mads1153
Lenke til kommentar

Blir nok å bli med over til Ice. Tror ikke dekning skal være ett problem her jeg bor, selv om jeg foretrekker telenordekning. De gir jo også en gratismåned med dobbel data som er bra! I tillegg får man 50% på alt av iiglo mobiltilbehør hos komplett ut juni faktisk. Tid for å hamstre noen ladekabler kanskje?

 

Men rett meg om jeg tar feil. Men er det slik at om man befinner seg ett sted med perfekt telia dekning hvor også ice har dekning, men f.eks bare middelmådig styrke. Vil telefonen da koble seg til ice eller telia sitt nett? Risikerer man da å ha middelmådig dekning på steder hvor telia har veldig god dekning fordi nettet til ice blir prioritert? Hvis ja blir det jo etter min mening ice sitt største ankepunkt.

Endret av Kron
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Blir nok å gå over til Telia igjen da.. -.-

 

 

Det er ikke poenget. Det er flere her som likte tilbudet vi hadde med Komplett mobil.. De har vært i markedet i bare to/tre år, også plutselig selger de seg ut..

 

Gir ikke akkurat noe tillit til komplett gruppen akkurat..

Ironien i det hele er at ICE bytter over til Telia der det ikke er dekning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bruker man en BankID-app over WiFi/mobildata (eller kodebrikke) for autentisering/signering så er det ikke det samme som «BankID på mobil» som er knyttet til et telefonnummer/SIM. At Saga Mobil nå har gjort sistnevnte gratis påvirker derfor ikke min vurdering av Saga Mobil.

 

Den første «gratismåneden» hos Ice med potensielle problemer tror jeg nok at jeg klarer meg uten.

 

Blir nok å sjekke ut Saga Mobil nærmere nå fordi prisen på mobildata i landene jeg reiser til (mest Japan) er under halvparten av det jeg nå betaler.

Endret av ahw_
Lenke til kommentar

Men rett meg om jeg tar feil. Men er det slik at om man befinner seg ett sted med perfekt telia dekning hvor også ice har dekning, men f.eks bare middelmådig styrke. Vil telefonen da koble seg til ice eller telia sitt nett? Risikerer man da å ha middelmådig dekning på steder hvor telia har veldig god dekning fordi nettet til ice blir prioritert? Hvis ja blir det jo etter min mening ice sitt største ankepunkt.

 

Så lenge dekningen er bra nok så velger den Ice. Med bra nok så mener jeg ingen forskjell på streaming, surfing, tale, sms. Så ja, den velger Ice 4 streker over 5 Telia, men det har ingen betynding i praksis. Nedlasting av store filer vil gå raskere hos Telia. Men du kan alltids låse mobilen til Telia permanent eller midlertidig.

Endret av kim_InnleggNO
Lenke til kommentar

Så lenge dekningen er bra nok så velger den Ice. Med bra nok så mener jeg ingen forskjell på streaming, surfing, tale, sms. Så ja, den velger Ice 4 streker over 5 Telia, men det har ingen betynding i praksis. Nedlasting av store filer vil gå raskere hos Telia. Men du kan alltids låse mobilen til Telia permanent eller midlertidig.

Rart at jeg alltid endte opp på Ice med -110 på en god dag hjemme da :p

Lenke til kommentar

Kommer helt an på når det byttes over

Byttes det med dårlig 4g Ice signal, eller når 4g faller bort?

Eller byttes det først når en får Edge eller null nett?

Nå har ikke Ice annet enn 4G sååå...

 

ender opp på Telia ca samtidig som Ice er useless.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nok en gang, begynner å bli rimelig drittlei av å bytte selskap hele tiden når man er avhengig av Telenordekning.

 

Først One Call, så Phonero, og nå Komplett Mobil.

 

Det blir vel Talkmore nå da, siden de er 100% heleid av Telenor, og aldri kommer til å bli kjøpt opp av et Telia-selskap.

 

happybytes?

Lenke til kommentar

Kommer helt an på når det byttes over

Byttes det med dårlig 4g Ice signal, eller når 4g faller bort?

Eller byttes det først når en får Edge eller null nett?

 

Jeg har ICE med "fri data". Går jeg inn i et bygg med betongvegger, så bytter den til Telia sitt 4G-nett. Man kan trygt si at ICE+ dekningen er elendig.

Lenke til kommentar

 

Men rett meg om jeg tar feil. Men er det slik at om man befinner seg ett sted med perfekt telia dekning hvor også ice har dekning, men f.eks bare middelmådig styrke. Vil telefonen da koble seg til ice eller telia sitt nett? Risikerer man da å ha middelmådig dekning på steder hvor telia har veldig god dekning fordi nettet til ice blir prioritert? Hvis ja blir det jo etter min mening ice sitt største ankepunkt.

 

Så lenge dekningen er bra nok så velger den Ice. Med bra nok så mener jeg ingen forskjell på streaming, surfing, tale, sms. Så ja, den velger Ice 4 streker over 5 Telia, men det har ingen betynding i praksis. Nedlasting av store filer vil gå raskere hos Telia. Men du kan alltids låse mobilen til Telia permanent eller midlertidig.

Hvordan låser man nettverk til telia innenfor områder med ice dekning?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...