Gå til innhold

Ice kjøper Komplett Mobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når man ser på kommentarene her, så virker det ikke som om ICE kommer til å få mye igjen for pengene de betaler Komplett.

Med tanke på USA-tur om noen uker: Hvor lang tid i forveien må endrede vilkår varsles? EU+ kan jo ikke bare fjernes over natta...

 

Endret av Rolf Tumert
Lenke til kommentar

Dette var veldig synd, jeg har brukt Komplett Mobil i to omganger og er kunde hos dem i skrivende stund.

 

Da jeg var i USA i flere uker i fjor så kunne jeg nyte inkludert ringing og sms + data, mens de jeg reiste med betalte oppi 400 kroner for 1 GB data (Telia) og flere kroner per minutt for å ringe eller melde. Ser på Facebook-veggen at Ice svarer kunder at man ikke kan forvente at EU+ vil fortsette etter overgangen til dem noe som er veldig synd.

 

 

Slengte sammen en kjapp oversikt over operatører som fortsatt har Telenor-dekning:

 

Sponz.no - ny operatør, kjenner lite til men greie priser for abonnementene

Telipol - bra priser, nylig oppkjøpt av Hudya og dermed noe usikkert hvordan kundeservice og lignende fungerer men har eksistert i mange år tidligere som mobiloperatør. Har som en av få operatører oppsigelsestid på inneværende + påfølgende måned, så om du porterer ut fra dem i mars så må du betale ut april også.

Saga Privat - greie abonnementspriser

Gudbrandsdal Energi Mobil - helt ny som mobiloperatør, greie priser

Fjordkraft Mobil - kun billig om du også er strømkunde hos dem, ellers lignende Talkmore

Talkmore - ikke rimeligst, men gratis data-sim og noen brukbare utenlandspakker

Pepcall -

kjenner lite til denne operatøren, ikke nevneverdig interessante tilbud

Happybytes - 50 kr mnd for å ringe og melde så mye du vil, for deg som vil betale litt mer for data men kun for det du bruker fremfor å være låst til faste datapakker

Hudya - lignende konsept som Happybytes, 99 kr mnd for ringe og melde så mye du vil og deretter betaler man for data etter forbruk.

Telenor - trenger vel ingen nærmere presentasjon

 

 

Om man har tålmodighet og ikke ser det på det som veldig omstendelig å bytte operatør flere ganger så ville jeg kanskje latt meg verve til Talkmore for 2 mnd gratis abonnement, eventuelt deres prøvekjøp til 99 kr mnd for 2 mnd, og så sett hvordan markedet endrer seg når Komplett forsvinner. Det er ikke umulig at noen prøver å gå i deres fotspor på noe vis med for eksempel EU+.

 

Skal selv etter planen forlate Komplett Mobil til fordel for Telia i løpet av mai, men nå kan det hende jeg fremskynder det da jeg ikke orker å gå veien innom Ice.

 

Edit: Endret info om Telipol og Hudya da jeg ble gjort oppmerksom på at Telipol skal drives videre som brand under Hudya etter oppkjøp. Takk til troopr for informasjonen :)

 

 

troopr, den 18 Mar 2019 - 18:30, sa:snapback.png

https://www.tek.no/a...-telipol/450357

 

Det drives videre på samme måte under samme navn, men noe der gjør meg skeptisk

 

Edit: Saga Mobil fjerner kostnad for BankID, oppdatert dette i oversikten.

Endret av Hedonism
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Telipol sine mobilkunder ble oppkjøpt av Hudya nylig så jeg vet ikke om du egentlig kan bestille fra dem lengre selv om nettsiden deres gir inntrykk av dette. Hudya har jeg lite kjennskap til men de kjører samme konsept som Happybytes.

https://www.tek.no/artikler/nok-et-mobilselskap-gar-dukken-hudya-kjoper-telipol/450357

 

Det drives videre på samme måte under samme navn, men noe der gjør meg skeptisk

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er Komplett kunde idag, hva er det som er så galt med ICE?

 

Jeg var på vei fra Ice til Komplett og har nå kansellert dette. Jeg har i alle år tatt for gitt at ting skal fungere og ble derfor veldig overrasket over hvor elendig Ice var. Jeg har opplevd flere samtalebrudd på min drøye måned som Ice kunde enn jeg har gjort til sammen gjennom tidene. Det tar ofte år og dag å koble opp samtaler og noen ganger kobler den ikke opp i det hele tatt. Å måtte skru telefonen av og på både støtt og stadig for å få mobildata til å fungere var jeg heller ikke vant til. Hastigheten på datatrafikken var også veldig så som så. Og dette foregikk ikke ute i grisgrendte strøk men i en by like sør for hvor Komplett holder til :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

To abonnement her i huset på Komplett. Vært hos ice før, men det gidder jeg virkelig ikke flere ganger. Man hopper mellom ice sitt mobilnett og Telia sitt mobilnett i ett kjør, og det sliter de fleste telefoner med å takle. Tror aldri vi har restartet telefonene så mye som den gangen vi hadde ice. Kundeservicen var også under pari og var heller ikke spesielt hjelpsomme.

Så da blir det heller noe annet, for dette gidder jeg ikke å utsette oss for enda en gang!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Shit!!!

 

Har vært kjempefornøyd Komplett Mobil-kunde.

Trenger Telenor-dekning på jobb, og dermed er Ice uaktuelt.

 

Nøt godt av EU+ i fjor da vi var i USA. Dette tilbudet var vel Komplett alene om. Skal tilbake i år også, men det blir jo da adskillig dyrere. Må vel til med amerikansk SIM-kort i tillegg til det norske.

 

Har Gudbrandsdal Energi som strømleverandør, så kanskje jeg skal prøve det nye mobilabonnementet deres. De er blant de rimeligste, ifølge Tek.no sin kalkulator, og har Telenordekning.

Lenke til kommentar

Inntil Ice får på plass 4G Tale/Wifi Tale på iPhone så er de uaktuelle for min del. Jeg er også skeptisk til hopping mellom to mobilnett, erfaringsmessig fra da jeg i gamle dager var kunde hos OneCall, så er det en unødvendig batterityv og skaper mer trøbbel enn det gir fordeler.

 

Det jeg syntes er spennende med Ice er tjenester de tilbyr alá Data Frihet og at de i det minste prøver å innovere litt i et mobilmarked som ellers står ganske stille.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kjenner mange som er fornøyd med Ice, så de som sitter på gjerdet må gjerne gi Ice en sjanse. Ice for 1-2 år siden er ikke det samme som Ice i dag.

Sant det, men når det er sagt er de fortsatt veldig ferske som operatør. Ukvalifisert vil jeg tippe at de trenger et eller to år til på baken før de kan anses som en solid leverandør, de tar innpå, men er ikke der ennå. Blant annet ser man det på tjenester som tilbys og når man er ute og reiser, Telenor og Telia har omfattende roamingavtaler mens ice har en annen løsning: https://www.tek.no/artikler/derfor-kan-du-fa-elendig-nett-pa-mobilen-i-utlandet/444824

 

Ice har forøvrig et uttalt mål om over 20% markedsandel: https://e24.no/digital/ice/ice-vil-paa-boers-og-hente-tre-milliarder-slik-vil-selskapet-kapre-en-av-fem-norske-mobilkunder/24493570

Endret av mandela
Lenke til kommentar

ICE virker. Slapp helt av.

Du har sikkert ICE, og føler at det virker, men det gjør ikke de som ikke kommer igjennom til deg på telefon og sms!

 

Se bl.a under:

 

 

Samboeren har hatt ice i ca 4-5 mnd, og hun har ikke vært helt fornøyd. Hun har klaget over ustabil linje, problemer med å ringe ut / motta samtaler m.m.

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

Dette var veldig synd, jeg har brukt Komplett Mobil i to omganger og er kunde hos dem i skrivende stund.

 

Da jeg var i USA i flere uker i fjor så kunne jeg nyte inkludert ringing og sms + data, mens de jeg reiste med betalte oppi 400 kroner for 1 GB data (Telia) og flere kroner per minutt for å ringe eller melde. Ser på Facebook-veggen at Ice svarer kunder at man ikke kan forvente at EU+ vil fortsette etter overgangen til dem noe som er veldig synd.

 

 

Slengte sammen en kjapp oversikt over operatører som fortsatt har Telenor-dekning:

 

Sponz.no - ny operatør, kjenner lite til men greie priser for abonnementene

Saga Privat - greie abonnementspriser, tar som en av få operatører betalt for BankId

Gudbrandsdal Energi Mobil - helt ny som mobiloperatør, greie priser

Fjordkraft Mobil - kun billig om du også er strømkunde hos dem, ellers lignende Talkmore

Talkmore - ikke rimeligst, men gratis data-sim og noen brukbare utenlandspakker

Happybytes - 50 kr mnd for å ringe og melde så mye du vil, for deg som vil betale litt mer for data men kun for det du bruker fremfor å være låst til faste datapakker

Telenor - trenger vel ingen nærmere presentasjon

 

Telipol sine mobilkunder ble oppkjøpt av Hudya nylig så jeg vet ikke om du egentlig kan bestille fra dem lengre selv om nettsiden deres gir inntrykk av dette. Hudya har jeg lite kjennskap til men de kjører samme konsept som Happybytes. Pepcall ser ut til å eksistere fortsatt men kjenner ellers lite til den operatøren.

 

Om man har tålmodighet og ikke ser det på det som veldig omstendelig å bytte operatør flere ganger så ville jeg kanskje latt meg verve til Talkmore for 2 mnd gratis abonnement, eventuelt deres prøvekjøp til 99 kr mnd for 2 mnd, og så sett hvordan markedet endrer seg når Komplett forsvinner. Det er ikke umulig at noen prøver å gå i deres fotspor på noe vis med for eksempel EU+. 

 

Skal selv etter planen forlate Komplett Mobil til fordel for Telia i løpet av mai, men nå kan det hende jeg fremskynder det da jeg ikke orker å gå veien innom Ice. 

 

Takker så mye for din flotte og informative oversikt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...