Gå til innhold

Ice kjøper Komplett Mobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Saga mobil ?  ikke hørt om før. bra erfaringer ? Spør siden dem skal ha telenor dekning. OG det begynner å bli færre og færre med telenor dekning.

 

Har vært på markedet noen år. Har greie priser, med mindre man kan oppdrive spesialpriser hos andre operatører. Var vel i utgangspunktet ett mobilselskap for nordlendinger, men har selv ingen erfaringer med de.

Endret av MadsiP
Lenke til kommentar

Jeg byttet fra ICE til Komplett pga. dårlig dekning. Vil ikke tilbake.

 


Folk skal ha telenordekning, men er ikke villig til å betale for det? Er det noen her inne som virkelig tror det blir millionær ved å spare seg 100kr i mnd. på mobilabonnement?

 

Koster gjerne 3x mer, så du sparer mer en 100kr. Uansett, sparer man mange steder så blir det fort store summer. Hvorfor betale mer for noe som funker like bra?

Endret av Omnia vincit amor
Fletting.
Lenke til kommentar

Nå kan du streame så mye musikk du vil og bruke mobilen som vanlig på flere populære reisemål utenfor EU.

Du får automatisk 5 GB hver måned, som du kan bruke..

 

Tar vanlig som at ringeminutter og sms/mms og er inkludert da det er normal bruk. men det kan man jo forsåvidt forhøre seg om. det er og 5gb extra i følge siden. så tar det som at man faktisk får 11gb å bruke for 349 om man velger roam verden.

 

Ville jo vert rart om det ikke er det

Ja, Telenor Yng abonnementene med Goodies-ene starter fra 349,- kr. Da kan du bare velge 1 Goodie. Jo dyrere abonnement, desto mer Goodies kan du velge.

 

Det er bare for de som er 18-28 år (Ja, det er diskriminerende), men tror det sikkert kommer etterhvert som tilleggstjenester for andre abonnementer, akkurat som Music Freedom.

 

Nei, du får Fri Tale, Musikk, SMS og MMS. Datamengden er begrenset til 5 GB. Du får ikke bruke inkludert mengde fra abonnementet.

Endret av uar-tek
Lenke til kommentar

Byfolk som aldri reiser på fjellet

 

Har Telenor og 4G på Hytta

ICE har null dekning

Ice har god dekning. Jeg bor på landet og har nesten bare ice pluss dekning. Og de stedene de ikke har dekking selv, virker det helt top med Telia. Skal reise ned til Oslo om noen uker og er spent hva dere snakker om (dårlig ice dekning i Oslo haha). Bare hater som har ikke peiling eller var ice kunde for 3 år siden og mener det har skjedd ingenting i mellomtiden.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

GE Mobil (Gudbrandsdal Energi) har også startet opp sitt mobilselskap med Telenor-dekning.
Ingen overfakturering av data på Leve-abbonementene deres.

Ellers vil jeg anbefale alle å faktisk prute på prisen hos alle mobilselskap som de eventuelt blir kunde hos.
Erfaringsmessig så er mange selskap villige til å gi deg et bedre tilbud mot at du fortsetter å være kunde.



 

Endret av Zimba
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen her inne som virkelig tror det blir millionær ved å spare seg 100kr i mnd. på mobilabonnement?

 

Ikke millionær, men penger blir det jo? Spørsmålet er om du klarer å innse dette? Det blir jo 72.000 kr på 10 år. 

Tankegangen du bruker kan du jo kjøre på alt, hvorfor fylle drivstoff hvor det er 50 øre rimeligere pr liter, osv, osv?

 

Men selvfølgelig, er det kun millionbeløp som gjelder for deg så er det kanskje ikke så farlig. Regner jo med da at du ikke har annet å bruke pengene på siden du heller velger å kaste de ut vinduet...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke millionær, men penger blir det jo? Spørsmålet er om du klarer å innse dette? Det blir jo 72.000 kr på 10 år.

100kr i måneden blir 72.000 over 10 år? Vet ikke hvilken matte du bruker, men jeg får 12.000kr....

 

Er ellers enig med poenget ditt, penger spart er penger tjent.

Endret av Tåkefyrste
Lenke til kommentar

Helvete. 

 

Jeg byttet fra ICE til Komplett Mobil av en grunn. Telefonen min spiste strøm hos ICE. Den søkte og koblet seg på nytt nett konstant gjennom hele døgnet, slik at batteriforbruket økte opp i taket. Dette problemet har jeg ikke hatt hos noen andre leverandrører bortsett fra ICE. Så blir spennende å se hva som skjer nå..... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helvete. 

 

Jeg byttet fra ICE til Komplett Mobil av en grunn. Telefonen min spiste strøm hos ICE. Den søkte og koblet seg på nytt nett konstant gjennom hele døgnet, slik at batteriforbruket økte opp i taket. Dette problemet har jeg ikke hatt hos noen andre leverandrører bortsett fra ICE. Så blir spennende å se hva som skjer nå..... 

Du kan jo låse telefonen din til ice sitt netverk eller telia sitt netverk da vill ikke det skje. men man mister jo noe av fordelene med ice sin datafrihet etc. når telefonen ikke kan velge automatisk og du går ut av område di dekker

Lenke til kommentar

Du kan jo låse telefonen din til ice sitt netverk eller telia sitt netverk da vill ikke det skje. men man mister jo noe av fordelene med ice sin datafrihet etc. når telefonen ikke kan velge automatisk og du går ut av område di dekker

Problemet er linket til 4G senderne, samt litt eldre telefoner. Det å ikke få kunne bruke 4G er ikke akseptabelt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

med mindre man kan oppdrive spesialpriser hos andre operatører. 

 

Så var det det tullet der ja. Er jo til stadighet folk som skryter av spesialpriser, så de fleste selskapene må ha gode marginer. Noe fungerer ikke bra nok i markedet når så mange kan få 10-20-30% rabatt. Bare det i seg selv burde være grunn for tiltak for å bedre konkurransen. 

Lenke til kommentar

Så var det det tullet der ja. Er jo til stadighet folk som skryter av spesialpriser, så de fleste selskapene må ha gode marginer. Noe fungerer ikke bra nok i markedet når så mange kan få 10-20-30% rabatt. Bare det i seg selv burde være grunn for tiltak for å bedre konkurransen. 

 

Er nok ingen tvil om at flere selskaper har god margin, men de ønsker vel å melke oss forbrukere så mye som mulig. Noen er selvfølgelig verre enn andre..

Lenke til kommentar

Gikk innom en Telia-butikk etter jobb og bestilte overgang fra Komplett til dem i løpet av neste uke.

 

Fikk kort tid etter en sms fra Komplett Mobil om at det var synd jeg valgte å forlate dem og en spørreundersøkelse. Mulig det bare er hos meg men sist jeg forlot dem i fjor så mener jeg at jeg kunne velge "Annet" og skrive årsaken til byttet. Denne gangen dukket det kun opp mulighet for å skrive kommentar når man valgte datamengde som årsak for operatørbytte. Tipper de uansett ikke lengre er interessert i denne informasjonen nå som de har solgt kundene og det skulle ikke overraske om at de har begrenset muligheten for å fortelle dem i fritekst hvorfor man går over til ny operatør.

 

 

De beklaget overfor meg på mail etter at jeg la igjen en post der jeg reserverte meg mot overføring av data til ICE. Jeg svarte bare at det er mer beklagelig at de solgte oss..

Endret av Ploppe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I konkurransens navn syns jeg det er trist at komplett selger ut virksomheten sin. På en annen side ser jeg at operatører som leier i telenors nett, oftere selger seg ut enn operatører i telias nett. Stemmer dette med mine observasjoner? Chili hadde vel valget mellom å selge ut eller få bedre vilkår hos telia såvidt jeg kan huske..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...