Gå til innhold

Ny telefon med STORT utvalg av deksler med GOD beskyttelse


Anbefalte innlegg

Kjøpte ny telefon til min sønn for 4 måneder siden, den er nå selvsagt knust.

 

Denne gangen er kriteriene for ny telefon noe annerledes. Jeg kan heller bruke mer penger på telefonen dersom utvalget av deksler til beskyttelse er større. Jeg vil altså ha en mobil det er mulig å kjøpe ett skikkelig deksel til, som beskytter både forside og bakside mot fall.

 

Ikke gjør dette om til en diskusjon om at han ikke bør ha telefon om han ikke kan ta vare på de osv. Alt har sine grunner, og det er ikke noe jeg ønsker å dele på et forum :)

 

Så om noen kan hjelpe meg med kombinasjonen mobil + solid deksel hadde jeg satt stor pris på det :) Helst ikke de største telefonene som er, og ikke over 5000.

 

Av andre krav så må den fint klare å kjøre spill, og ikke bli holdt igjen av utdatert OS osv. Snakker ikke om de mest krevende spillene her. En S7 har vært mer en god nok med tanke på ytelse, så har dere en pekepinn på hva som kreves.

 

Så, noen som kan slenge inn et godt tips her? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OnePlus 6. Følger med et veldig solid deksel. Om ikke det duger så har OP også offisielle som helt sikkert tåler enda mer. Dekselet som følger med har hjørner som stikker opp slik at det beskytter mer enn et "flatt" deksel. Offisell skjermbeskytter får man også kjøpt, som er veldig lett å montere da man bruker originalt deksel til å plassere det. Trenger neppe å bytte ut telefonen de første 3 årene da OP får ny Android ganske raskt.

 

Edit: Ser at dbrand har kommet med deksel som også skal tåle en god del. dbrand grip heter det.

Endret av brukernavn331
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Skal du ha en noenlunde kompakt telefon er det vel bare Apple, Sony og Samsung som gjelder. Skal du ha oppdatert software faller vel de to siste bort. iPhone har vel også i særklasse størst utvalg når det gjelde deksler.

Lenke til kommentar

Må vel tilbake noen år for å finne en iphone i kompakt størrelse? Inntrykk av at de har kastet seg på bølgen med størst mulig telefon de også nå?

 

De faller vel også fort utenfor budsjettet om en velger iphone. En SE hadde kanskje vært super, men den er vel utdatert på HW for mange år siden? iPhone 7 er vel hakket kvassere enn SE, og fortsatt ganske kompakt. Dekslene som ble linket til over ødelegger jo uansett alt av kompakthet, men dessverre er nok en slik type deksel nødvendig.

 

S7 som er nevnt føler jeg er overpriset. Det er forøvrig en iphone 7 også, men på en annen side vil en iphone være langt enklere å selge igjen, og sånn sett forsvares gjerne en høyere pris.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Du har delvis rett i det. Men kjøper man en iPhone 6s eller 7 så får man en bra telefon som er ganske liten til en overkommelig pris. Og disse vil vel fortsatt få oppdateringer fra Apple lenger enn S9 vil få fra Samsung vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Hva med en Ulephone Armor av noe slag?
Nå er de fleste ganske store men dem har en med 5.5" skjerm:

https://www.banggood.com/Ulefone-Armor-X-5500mAh-IP68-NFC-Wireless-Charge-5_5-Inch-2GB-16GB-MT6739-Quad-core-4G-Smartphone-p-1287081.html?rmmds=search&ID=46149&cur_warehouse=HK

 

Så kan du jo kjøpe 4stk omså så du har noen.

 

Forøvrig mange gode kinatelefoner å velge mellom som tåler en trykk, og dem er utrolig billig. Prosessorene er helt OK til spill og dem kommer med stock android som også gir god ytelse.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Skjønner ikke hvorfor du vil ha så stort utvalg av deksler. Kan du ikke bare finne et deksel du liker og kjøpe mobilen det passer til?

 

Dårlig formulert av meg.

 

Poenget er at jeg ønsker deksel som gjør at mobilen tåler å gå i bakken. Da er det dumt å kjøpe en mobil som viser seg å kun komme med deksel som beskytter baksiden, eller deksel som åpner seg før den treffer bakken under et fall.

 

Sist det ble ny mobil ble det en xiaomi mi a2. Det viste seg at på tidspunktet den ble kjøpt var det vanskelig å finne noe skikkelig deksel, noe som resulterte i knust skjerm etter kort tid.

Lenke til kommentar

 

Spigen dekker dessverre ikke skjermen. Var dette dekselet vi hadde på S7 tidligere, men da røk skjermen ved første fall i bakken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...