Gå til innhold

NSB skifter navn til Vy


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I denne tråden: folk som synes det er utrolig tåpelig å bytte navn på NSB og somi tillegg synes VY er det absolutt verste navnet de har hørt.

  • Liker 4
Skrevet

Hvorfor driver offentlige selskap å bytter navn nå for tiden? Er det en trend? Er det en politiker som kjeder seg som har makt nok til å sette igang slike prosesser?

  • Liker 3
Skrevet

Det er tydeligvis på moten å erstatte navnene på gamle offentlige selskaper med nye meningsløse ord. Lurer på hvor mange millioner konsulentbransjen fikk for å overbevise dem om at Vy gir mer mening enn Nsb. 

Bare logoen alene må ha kostet hundretusener.

  • Liker 1
Skrevet

Synes det er på sin plass å bytte til et nytt navn. Sittende regjering har på egenhånd rævkjørt NSB så mye at det er åpenbart at staten ikke lenger ønsker å drive det.

Navneskiftet er NSBs svar, som gir fingeren til staten. Håper virkelig VY lykkes som privat selskap!

Møkkaregjering!

  • Liker 3
Skrevet

hadde man spurt 100 uvitende mennesker på gata om å tolke logoen, tror jeg fåtall ville sagt det står for "vy"

 

med andre ord har de konstruert et navn/logo som er så diffus at den må forklares inngående, får å gi noe mening (selv da er den tvilsom)

  • Liker 5
Skrevet

Hvorfor driver offentlige selskap å bytter navn nå for tiden? Er det en trend? Er det en politiker som kjeder seg som har makt nok til å sette igang slike prosesser?

 

Fordi det sitte masse folk i ledelsen i NSB som må ha noe å gjøre for å forsvare sin eksistens. Det er lettere/artigere å pakke skitten inn i ny innpakning enn å sørge for at toget går når det skal.

  • Liker 5
Skrevet

Måtte sjekke flere ganger for å være sikker på at det ikke var fake news.

 

Jupp. Enig. Ganske utrolig og fullstendig unødvendig. NSB er et godt etablert merkenavn i Norge.

  • Liker 6
Skrevet

Jeg er vanligvis ikke den som roper høyest mot navneendringer og nyprofilering, men dette virker helt på jordet. 

 

Som Lysbakken sier kaster de hele sin fordel med historie og merkevare i søpla, noe de hadde trengt i konkurransemarkedet etter den idiotiske jernbanereformen til dagens regjering. Det er helt feil strategi slik jeg ser det. 

 

Ville støttet en modernisering av NSBs grafiske profil og visuelle uttrykk, ikke dette. 

  • Liker 2
Skrevet

Det er tydeligvis på moten å erstatte navnene på gamle offentlige selskaper med nye meningsløse ord. Lurer på hvor mange millioner konsulentbransjen fikk for å overbevise dem om at Vy gir mer mening enn Nsb. 

Det er antagelig samme reklamebyrå som skiftet navn på statens oljeselskap bort fra stat og olje. Det skjedde for ganske nøyaktig et år siden så da kan du regne ut ~1850 timer * ~1000 kr/time * antall involverte, f.eks 4 så finner vi et prisestimat på rundt 7,4 millioner, før et eneste nytt brevark og fysisk logo er produsert.

  • Liker 1
Skrevet

Det er antagelig samme reklamebyrå som skiftet navn på statens oljeselskap bort fra stat og olje. Det skjedde for ganske nøyaktig et år siden så da kan du regne ut ~1850 timer * ~1000 kr/time * antall involverte, f.eks 4 så finner vi et prisestimat på rundt 7,4 millioner, før et eneste nytt brevark og fysisk logo er produsert.

Totale kostnader over 4 år for NSB og Nettbuss blir 280 MILLIONER

 

https://e24.no/naeringsliv/nsb/nsb-og-nettbuss-faar-det-nye-navnet-vy/24579634

  • Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig koster det mye penger. Det er ikke bare konsulenter, byråer, art directors, kreatører og designere som koster penger. Den største delen av prislappen ligger i alt arbeidet det er å reprofilere og bytte ut tog, billetter, apper, nettsider, automater, uniformer, brosjyrer, skilt, interne systemer, reklamefilmer, foto osv.

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...