Gå til innhold

Samletråd for nye SINNSYKE PC/libs ting i Europa og vestlige samfunn


zeebra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

‘Cultural apripriation’ må være noe av det mest absurde folk blir krenket over. Det er ikke mange år siden jeg tenkte at det å prøve å få innsikt eller ta del i andres kultur var noe udelt positivt. Nå blir det ramaskrik om en kler på seg et indianerkostyme ‍♂

Det aller meste man har av kultur, det være seg språk, musikk, design, mat, klær, teknologi, etc. kommer jo fra andre land. Å bare "holde seg til sitt eget" vil ikke bare være et enormt tilbakeskritt på alle områder for menneskeheten, det vil også være ekstrem nasjonalisme.

Lenke til kommentar

Tror de aller fleste kan være enig i at kulturell appropriasjon er noe tull som egentlig ikke eksisterer. Men når folk gjør karriere på å bli såret og krenket (gjerne på vegne av andre), må de alltid finne nye ting.

 

Som en liberal person med stor liberal omgangskrets kan jeg si at dette ikke er noe de fleste liberale står inne for. Det er i hvertfall min oppfatning.

 

Forøvrig fint at man kan finne noe å enes om. Litt felles grobunn tror jeg er sunt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som en liberal person med stor liberal omgangskrets kan jeg si at dette ikke er noe de fleste liberale står inne for. Det er i hvertfall min oppfatning.

Min erfaring er at det er visse individer som er sterkt imot kulturell appropriasjon, og resten av venstresiden vil ikke å argumentere mot dem.

Lenke til kommentar

Mulige løsninger på det er jo enten at kvinner får sitt eget arbeidslokale, eller at de skrur opp varmen og tvinger menn til å jobbe i bar overkropp.

De kan jo også kle seg like mye som menn må.

 

 

(desverre så er jeg veldig lat og fant bare en latterlig reaksjonsvideo)

Da burde du heller la være å poste.

Lenke til kommentar

Nei, I 1950 ble noe afroamerikanere banket opp og noen ganger drept når de prøvde å bli med på hvite steder. Politiet kom og arrestert en afroamerikaner som banket på døren til huset mitt I North Carolina fordi det var et hvit området hvor bare hvite kunne bo.

 

Jeg tror ikke denne saken kan sammenlignes til 1950.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, I 1950 ble noe afroamerikanere banket opp og noen ganger drept når de prøvde å bli med på hvite steder. Politiet kom og arrestert en afroamerikaner som banket på døren til huset mitt I North Carolina fordi det var et hvit området hvor bare hvite kunne bo.

Slik som Antifa idag banker opp hvite, eller enda verre, svikere som samarbeider eller sympatiserer med hvite?

 

 

584a38df3426e.image.jpg?resize=400%2C537

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...