Gå til innhold

Samletråd for nye SINNSYKE PC/libs ting i Europa og vestlige samfunn


zeebra

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

Ehhh... det handler altså om noe som skjedde for over ti år siden og begynte under Clinton og som ikke spesielt nevner etnisitet eller hudfarge på de insatte? Om man idag skal protestere for å få stoppet(???) noe som skjedde for over 10 år siden så burde man i det minste kalle det "All lives mattered".

 

Det er av mange eksempler på det samme. Du kommer heller ikke unna alle eksemplene på afroamerikanere som blir skutt og drept av politiet i dag, selv enten uten å ha begått noe illegalt, eller for forbrytelser som absolutt ikke krever våpen fra politiets side. 

 

Og bristen "All lives matter" kan du holde deg for god til, har du enda ikke lært at det ikke er et gyldig argument?

 

post-78935-0-43316900-1562920613_thumb.png

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er av mange eksempler på det samme. Du kommer heller ikke unna alle eksemplene på afroamerikanere som blir skutt og drept av politiet i dag, selv enten uten å ha begått noe illegalt, eller for forbrytelser som absolutt ikke krever våpen fra politiets side.

Så du ga altså fort opp det første eksemplet du kom med og fortsetter Gish-galoppen din.

 

Joda, det er eksempler på at mørkhudede drepes av politiet, men:

-det er dobbelt så mange hvite som blir drept av politiet

-det er flere politifolk som blir drept av afroamerikanere enn det er afroamerikanere som blir drept av politiet

-det er mye større sannsynlighet for at ikke-hvite politimenn skyter mot ikke-hvite enn at hvite politimenn gjør det

 

Så det er lite grunnlag for å prøve å late som om dette handler om systematisk rasisme.

 

Og bristen "All lives matter" kan du holde deg for god til, har du enda ikke lært at det ikke er et gyldig argument?

Hvilke liv er det du mener ikke betyr noe, og hvorfor?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Så du ga altså fort opp det første eksemplet du kom med og fortsetter Gish-galoppen din.

 

Joda, det er eksempler på at mørkhudede drepes av politiet, men:

-det er dobbelt så mange hvite som blir drept av politiet

-det er flere politifolk som blir drept av afroamerikanere enn det er afroamerikanere som blir drept av politiet

-det er mye større sannsynlighet for at ikke-hvite politimenn skyter mot ikke-hvite enn at hvite politimenn gjør det

 

Så det er lite grunnlag for å prøve å late som om dette handler om systematisk rasisme.

Kanskje du burde sette de tallene inn i antall afroamerikanere mot antall hvite? Hvor mange generasjoner var det siden svarte amerikanere ikke kunne gå på alle universitet? Alle videregående skoler? Hvor mange generasjoner siden de fikk lov til å sitte foran på bussen? Du mener ikke dette kan ha langtidsvirkninger frem til i dag?

 

 

Hvilke liv er det du mener ikke betyr noe, og hvorfor?

WOSH! Det var poenget som fløy over hodet ditt. Ingen sier at ikke "alle liv betyr noe", og det er den stråmannen skrothøyre tar frem gang på gang.

Lenke til kommentar

Kanskje du burde sette de tallene inn i antall afroamerikanere mot antall hvite?

som begår kriminelle handlinger... og der er de klart overrepresentert.

 

Hvor mange generasjoner var det siden svarte amerikanere ikke kunne gå på alle universitet? Alle videregående skoler? Hvor mange generasjoner siden de fikk lov til å sitte foran på bussen? Du mener ikke dette kan ha langtidsvirkninger frem til i dag?

Og du mener det ikke er på tide at de behandles som alle andre?

 

Ingen sier at ikke "alle liv betyr noe", og det er den stråmannen skrothøyre tar frem gang på gang.

Jo, det er faktisk mange som mener det og til og med blir banket opp av venstreekstreme for å si det.

 

 

Og presidentkandidat Buttigieg måtte legge seg langflat og beklage for å ha sagt "All lives matter".

 

Ville du fx si at det er greit med kampanjer som "White lives matter", eller klarer du faktisk se at det er like rasistisk?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

som begår kriminelle handlinger... og der er de klart overrepresentert.

 

Og du mener det ikke er på tide at de behandles som alle andre?

 

Jo, det er faktisk mange som mener det og til og med blir banket opp av venstreekstreme for å si det.

 

https://www.youtube.com/watch?v=csZlnVgfBvk

 

Og presidentkandidat Buttigieg måtte legge seg langflat og beklage for å ha sagt "All lives matter".

 

Ville du fx si at det er greit med kampanjer som "White lives matter", eller klarer du faktisk se at det er like rasistisk?

Du svarte ikke på spørsmålet om antall generasjoner.

 

Og det er ikke det samme å straffe for å si "all lives matter" hvis det som her blir brukt til å avspore debatten, og at man ikke mener at alle liv betyr noe. Ser du forskjellen?

Lenke til kommentar

Du svarte ikke på spørsmålet om antall generasjoner.

Det er 3 generasjoner siden fjernet man institusjonalisert rasediskriminering i USA, men takket være Demokratene så har man gjeninnført institusjonalisert rasediskriminering.

 

Og det er ikke det samme å straffe for å si "all lives matter" hvis det som her blir brukt til å avspore debatten, og at man ikke mener at alle liv betyr noe. Ser du forskjellen?

Så si at alle burde behandles likt og ha like rettigheter er en "avsporing av debatten" ifølge deg og andre som er for rasediskriminering? Hva mener du straffen bør være for noen som tør stå opp mot rasediskriminering og sier at alle burde være likestilt og ha samme rettigheter?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Det er 3 generasjoner siden fjernet man institusjonalisert rasediskriminering i USA, men takket være Demokratene så har man gjeninnført institusjonalisert rasediskriminering.

 

Så si at alle burde behandles likt og ha like rettigheter er en "avsporing av debatten" ifølge deg og andre som er for rasediskriminering? Hva mener du straffen bør være for noen som tør stå opp mot rasediskriminering og sier at alle burde være likestilt og ha samme rettigheter?

To stråmenn i ett innlegg. En til og det blir kinderoverralskelse. Jeg ser at du gjentatte ganger mener det er rasediskriminering mot den hvite rase. Det er ikke fakta. Og du kan holde deg for god til å ilegge meg meninger.

Lenke til kommentar

To stråmenn i ett innlegg. En til og det blir kinderoverralskelse. Jeg ser at du gjentatte ganger mener det er rasediskriminering mot den hvite rase. Det er ikke fakta. Og du kan holde deg for god til å ilegge meg meninger.

Å dele folk inn i "raser" og mene de skal behandles forskjellig og ha forskjellige rettigheter er definisjonen på rasisme.

Du deler folk opp i raser og mener at de skal ha forskjellig behandling og forskjellige rettigheter. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Å dele folk inn i "raser" og mene de skal behandles forskjellig og ha forskjellige rettigheter er definisjonen på rasisme.

Du deler folk opp i raser og mener at de skal ha forskjellig behandling og forskjellige rettigheter.

Ah, så nå er vi inne på at affirmative action og liknende er rasediskriminering, og noe du akkurat sammenliknet med rasediskrimineringen på 50-tallet? Du mener de to er sammenliknbare?
Lenke til kommentar

Ah, så nå er vi inne på at affirmative action og liknende er rasediskriminering, og noe du akkurat sammenliknet med rasediskrimineringen på 50-tallet? Du mener de to er sammenliknbare?

Dele folk inn i "raser"? *check*

Gi folk forskjellig forskjellig behandling og rettigheter basert på "rase"? *check*

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Dele folk inn i "raser"? *check*

Gi folk forskjellig forskjellig behandling og rettigheter basert på "rase"? *check*

Ok. Så rasediskrimeringen av svarte på 50-tallet er sammenliknbart med affermative action i dag?

Lenke til kommentar

Jo, du har faktisk et urealistisk forhold. Du skrev ting som "Jeg har nulltolleranse ovenfor tulleartikler og de skal ikke publiseres uansett, ", da viser du at du har et helt urealistisk forhold (du klarte også å lire av deg "Jeg vet det blir publisert mange artikler årllig, ikke akkurat milioner, men noen hundre vil jeg nok tro" som igjen viser at kunnskapen din om akademiske kretser er lik 0).

Jeg tror de fleste akademikere ikke har peil på hvor mange vitenskaplige artikler det blir publisert årlig, vil du da diskreditere en professor siden han ikke har peil på hvor mange artikkler som blir publisert? Jeg ville nok tro at han bare bryr seg om sitt felt.

Tulle argument.

Og du har også et veldig idealisert forhold til STEM. MYE tid blir brukt til å "selge" resulater på riktig måte. Og det er ikke alltid at de riktige resultatene vinner frem på kort sikt (dette gjelder da for mindre fagfelt) Og det er ikke det at du mister jobben, du får bare ikke noe jobb, folk i STEM har typisk ikke fast jobb før de er 35-40. Gjør de en stor feil ansetter heller universiteten den neste i rekka.

Du får spørre prosessoren din om den fungerer eller ikke.

 

Skal vi se, først bruker du YouTube-videoer fra en del ukjente og suspekte YouTubere som kilder? Den siste videoen du linker har en "Heil Hitler" i chatten på forsidebilde. Kanskje du burde revurdere kildene dine?

TL;DR er akademiker, ang. "Heil Hitler", jeg har observert humanister og mennekskerettighets forkjempere blitt kalt nazister av SJWs og hvis humanist og menneskerettighets forkjemper er målestokken for å være nazist vell

 

Sieg fuckin' heil

Håper den ikke gikk over hodet ditt

Hvis du definerer Black Lives Matter som en "Social Justice Ideologi" så er du så langt ute å kjøre at jeg ikke tror det er noe vits å fortsette debatten.

Hvis du spør de så vil de nok stolt erkjenne att de er "social justice" forkjempere, og du har helt rett denne debatten har vært idiotisk fra begynnelsen.

Lenke til kommentar

 

 

Joda, det er eksempler på at mørkhudede drepes av politiet, men:

-det er dobbelt så mange hvite som blir drept av politiet

Det er 6 ganger mer hvite folk enn svarte i UDs

-det er flere politifolk som blir drept av afroamerikanere enn det er afroamerikanere som blir drept av politiet

det er mange mere kriminelle enn politi

-det er mye større sannsynlighet for at ikke-hvite politimenn skyter mot ikke-hvite enn at hvite politimenn gjør det

Det er helt mulig å bli rasistiske mot din egen rase Endret av jjkoggan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er 6 ganger mer hvite folk enn svarte i UDs

Om det er USA vi snakker om så regnes 13% som afroamerikanere og 62% som hvite. Det er rett under 4 ganger så mange.

 

Afroamerikanere er imidlertid overrepresentert på kriminalstatistikken til tross for å utgjøre kun 13% av befolkningen. På statistikk fra de 75 største byene i USA fra 2009, der hvor politiet faktisk skyter folk altså, så utgjør afroamerikanere:

-62% av tiltalene for ran

-57% av tiltalene for drap

http://www.wsj.com/articles/the-myths-of-black-lives-matter-1455235686

 

det er mange mere kriminelle enn politi

Men at flere politifolk skytes av afroaferikanere vises at drapene begått av politifolk ikke nødvendigvis er ubegrunnet eller uprovosert ... selv om det selvsagt kan finnes noen slike tilfeller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jeg tror de fleste akademikere ikke har peil på hvor mange vitenskaplige artikler det blir publisert årlig, vil du da diskreditere en professor siden han ikke har peil på hvor mange artikkler som blir publisert? Jeg ville nok tro at han bare bryr seg om sitt felt.

Tulle argument.

Altså jeg vil gjerne møte professoren som tror at det blir publisert et par hundre artikler i året på verdensbasis. Hvis denne personen finnes hadde jeg sagt det samme da: De har ikke peiling på hva slags omfang publisering har.

 

Du får spørre prosessoren din om den fungerer eller ikke.

Meningsløs påstand uten innhold.

 

TL;DR er akademiker, ang. "Heil Hitler", jeg har observert humanister og mennekskerettighets forkjempere blitt kalt nazister av SJWs og hvis humanist og menneskerettighets forkjemper er målestokken for å være nazist vell

 

Sieg fuckin' heil

Håper den ikke gikk over hodet ditt

Alle akademikere trenger ikke å vite alt, ei heller alltid fortelle det de mener er sannheten. De kan også vri på sannheten. Hva han har av faglig kompetanse er ikke det samme som at du kan stole på ham.

 

Du kan være akademiker og nazist samtidig, det forstår du, eller? Hva tror du Josef Mengele var? Sigmund Rascher? Her har du altså folk i chatten som sier "Heil Hitler" og du vil ikke gå med på at disse kildene er kritikkverdige? Jeg sa aldri at de var nazister, selv om han i chatten nok er en skapnazist, men det gjør likevel kilden svært kritikkverdig.

 

Min regel er derimot at hvis det ser ut som en and, går som en and, og kvekker som en and, ja, da kaller jeg det en and.

 

 

Hvis du spør de så vil de nok stolt erkjenne att de er "social justice" forkjempere, og du har helt rett denne debatten har vært idiotisk fra begynnelsen.

Har aldri sett dem klassifisere seg som social justice. Men du mener tydeligvis det er negativt å kjempe for svartes rettigheter på campus.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Om det er USA vi snakker om så regnes 13% som afroamerikanere og 62% som hvite. Det er rett under 4 ganger så mange.

 

Afroamerikanere er imidlertid overrepresentert på kriminalstatistikken til tross for å utgjøre kun 13% av befolkningen. På statistikk fra de 75 største byene i USA fra 2009, der hvor politiet faktisk skyter folk altså, så utgjør afroamerikanere:

-62% av tiltalene for ran

-57% av tiltalene for drap

http://www.wsj.com/articles/the-myths-of-black-lives-matter-1455235686

 

Du glemmer at rasediskriminering kan være ansvarlig for denne overrepresentasjon både hvem politiet jager og i rettssalene. Det er flere studier som diskutere dette

 

Men at flere politifolk skytes av afroaferikanere vises at drapene begått av politifolk ikke nødvendigvis er ubegrunnet eller uprovosert ... selv om det selvsagt kan finnes noen slike tilfeller.

Disse statistikk viser lite. Bruker politiet vold oftere mot svarte og dermed dør mer politi?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du glemmer at rasediskriminering kan være ansvarlig for denne overrepresentasjon både hvem politiet jager og i rettssalene. Det er flere studier som diskutere dette

Ehhh... når hvite dreper noen så blir de ikke tiltalt?

 

Disse statistikk viser lite. Bruker politiet vold oftere mot svarte og dermed dør mer politi?

Om det hadde stemt at politiet bruker eksessiv vold mot eller at politiet angriper uskyldige afroamerikanere så ville politiet ha drept flere aftoamerikanere enn det er afroamerikanere som dreper politiet.

 

Så fakta stemmer ikke med din forklaring.

Lenke til kommentar

Om det er USA vi snakker om så regnes 13% som afroamerikanere og 62% som hvite. Det er rett under 4 ganger så mange.

 

Afroamerikanere er imidlertid overrepresentert på kriminalstatistikken til tross for å utgjøre kun 13% av befolkningen. På statistikk fra de 75 største byene i USA fra 2009, der hvor politiet faktisk skyter folk altså, så utgjør afroamerikanere:

-62% av tiltalene for ran

-57% av tiltalene for drap

http://www.wsj.com/articles/the-myths-of-black-lives-matter-1455235686

 

Men at flere politifolk skytes av afroaferikanere vises at drapene begått av politifolk ikke nødvendigvis er ubegrunnet eller uprovosert ... selv om det selvsagt kan finnes noen slike tilfeller.

Så du prøver å argumentere for at svarte mennesker har noe iboende i seg som gjør de mer voldelige og kriminelle?

 

Jeg tror heller det kan ha noe med at svarte i USA har blitt og fortsatt blir systematisk undertrykt, og frarøves de samme mulighetene som andre får. At høy arbeidsledighet, lite utdanning og et urettferdig rettsvesen skaper mange svarte kriminelle burde vel ikke overraske noen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Altså jeg vil gjerne møte professoren som tror at det blir publisert et par hundre artikler i året på verdensbasis. Hvis denne personen finnes hadde jeg sagt det samme da: De har ikke peiling på hva slags omfang publisering har.

Antall puliserte artikkler er ikke relevant, kun innholdet i artikklene. Dette ligner på "om du ikke vet hvor mange biler som blir produsert i året så kan du ikke synes att noen biler er finere en andre"

 

 

Meningsløs påstand uten innhold.

 

Jeg lurer på hvor jeg fikk det fra

 

Alle akademikere trenger ikke å vite alt, ei heller alltid fortelle det de mener er sannheten. De kan også vri på sannheten. Hva han har av faglig kompetanse er ikke det samme som at du kan stole på ham.

Jeg har aldri forventet at noen skal vite alt.

 

 

Du kan være akademiker og nazist samtidig, det forstår du, eller? Hva tror du Josef Mengele var? Sigmund Rascher? Her har du altså folk i chatten som sier "Heil Hitler" og du vil ikke gå med på at disse kildene er kritikkverdige? Jeg sa aldri at de var nazister, selv om han i chatten nok er en skapnazist, men det gjør likevel kilden svært kritikkverdig.

TL;DR er også humanist som stadig vekk gjør gjesteopptredener hos menneskeretts aktivister, jeg gir blanke faen i hva følgerene hans sier, og TL;DR's shtick er å lese og kommentere akademiske papirer fra feminister og andre "social justice" advokater. En liten kommentar rundt dette: SJWs har kalt de som er motstandere av deres ideologi for nazister og rasister i en liten årrekke nå, og som en reaksjon så provoserer de tilbake.

 

 

Min regel er derimot at hvis det ser ut som en and, går som en and, og kvekker som en and, ja, da kaller jeg det en and.

I dette tilfellet så hørte du den bare "snakke", så mangelen på mer bevis så kunne det være en grå jako.

 

 

Har aldri sett dem klassifisere seg som social justice. Men du mener tydeligvis det er negativt å kjempe for svartes rettigheter på campus.

Hva tror du "social justice warriors" gjør? Og jeg skal svare for deg; DE KJEMPER FOR "RETTIGHETER" basert på oppfattet undertrykkelse.. Endret av DjSlayer
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...