Gå til innhold

Samsung Galaxy S10/S10+ tråden


Avstemming  

150 stemmer

  1. 1. Kommer du til å kjøpe deg en Samsung Galaxy S10/S10+?

    • Ja, jeg oppgraderer fra S9/S9+/Note 9
      22
    • Ja, jeg oppgraderer fra S8/S8+/Note 8
      21
    • Ja, jeg oppgraderer fra eldre Samsung
      20
    • Ja, jeg bytter fra iPhone
      11
    • Ja, jeg bytter fra Huawei
      9
    • Nei, jeg står over i år
      25
    • Nei, årets modeller er for dyre
      17
    • Jeg avventer og ser hva annet som kommer på markedet
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker @Buckzie . Om de var bra så tenkte jeg å handle et par på brukten nå siden det sikkert kommer massevis siden alle fikk dem med telefonen :p Har du trent med dem? Hvordan er de til løping?

Tror nok du skal bli fornøyd ?

Nei, ikke trent ordentlig med de enda - men jeg løp til toget i går kveld, ikke noe problem!

 

-B

Lenke til kommentar

Er det mulig å stoppe lading på 80% (eller et annet egendefinert nivå) uten å roote en av S10ene?

 

Hvis ikke, hva er egentlig grunnen til det? Det burde vært mulig for hvem som helst å gå inn i innstillingene og sette en slik begrensning for å sørge for at batteriet har så lang levetid som mulig. Og så bør den kunne varsle når batteriet f.eks. går under 20%.

 

Noen som vet hvorfor telefoner ikke har slik funksjonalitet uten at de er rooted?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det mulig å stoppe lading på 80% (eller et annet egendefinert nivå) uten å roote en av S10ene?

 

Hvis ikke, hva er egentlig grunnen til det? Det burde vært mulig for hvem som helst å gå inn i innstillingene og sette en slik begrensning for å sørge for at batteriet har så lang levetid som mulig. Og så bør den kunne varsle når batteriet f.eks. går under 20%.

 

Noen som vet hvorfor telefoner ikke har slik funksjonalitet uten at de er rooted?

Er nok lagt inn en sikkerhet på dette.

Når det er sagt får batteriet raskere dårlige kapasitet av å lades helt ut og/eller lades til 100%.

Batteri helsa holder seg best mellom 20 og 80 prosent!

Lenke til kommentar

Er nok lagt inn en sikkerhet på dette.

Når det er sagt får batteriet raskere dårlige kapasitet av å lades helt ut og/eller lades til 100%.

Batteri helsa holder seg best mellom 20 og 80 prosent!

Nettopp, derfor skulle det ha vært mulig å sette maks ladenivå til f.eks. 80%.

 

Min Galaxy S7 har blitt veldig mye på 100%, og batteriet er elendig nå. Jeg tenkte å prøve å behandle en ny telefon bedre, men hvis jeg må drive å passe på manuelt hele tiden så blir det bare slit.

Lenke til kommentar

100% vist på telefonen er ikke 100%. Det var det jeg siktet til. Det er ikke noe mer magisk enn det. Å prøve å bare lade til 80% er meningsløst uten å vite hvordan akkurat din modell er programmert.

På samtlige Samsung telefoner siden S6 har batteri helsen/maks kapasitet holdt seg bedre når jeg har gjort dette.

Hvis man ikke har planer om å ha mobilen i over 2 eller 3 år hadde jeg ikke tenkt så mye på dette uansett...

Lenke til kommentar

På samtlige Samsung telefoner siden S6 har batteri helsen/maks kapasitet holdt seg bedre når jeg har gjort dette.

Hvis man ikke har planer om å ha mobilen i over 2 eller 3 år hadde jeg ikke tenkt så mye på dette uansett...

Men bare for å legge til det, så har du helt rett med at 100 på telefonen ikke betyr 100 på batteriet og at det varier mellom enheter.

Jeg har testet nye telefoner og nye batterier som har variert (når displayet viser 100) mellom 83 og 97%.

Har fortsatt tilgode å se et nytt batteri som faktisk er 100 "på ordentlig" :)

Lenke til kommentar

Jeg har slitt med nettopp det samme, brudd i samtaler, og den ene eller den andre blir "borte". Skudde av 4G på samtaler nå etter å ha lest dette, og håper det kan løse problemet for meg også.

Hadde ikke dette problemet på S9, men er usikker på om jeg hadde aktivert 4G der, noe jeg tror, - for jeg aktiverer som regel "alt".

Jeg har også opplevd et par ganger at den ene siden ikke hører den andre, men da var telefonen med ice SIM på Telia nettet, ikke på 4G-tale hos ice.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har også opplevd et par ganger at den ene siden ikke hører den andre, men da var telefonen med ice SIM på Telia nettet, ikke på 4G-tale hos ice.

Samme med meg med 4G fra ICE. Hver gang jeg slo av 4G prat så funket det fjell, mens det var på så skjedde det som beskrives. Har rappotert det til Ice.

Lenke til kommentar

For de som syns det ble i overkant mye fingermerker på Prism White, jeg bestilte et skin fra Slickwraps, kalt Naked,i fargen matt. Gjennomsiktig, men mattende. Baksiden ble bedre å ta på, og ser ennå mer eksklusiv ut spør du meg! Finnes også i glossy. Og i mønster da, og noen av de har deler som dekker sider også.

Lenke til kommentar

100% vist på telefonen er ikke 100%. Det var det jeg siktet til. Det er ikke noe mer magisk enn det. Å prøve å bare lade til 80% er meningsløst uten å vite hvordan akkurat din modell er programmert.

Har du en kilde på at 100% ikke er 100% (eller svært nær 100%) på S10/+/e?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...