Gå til innhold

Samsung Galaxy S10/S10+ tråden


Avstemming  

150 stemmer

  1. 1. Kommer du til å kjøpe deg en Samsung Galaxy S10/S10+?

    • Ja, jeg oppgraderer fra S9/S9+/Note 9
      22
    • Ja, jeg oppgraderer fra S8/S8+/Note 8
      21
    • Ja, jeg oppgraderer fra eldre Samsung
      20
    • Ja, jeg bytter fra iPhone
      11
    • Ja, jeg bytter fra Huawei
      9
    • Nei, jeg står over i år
      25
    • Nei, årets modeller er for dyre
      17
    • Jeg avventer og ser hva annet som kommer på markedet
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Knust skjerm på S10+, har Telenor SWAP/forsikring, er det noe håp å få ny mobil før påske? Eller blir den mest sannsynlig reparert?

Har Telia-forsikring, og jeg syns han nevnte 24/48 timer oppgjørstid/ny telefon. Kan jo håpe på at konkurrenten har det samme!

Lenke til kommentar

Knust skjerm på S10+, har Telenor SWAP/forsikring, er det noe håp å få ny mobil før påske? Eller blir den mest sannsynlig reparert?

Knust skjerm blir reparert, helt ødelagt telefon blir erstattet. Blir nok ikke reparert før påske nei, da jeg tror de har leveringer/senderinger på tirsdag og torsdager.

Lenke til kommentar

Knust skjerm på S10+, har Telenor SWAP/forsikring, er det noe håp å få ny mobil før påske? Eller blir den mest sannsynlig reparert?

 

Med både S8+ og S9+ fikk man levert en ny mobil (innbytte telefon/refurbrished/) når man knuste skjermen, har aldri opplevd at dem har reparert skjermen på disse mobilene.

Når dette er sagt har jeg heller aldri opplevd at det har tatt 24 timer, som regel har det tatt 3 dager til jeg kan hent den nye telefonen.

Endret av lylu
Lenke til kommentar

Kjøpte akkurat s10e. Men man kan vel si at men føler seg litt lurt etter man ser denne testen: https://www.anandtech.com/show/14031/samsung-galaxy-s10-first-exynos-9820-vs-snapdragon-855-scores

 

Viser seg at s10 kommer med to forskjellige prosessorer. Snapdragon 855 eller Exynos 9820. De som selges i Europa har Exynos 9820. Denne er en god del tregere enn snapdragon 855 som de får i statene blant annet. Ikke helt rettferdig! Tro hvilken versjon norske sider fikk til test?

 

Ellers er det ikke mye å klage over. Telefonen fungerer bra den :)

De fleste fant vel ut av dette før de forhåndsbestilte, så da var det mer er kvilifisert valg? Nå vet ikke jeg hva jeg får glipp av, men har selvfølgelig skrudd av animasjoner og annet som gjør at telefonen oppleves som "treg". Merker ikke noe stor oppgradering fra S9+, men treg vil jeg ikke si den er.

Lenke til kommentar

Vurderer sterkt å kjøpe s10+. Hva er deres erfaringer så langt med den?

 

Oppdateres apper ofte(integrasjon osv)?

Bugs etc?

 

Apper oppdateres stort sett samtidig som på iOS. Både iOS og Android er såpass populære plattformer at utviklerne oppdaterer begge samtidig slik at begge får samme funksjoner ol, stort sett.

 

Kjøpte akkurat s10e. Men man kan vel si at men føler seg litt lurt etter man ser denne 855 vs 9820 testen: https://www.anandtech.com/show/14031/samsung-galaxy-s10-first-exynos-9820-vs-snapdragon-855-scores

 

Ellers er det ikke mye å klage over. Telefonen fungerer bra den :)

At Samsung bruker Exynos i europa er da ingenting nytt. Det har de gjort siden tidenes morgen.

Føles absolutt ikke som en treg telefon.

 

Kunne nok ha veddet 100kr på at du ikke hadde merket forskjell på Snapdragon og Exynos om du hadde hatt begge telefonene foran deg :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De fleste fant vel ut av dette før de forhåndsbestilte, så da var det mer er kvilifisert valg Nå vet ikke jeg hva jeg får glipp av, men har selvfølgelig skrudd av animasjoner og annet som gjør at telefonen oppleves som "treg". Merker ikke noe stor oppgradering fra S9+, men treg vil jeg ikke si den er.

 

Jo jeg mistenkte nok at de de brukte Exynos her. Men ante ikke at det kan vær opptil så stor ytelse forskjell. Nei jeg klager ikke sånn sett. Men med det jeg vet nå kan det hende jeg hadde valgt P30 Pro i stedet da kirin 980 ser bedre ut. P30 pro var ca 500 kroner dyrere enn s10e (itegra) når jeg bestilte. Men ønsket ikke så stor skjerm som P30 Pro hadde. Så valget er greit nok :)

Endret av magnusavr
Lenke til kommentar

Vurderer sterkt å kjøpe s10+. Hva er deres erfaringer så langt med den?

 

Oppdateres apper ofte(integrasjon osv)?

Bugs etc?

Fingeravtrykksleseren er rompe, og frontkameraet dårlig. Batteritiden er etter min mening så som så.

 

Systemapps osv. oppdateres ofte.

En bug jeg kommer på er at skjermen ikke slår seg på når du er i en samtale og fjerner ansiktet fra mobilen. Man må dobbeltappe skjermen for å vekke den.

Lenke til kommentar

Fingeravtrykksleseren er rompe, og frontkameraet dårlig. Batteritiden er etter min mening så som så.

Fingeravtrykkleseren har egentlig alltid fungert fint her. Har jo kommet 2 oppdateringer til den i etterkant som gjør den enda mer treffsikker.

Frontkameraet har vel aldri vært bedre på en Samsung telefon (tror jeg), så aner ikke hvorfor du mener det.

 

Batteritiden er vel også forbedret siden forrige generasjon.

 

 

En bug jeg kommer på er at skjermen ikke slår seg på når du er i en samtale og fjerner ansiktet fra mobilen. Man må dobbeltappe skjermen for å vekke den.

Høres nesten ut som telefonen din er buggete ja. Opplever ikke det problemet her.
Lenke til kommentar

quote name="Simkin" post="24877910" timestamp="1555428723"]Prism Green var jo en "limited edition" så får håpe Brightstar har den på lager.

 

Problemet er at ved bruk av forsikring så garanterer de dessverre ingenting om hvilken farge du mottar når de leverer ut ny mobil. Det pleier å være spesifisert i vilkårene at du får den fargen de har på lager men du kan selvfølgelig være heldig og de kan levere fargen du hadde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...