Gå til innhold

Samsung Galaxy S10/S10+ tråden


Avstemming  

150 stemmer

  1. 1. Kommer du til å kjøpe deg en Samsung Galaxy S10/S10+?

    • Ja, jeg oppgraderer fra S9/S9+/Note 9
      22
    • Ja, jeg oppgraderer fra S8/S8+/Note 8
      21
    • Ja, jeg oppgraderer fra eldre Samsung
      20
    • Ja, jeg bytter fra iPhone
      11
    • Ja, jeg bytter fra Huawei
      9
    • Nei, jeg står over i år
      25
    • Nei, årets modeller er for dyre
      17
    • Jeg avventer og ser hva annet som kommer på markedet
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde ikke Tek en sak på at Svitsj og lignende er elendige avtaler om man ikke bytter telefon hvert eneste år?

Det kommer helt an på prisen. Om prisen for svitsj (totalt) er det samme som om man kjøper den ut med en gang, så spiller det jo ingen rolle.

 

Er totalprisen dyrere, så må man jo selv ta en vurdering om det er verdt det eller ikke. 2 av mine Samsung S9'er kostet ca. 30 kr billigere med svitsj enn om jeg skulle ha kjøpt de ut med en gang. I tillegg får man da inkludert skjermforsikring.

Lenke til kommentar

Mange av sammenligningene tar vel høyde for at man har abo i fra telia/telenor også, men det må man jo ikke. Man får sagt opp abo som må tegnes for å lage avtalen kostnadsfritt rett etter den er opprettet. Jeg har gjort det når jeg har kjøpt på switch og når jeg solgte tlf igjen betalte jeg inn hele beløpet. Da var den forsikret og de hadde en tusenlapp i avslag ved kjøp så det ble en grei avtale.

Lenke til kommentar

Så hva synes folk om telefonen generelt?

Min S10+ er "grei" men jeg er virkelig misfornøyd med fingeravtrykk sensor. Må stadig prøve flere ganger, og av og til må jeg tilogmed ende opp med å taste inn pin. Ingen bedring hos meg med oppdateringene.

Batteriet har blitt litt bedre etter at den har lært seg bruksmønsteret mitt, men er fortsatt ikke i nærheten av hva Mate 10 pro var. Det er vel kanskje ulempen med at den ikke dreper apper like aggressivt som Huawei. (Som igjen var irriterende)

Lenke til kommentar

Så hva synes folk om telefonen generelt?

Min S10+ er "grei" men jeg er virkelig misfornøyd med fingeravtrykk sensor. Må stadig prøve flere ganger, og av og til må jeg tilogmed ende opp med å taste inn pin. Ingen bedring hos meg med oppdateringene.

Batteriet har blitt litt bedre etter at den har lært seg bruksmønsteret mitt, men er fortsatt ikke i nærheten av hva Mate 10 pro var. Det er vel kanskje ulempen med at den ikke dreper apper like aggressivt som Huawei. (Som igjen var irriterende)

Prøv denne https://youtu.be/XjFv175T2xs

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Betaler du ut telefonen så avsluttes jo svitsj og dermed også forsikringsavtalen.

 

Har ingenting imot at jeg må betale over tid, istedenfor alt på en gang. Gjør jo bare økonomien litt romsligere :)

Bare et lite hjertesukk (som sikkert irriterer mange) Om prisen for min mobil og bruken av denne skulle påvirke min økonomi  overhode....så hadde jeg vel sittet med min gamle gode Nokia enda.

Endret av cirka
Lenke til kommentar

Så hva synes folk om telefonen generelt?

Min S10+ er "grei" men jeg er virkelig misfornøyd med fingeravtrykk sensor. Må stadig prøve flere ganger, og av og til må jeg tilogmed ende opp med å taste inn pin. Ingen bedring hos meg med oppdateringene.

Batteriet har blitt litt bedre etter at den har lært seg bruksmønsteret mitt, men er fortsatt ikke i nærheten av hva Mate 10 pro var. Det er vel kanskje ulempen med at den ikke dreper apper like aggressivt som Huawei. (Som igjen var irriterende)

Er topp fornøyd.

Fingersensoren fungerer 99% av tilfellene.

Bommer jeg så trykker jeg raskt riktig.

 

Har oppdatert med siste oppdatering på sensoren.

Det var ikke firmware update. Kun en enkel update som gjorde alt enda bedre.

 

Om du har veldig tørre fingrer så kan det være årsaken.

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe S10e med Telia Svitsj abonnement til modern. Har aldri prøvd dette før, men nå er jeg så lei av å gå på kompromiss med alt mulig som skal være i den telefonen, at jeg går for en toppmodell.

 

Det jeg lurer på er hva som skjer om men ikke lenger ønsker å beholde telefonen etter 12 måneder, og man heller ikke ønsker å bytte i en ny telefon. Noe som har peiling?

Endret av torbjornhb
Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe S10e med Telia Svitsj abonnement til modern. Har aldri prøvd dette før, men nå er jeg så lei av å gå på kompromiss med alt mulig som skal være i den telefonen, at jeg går for en toppmodell.

 

Det jeg lurer på er hva som skjer om men ikke lenger ønsker å beholde telefonen etter 12 måneder, og man heller ikke ønsker å bytte i en ny telefon. Noe som har peiling?

Etter 12 mnd må du vel betale ut telefonen, fordi du bare har nedbetalt halve. Hva du deretter gjør med den, blir litt opp til deg. Finn.no eller Telia mobilpant? Telia gjør ikke noe krav på den, bare pengene du skylder de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe S10e med Telia Svitsj abonnement til modern. Har aldri prøvd dette før, men nå er jeg så lei av å gå på kompromiss med alt mulig som skal være i den telefonen, at jeg går for en toppmodell.

 

Det jeg lurer på er hva som skjer om men ikke lenger ønsker å beholde telefonen etter 12 måneder, og man heller ikke ønsker å bytte i en ny telefon. Noe som har peiling?

 

Skjer ingenting. De bare åpner opp for at du kan bytte inn telefonen i en ny model etter 12 måneder (mot at nedbetalingen fornyes i 24mnd).

 

Du kan fint kjøpe Svitsj så betale ut telefonen etter feks 1 uke.

 

Eneste operatøren "vinner" på det er jo at de har deg som kunde. Ingen andre skjulte triks. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

I mangel av notificaton led light (som blinker når noe har skjedd) finnes det noen app som virker tilfredsstillende, og som gjør at det kommer opp blinkende ikon på skjermen?

Forsøkte noen apper for en tid tilbake men mye dårlig.

Lenke til kommentar

I mangel av notificaton led light (som blinker når noe har skjedd) finnes det noen app som virker tilfredsstillende, og som gjør at det kommer opp blinkende ikon på skjermen?

 

Forsøkte noen apper for en tid tilbake men mye dårlig.

Prøv Holey Light. Har ikke fått prøvd den selv, men hører at folk er fornøyd med den
Lenke til kommentar

I mangel av notificaton led light (som blinker når noe har skjedd) finnes det noen app som virker tilfredsstillende, og som gjør at det kommer opp blinkende ikon på skjermen?

 

Forsøkte noen apper for en tid tilbake men mye dårlig.

Jeg bruker Samsung sin.

 

UAQu89b.png

 

Edit: Edge Lighting+

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...