Gå til innhold

Samsung Galaxy S10/S10+ tråden


Avstemming  

150 stemmer

  1. 1. Kommer du til å kjøpe deg en Samsung Galaxy S10/S10+?

    • Ja, jeg oppgraderer fra S9/S9+/Note 9
      22
    • Ja, jeg oppgraderer fra S8/S8+/Note 8
      21
    • Ja, jeg oppgraderer fra eldre Samsung
      20
    • Ja, jeg bytter fra iPhone
      11
    • Ja, jeg bytter fra Huawei
      9
    • Nei, jeg står over i år
      25
    • Nei, årets modeller er for dyre
      17
    • Jeg avventer og ser hva annet som kommer på markedet
      25


Anbefalte innlegg

Er det Samsung sin? Innebygd? Blinker den til man ser varslet?

Den er "Innebygd". Altså man finner den under Innstillinger > Skjerm > Kantbelysning, men man må installere appen før man får tilgang.

Den er kun tilgjengelig i US og Kina\Korea ol, så må installere Appen (APK) manuelt for at man skal få den inn. (Ikke tilgjengelig på Europisk Galaxy Store)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Jeg har også andre telefoner som ikke var varsellys, og det er et stort savn. Men mange av appene på markedet virker ikke skikkelig, eller virker bare noen ganger osv.

Lenke til kommentar

Den er "Innebygd". Altså man finner den under Innstillinger > Skjerm > Kantbelysning, men man må installere appen før man får tilgang.

Den er kun tilgjengelig i US og Kina\Korea ol, så må installere Appen (APK) manuelt for at man skal få den inn. (Ikke tilgjengelig på Europisk Galaxy Store)

 

Jeg har Edge screen og undervalget Edge lighting tilgjengelig på min mobil uten å ha installert noe manuelt. Edit: Men mulig jeg fikk opp en "prompt" om å installere dette første gang jeg gikk inn på menyen.

Endret av lysbryter
Lenke til kommentar

Jeg har Edge screen og undervalget Edge lighting tilgjengelig på min mobil uten å ha installert noe manuelt. Edit: Men mulig jeg fikk opp en "prompt" om å installere dette første gang jeg gikk inn på menyen.

Du har tilgang til menyen ja, men ikke "Eclipse" som er innstillingen for at varslingen skal gå rundt kameraet istedenfor rundt hele skjermen.

Lenke til kommentar

Du har tilgang til menyen ja, men ikke "Eclipse" som er innstillingen for at varslingen skal gå rundt kameraet istedenfor rundt hele skjermen.

 

Virket fint rundt kameraet med APK'en. Nå må jeg bare finne ut hvordan det kan snurre rundt og rundt til varselet er lest.

Holey Light gjør dette, men bare når koblet til strøm?

Lenke til kommentar

Virket fint rundt kameraet med APK'en. Nå må jeg bare finne ut hvordan det kan snurre rundt og rundt til varselet er lest.

Holey Light gjør dette, men bare når koblet til strøm?

Det er mulig det er pga strømforbruket.

Vil nok tappe batteriet betydelig mye kjappere :/ 

 

Mulig man kan lage noe i Tasker.

Lenke til kommentar

Det er mulig det er pga strømforbruket.

Vil nok tappe batteriet betydelig mye kjappere :/ 

 

Mulig man kan lage noe i Tasker.

 

Helt sikker noe som man kan løse. Men jeg går sjelden glipp av noe uansett, her jeg sitter med smartklokke på og mobilen rett foran meg eller i hånda stort sett hele tiden. Så jeg venter til løsningene detter ned foran meg (slik Edge L+ og Holey Light gjorde i dag) :)

Lenke til kommentar

Når man tar bilder i auto-modus på S10e, vil den automatisk sette over til portrettmodus dersom det er personer på bildet? Jeg vil gjerne ha den bokeh-effekten når jeg kjapt skal ta et bilde av barn i bevegelse, så da er det ikke aktuelt å velge live focus først.

Lenke til kommentar

Lyden i mine Galaxy Buds blir merkbart høyere/annerledes når jeg åpner Pokémon Go (jaja, jeg er en sånn) på telefonen. Er det noen grunn til dette?

Dette skjer faktisk meg også - når jeg åpner Wordfeud og Hattrick, som begge er apper som ikke en gang har lyd.

 

Fellesnevneren for meg blir da Game Launcher.

 

Edit: Nå deaktiverte jeg Game Launcher fra advanced settings, men den ser bare ut til å bli skjult fra app-listen, det kommer fremdeles en Game tools-meny nederst på skjermen når jeg åpner disse spillene. Her ser jeg innstillingen "Enable Dolby Atmos". Men det hjelper ikke å skru av denne heller. Så da er mitt spørsmål, kan Game tools deaktiveres fullstendig? Det er åpenbart ikke nok å "kille" den og Game optimization-prosessen.

Endret av lysbryter
Lenke til kommentar

Dette skjer faktisk meg også - når jeg åpner Wordfeud og Hattrick, som begge er apper som ikke en gang har lyd.

 

Fellesnevneren for meg blir da Game Launcher.

 

Edit: Nå deaktiverte jeg Game Launcher fra advanced settings, men den ser bare ut til å bli skjult fra app-listen, det kommer fremdeles en Game tools-meny nederst på skjermen når jeg åpner disse spillene. Her ser jeg innstillingen "Enable Dolby Atmos". Men det hjelper ikke å skru av denne heller. Så da er mitt spørsmål, kan Game tools deaktiveres fullstendig? Det er åpenbart ikke nok å "kille" den og Game optimization-prosessen.

 

Reddit forteller meg at vi ikke er alene da:

https://www.reddit.com/r/galaxys10/comments/bal8cw/galaxy_buds_get_louder_for_apps_that_are/

 

Jeg skal prøve å skru av Dolby Atmos for spill, under avanserte lydinnstillinger. Selv om jeg likte lyden bedre i budsa bedre når Pokémon var åpen, hehe.

Endret av virea
Lenke til kommentar

Tjohei 

 

Fikk en oppdatering 23.04 sikkerhet ug, wifi fix og med nattmodus til kameraet på min S10+++ meget bra/synlig resultat.

-Og Samsung s10+ slår Huawei p30 pro.IRL :)

 

-Kilde: SamMobil.

 

Og Huawei p30 pro må dele første plassen på kameraet etter

Samsung S10 G5 fikk 112p. Forøvrig slår videoopptak til S10 p30 pro...

 

 

Så nå funker fingeravtrykk 100% kamera har fått nattmodus. Resultat, "som natt og dag" etter ug.

-Og snakest om at neste oppdatering skal hurtiglanding opp til 25w...Blir den fullkommen mobil..Samsung fixser på de kunden vil ha, er bare sånn det er *)

 

-Kilde: SamMobil.

 

Fin dag

//Tage

Lenke til kommentar

Reddit forteller meg at vi ikke er alene da:

https://www.reddit.com/r/galaxys10/comments/bal8cw/galaxy_buds_get_louder_for_apps_that_are/

 

Jeg skal prøve å skru av Dolby Atmos for spill, under avanserte lydinnstillinger. Selv om jeg likte lyden bedre i budsa bedre når Pokémon var åpen, hehe.

Virker å fungere! Jeg spiller ikke noe med lyd, så det plager ikke meg å ikke har Dolby der.

Lenke til kommentar

Får du den til å fungere med Messenger?

Litt usikker. Kan gi deg en tilbakemelding når jeg legger merke til det.

 

Er det flere som er veldig misfornøyd med kameraet? Jeg har pluss og den tar veldige dårlige bilder innendørs og når det er mørkt. Rart at ingen youtubere har merket dette, men det er sikkert fordi de har forskjellig CPU og kamera på us modellen.

Eksempler på bilder som kommer ut dårlige? Har du forsøkt Natt-modus? I tilfelle den ikke automatisk går over til dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...