Gå til innhold

Butikkjeden Soundgarden er konkurs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse


 

- Det overrasker meg ikke at Soundgarden nå står i fare for å måtte trekke inn årene.
Det overrasket heller ikke at det endte slik det gjor med sammenslåingen med SpaceWorld.

Det som faktisk overraker og imponerer meg er det faktum at dem har klart å holde det gående såpass lenge som dem faktisk har gjort.

Av det som jeg har fått med meg av Supertilbudene til Soundgarden de senere årene så har kundeavisene vist til tilbud som...

90% av tiden har handlet om Headphones og/eller DAB(+)-Reiseradioer med avslag på 100kr til 500kr, og noen ganger opp til 1000kr på de dyreste Headphones modellene.

Et og annet tilbud med "5 til 20k" avslag på en forsterker til orginalt rundt 100k.
Og et og annet tilbud med "5 til 15k" avslag på en Projector til orginalt rundt 80k, og muligens et lignende tilbud på en TV til rundt samme pris.

Langt unna det som folk flest er på jakt etter, enten av interesse eller på grunn av prisen.
Den største forskjellen mellom dette og tilbudene som dem kom med under "SWSG" var å mer eller mindre fjerne tilbudene på de dyreste artikklene og heller supplere med diverse Mobil-TLF'er og tilbehør i så måte.

Det var altså ved generelle tilbud.
Noe mer interesant og overkommelig dukket tidvis opp på lagersalg eller "Black-Friday".

-----

Side Note...:

Når det kommer til kabler så finnes der hovedsakelig 4 typer kunder...

Nr.1. "Minimalt interesert" - Bryr seg ikke så lenge en får lyd og/eller bilde.

Nr.2. "Veldig interesert" - Bryr seg om best mulig lyd og/eller bilde, så lenge man kan enten høre og/eller se forskjellen.

Nr.3. "Fanatisk interesert" - Bryr seg om å få det beste av det beste hva lyd og bilde angår, så lenge det er målbart.

Nr.4. "Status interesert" - Så lenge det er dyrt og fancy så må en bare ha det.

 

Endret av BizzyX78
  • Liker 5
Lenke til kommentar

rundt midten av 2000-tallet var det alltid kos å dra innom Spaceworld, spesiellt den i Oslo som hadde import-spill, japanske spill soundtracks på CD og rare importversjoner av PS2 og masse annet snacks i hyllene. Jeg kjøpte en Hori arcadestick til X360 der på preorder. 

 

Så ble det bare kjipe hi-fi lyd greier plutselig og mindre og mindre gaming utstyr.

Endret av Bytex
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Veldig synd. En av de få kjedene som faktisk har folk med det minste peiling innen god lyd. Har ikke telling på hvor mange ganger jeg har vært innom den på Forus og bare snakket om lyd og musikk med dem der

 

Det kan ikke sies om alle butikkene.

Den i Bodø hadde et par devialet phantom gold, som de hadde stående på et bord, i midten av et rom, sammen med lydplanker.

De hadde satt eq på dem, hvor de hadde fjernet all diskant og pushet bassen, så det hørtes ut som en dårlig sub.

(man kunne ikke høre mye mer enn bass og svake stemmer)

 

Butikken i Trondheim virket litt bedre, men de var ikke sikre på hva en hodetelefonforsterker var for noe...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne ha lagt igjen 100 000,- på stereo hos Soundgarden, men jeg tør ikke å handle der. De butikkene jeg har vært i har ekstremt dårlig utvalg av demo-produkter. Første bud for å kjøpe stereo er å lytte. Det får man ikke hos Soundgarden. La oss si at de har ca. 50 forskjellige høyttaler modeller, men når jeg kommer i butikken er det tre modeller jeg kan lytte til (Jessheim). Flere modeller finnes ikke som demo noe sted i landet. Jeg har sjekket. Hifi-klubben derimot har store deler av produktspekteret som demo i butikk. Hver gang jeg har vært der har jeg blitt tilbudt å ta med meg demo hjem. Og du kan kjøpe et produkt, pakke det opp, prøve det, for så og få igjen alle pengene hvis du ikke er fornøyd. Ikke noe av dette får du hos Soundgarden. Soundgarden "reklamerer" med 30 dagers åpent kjøp, men de burde ha kalt det lukket kjøp. For du får bare igjen pengene hvis pakningen er uåpnet. Veldig synd, for Soundgarden har tilsynelatende mange bra produkter som ikke selges av noen andre i Norge. Men de bommer totalt på kundeservice. De viser jo at de ikke stoler på kundene sine. Resultatet er at jeg ikke stoler på Soundgarden. Nå vurderer jeg å reise til Sverige for å kjøpe de samme produktene som selges av Soundgarden.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Synd hvis de forsvinner i Bergen. De eneste her med bra utvalg av gode hodetelefoner. God peiling og svært god kundeservice også som ikke virker falsk.

Hva enn som skjer ønsker jeg de lykke til videre :)

 

Hifi klubben er tragisk når det gjelder hodetelefon utvalg. føler ikke de har like god peiling heller. De har en og annen god medarbeider..

Lenke til kommentar

De har stort sett bare solgt overprisete produkter folk flest ikke har hørt om og butikken i Trondheim er/var på feil plass (den i Søndre)

 

Det kommer vel an på. Den tiden jeg pleide å dra til Trondhjem, tok jeg alltid bussen til stasjonen og gikk inn til sentrum derfra, og var alltid innom butikken på min vei til Komplett, Outland, og Platekompaniet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ikkj ehelt tapet. Soundgarden sitt sortiment var meir design enn lyd i mange tilfeller og når merka dei hadde igjen som faktisk var HiFi plutselig begynte og dukke opp på Elkjøp var det vel innlysande kor det måtte gå. Er uansett ikkje so farlig. Skal man ha god lyd har man jo fortsatt HiFi-klubben.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ikkj ehelt tapet. Soundgarden sitt sortiment var meir design enn lyd i mange tilfeller og når merka dei hadde igjen som faktisk var HiFi plutselig begynte og dukke opp på Elkjøp var det vel innlysande kor det måtte gå. Er uansett ikkje so farlig. Skal man ha god lyd har man jo fortsatt HiFi-klubben.

 

Tja, kanskje det som ble markedsført mest. Men de hadde jo seriøse hifi merker som Hegel, Dynaudio og Monitor Audio blant annet. Ingen tvil om at Soundgarden hadde mye god lyd å by på, selv om konseptet ble vannet ut med kjøpesenterbutikker og Bluetooth-høyttalere. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...