Jump to content

entername

Medlemmer
  • Content Count

    670
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

244 :)
  1. Lol. PK diablo. Kva skal det bety. Spelet har aldri vert spesielt makabert. Mørkt og skummelt ja, men det her er ikkje Ghoblin Hunter universet. Demonane torturer ikkje landsbyjenter. Dei dreper dei berre.
  2. Blir ein solid skip der altso. Misforstå meg rett Eli Roth er ikkje ein horribel skuespeler, men som regissør har han stort sett kun trykt ut kalkuner.
  3. Valve hadde rydda mykje opp i dette før dei innførte free2play modusen i CS:GO. Prime matchmaking, når det fortsatt medførte at du kun fikk ein gyldig konto uten å begynde og kjøpe kontantkort på si, fjerna mangen av smurfane og greiferne. Plutselig kunne man spele på det nivået man var på uten å møte idioter i 2-3 av 4 kamper. Desverre gav Valve alle kontoer som var kjøpt før spelet blei free2play prime status so no er vi tilbake til det samme skitet som vi hadde før. Denne endringa her er i so måte helt idiotisk då den ikkje fikser det større problemet og berre adresserer folk som er verbalt irriterande. Mennesker du alt har funksjonalitet for å mute uansett.
  4. Blanda drops den nyheten her. På den eine sida er det kjekt at EA åpner opp igjen på den andre sida er det kjipt at dei kun åpner opp igjen for steam. Sitter igjen med følelsen av at det her er to monpolister som forsøker å lage seg et duopol som et tilsvar på ein konkurent som på si side bygger sitt eige monopol.
  5. Til Det handler ikke om å være tålmodig. Prosjektet har vært nesten konkurs to ganger, features som ble lovet for flere år siden er fremdeles ikke ferdigstilt og de legges stadig til nye ting for å lokke folk i honningfella. Vedder på at når de går konkurs kommer de til å prøve å skylde på rettsaken for motoren de tilsynelatende har stjålet kode fra. Kan bli spennende. En ting er ihvertfall sikkert - Star Citizen blir aldri ferdig, går garantert konkurs. Dette har folk med innsikt forstått for mange år siden. Det er et vanvittig stort spill med features som aldri har blitt gjort før. Jeg spiller det hver dag og storkoser meg så for meg har jeg fått vanvittig med valuta for pengene allerede. Jeg er litt skeptisk jeg også med tanke på hvor mye de har planlagt og den korte tiden som gjenstår på roadmappen, men orker ikke å klage. Spillet er grisebillig og spillet tilbyr ting som ingen andre spill er i nærheten av å få til. En ting som er veldig kjekt da, alt de har fått til sålangt blir tilgjengelig for andre utviklere å bruke med tanke på at Amazon motoren de benytter er gratis og source er åpen for alle. og Tja, som et av de 'fjolsene' du liker å rakke ned på har jeg allerede fått flere timer moro ut av SC enn enkelte andre surere kroner som ble brukt på 'ferdige' spill som Fallout 76 og Anthem. Setter heller pris på at Cloud Imperium tar seg den tiden de trenger for å gjøre spillet ferdig. Uenig. Har vel brukt to og et halvt tusen eller der omkring på Star Citizen sia kickstarter kampanjen. Angrer på det no. Ikkje fordi det ikkje er premisser for et superbra spel i suppa til CIG, men fordi scopet til Chris konstant vekser. Når teknologi som må på plass i grunnmuren slutter å virke eller kjem bakpå tidsmessig introduserer han noke nytt for å dekke over tapet. 3-6 månder seinare bruker han det samme nye tilskuddet for å unnskylde korfor det som skulle vert levert fortsatt er forsinka og repeterer prosessen ved å introdusere endå noke nytt. På sida av dette er det og helt tydelig at måten spelet utvikler seg på no er fullstendig rasert av finansieringsmodellen. Å selge dedikerte skip til ulike roller i ulike varianter var ein genial ide av Ben Lesnick og å plukke det opp som et hovedtrekk i kickstarter kampanjen var smart av Chris. Problemet er at no er heile inntektskilden rota i denne praksisen. Resultatet er at vil man teste ut noke anna enn hent- og drep-oppdrag i den 4-5 år gamle alphaen so må man i praksis betale 100$ for et bestemt romskip. Ingen vetige mennesker som vil at Star Citizen skal bli ein sukksess og bli populert i ein vidare sirkel kan forsvare det. For all del i siste patch kom det utleige funskjoner for skip som var i nærheita av brukarvennlige. Å få teste et nytt skip er vel og merke fortsatt super tidkrevande då eit banalt oppdrag, om serveren eller klienten ikkje krasjer før du er ferdig, gjerne tar 30-40 minutt og fullføre. Delvis fordi man har valgt å introdusere ufrivillige avskjeringer på toppen av lange reisetider og delvis fordi spelet sjelden kjem ut i ein stabil iterasjon. Alt dette, inkludert at nye funksjoner fortsatt i stor grad henger på spesialskip som ikkje finst, ødelegger tilliten til CIG og Star Citizen som produkt. Vist man faktorerer inn dramaet rundt spelet i tillegg, både det som blei kjent via rettsaken og via bra gravearbeid (sjekk ut sunk cost galaxy), er det umulig og ikkje sjå dette som et slags forfengelighetsprosjekt frå Chris Roberts. Merk at eg seier ikkje alt som har komt ut av "innside"-informasjon er like truverdig, men på ett eller anna tidspunkt må berget av drit ha ein betydelig rot i virkeligheita. Spesielt når so mange bruddstykker tilsynelatende stemmer med tidslinja som blir bygd.
  6. Synest det er litt dumt at dei re-designer kart. Kan man ikkje lage dei som eigne varianter? Savner eksempelvis gamle Nuke då det hadde ein ganske annerledes feel enn remaken.
  7. Kjipt når Gamer.no bommer på ein prosent. Ja Epic gir langt meir tilbake, men sovidt eg har forstått er prosentsatsen på 12% kun mulig og oppnå ved å bruke Unreal Engine og godta ein avtale om eksklusivitetet for x antall månder. Resten av tida er det vel 15% elns man betaler.
  8. Løysningen her er jevla enkel. Innfør støtte for mus og tastatur på konsoll, maskina støtter det jo alt, og legg alle som bruker det i samme lobby/matchmaking system som PC brukera. I det lengre løp er det både billigere og enklere enn å kaste vekk ressurser på å ta folk for å bruke mus og tastatur.
  9. Nå må folk være flinke til å ikke støtte monopol virksomhet, konkurranse er vell og bra, men det epic driver med er ikke konkurranse, selv hopper jeg glatt over alle spill som går til Epic uansett. Nå får jo utviklere mye mer av kaka per spill som selges på Epic kontra på Steam, så jeg vet ikke helt hvem som har sittet på monopol på digital distribusjon alt for lenge jeg. Les kommentaren igjen. Konkuranse for ein forbruker handler ikkje om kor mykje som går til sluttprodusenten. Det handler om kvaliteten på tjenesten og tilbudet du får. Epic har p.t. ein ubrukelig butikk. Å be forbrukere velge denne butikken uten noken alternativ er et slag i trynet som forsterker tanken om at alle kan selge spel via eksklusive butikker uten noken funksjoner som gir meirverdi. Dette stemte ikkje når Origin dukka opp og det stemmer ikkje no med Epic. Ellers er nokk ingen av oss er negative til at man belyser forskjellane i prismodeller som butikkane operer med, men gjer det i so fall med å prise produkta dine ulikt på plattformene. Vist du selger spelet ditt for 20%-30% meir på steam ville det vert ein langt bedre måte og vise at denne butikken produserte ein meirkostnad for deg som utvikler. Samtidig kunne dei som meinte at Steam sine funksjoner avveier prisøkningen fortsatt og handle der og i so måte betalt for denne funksjonaliteten via den høgare prisen. Personlig ser eg helst at spelet havna på GOG då DRM frihet er langt viktigere enn alle funksjonane Steam tilbyr. Hatet mot Steam som enkelte utviser føler eg vel og merke er mallplassert. Sjølv om eg ikkje bruker det so ofte har Valve via Steam gjort mykje for oss som forbrukere: Dei satser på fleire plattformer i form av Linux og MAC, utvikler strømmetjenester for spel via in-home streaming, utvikler ein eigen big picture mode, lager bedre støtte for gamepads i Steam og spela sine på tvers av plattformene, utvikler steam marketplace for enkel disitrbusjon av mods og brukerskapt innhald, og utvikla chat funksjoner som integrerer matchmatking dersom utgiveren benytter seg av det. Alt dette koster penger og vist vi ikkje skal betale for det direkte må Valve tjene pengene på et vis. Man kan godt sei at Steam markedsplassen har betalt for ein del av det, men det er verdt og hugse at mykje av dette kom på plass før det var ein greie. Då måtte dei ta inn pengane til å lage dette på et vis. Å eventuelt flisespikke over korvidt eigarane kunne tatt ut mindre utbytte for å realisere dette er og påenglaust då både Valve og Epic er for-profitt selskap som ikkje har altruisme som hovedmål.
  10. "Som varslet i Kulturmeldingen jeg presenterte før jul, skal vi lage en dataspillstrategi. Der skal vi blant annet se nærmere på rammevilkår for spillbransjen og sette mål for spillpolitikken" Et fint innlegg, men fortsatt hersker det ein overordna misforståelse spør du meg. Ja kultur er viktig og tankevekkande spel som "Mitt barn lebensborn" er viktig. Samtidig er det ikkje det som hindrer folk frå å satse på spel i norge. Man må nemlig forstå at for alle Bafta prisane et norsk indiespel vinner selger fortsatt eit storspel som Battlefield V fleire enheter på en time enn det "Mitt barn lebensborn" klarer på ein måned. Vist man skal få penger inn i markedet må det være rom for å lage begge desse produkta i Norge. Det betyr at man trenger forutsigbare støtteordninger som dekker begge typene spel. Både dei som ønsker å være et strekt kulturelt bidrag og dei som lener seg meir mot tankelaus action.
  11. Kjenner eg hater desse menneska litt. Ja eg misliker veldig at Epic vinner utgivere med eksklusiver istadenfor ein bedre platform for oss kunder, men å ødelegge ein i utgangspunktet god funksjon på steam for alle som måtte benytte seg av den i framtida er ikkje måten og fikse det på.
  12. Ledelsen i dei fleste selskap har ingen ide om korleis systema deira er bygd opp. Dette gjelder etter min erfaring og relativt store firma som utelukkande lever av å produsere eksempelvis regnskapssystem og saks- og arkivsystem som er i bruk blant svert selskap og offentlige aktører i norge. Dette er og litt av grunnen til at datakvaliteten i systema ofte er forferdelig dårlig. Eksempelvis lager gjerne ein leverandør av et saks- og arkivsystem ein integrasjon mot folkeregisteret der man kun vasker boligadressa. Det funker jo knall heldt til man vil sende eit brev til noken som har postboks og reservasjon mot digitale utsendelser. Dette er jo i dag ein stadig minkande mengde, men det er jo ikkje sånn at dei nevnte leverandørane hadde denne integrasjonen på plass for 5-10 år sida heller på tross av at grensesnittet mot registeret har eksistert ganske lenge i omtrent samme form som i dag.
  13. Kan vi slutte med desse idiotiske teaserane som viser 3 sekund av spelet og 20 sekund med logo. Kva faen er egentlig vitsen.
  14. "Vi lanserte et spill som mange av dere forteller er moro innerst inne, men vi hadde også problemer som ikke gjorde seg til kjenne før vi opererte i millionskalaen av spillere. Vi var selvsagt veldig skuffet over det, skriver Hudson." Dei hadde jo allverdens hype for det prosjektet her og derav solide muligheter til å teste spelet med et stort volum av spelera, men dei valgte og la være. Å då i retrospekt sei at man er lei seg for svakheitene spelet har ved lansering er meiningslaust. Spesielt når so mange av feila tilsvarer det spela dei kloner sleit med rett etter lansering. Då tenker eg jo spesielt på Destiny og Warframe.
  15. Eg såg fram til Outer Worlds, men når dei velger å støtte opp under den idiotiske trenden med eksklusiver kan dei berre ha det so godt. PS: Eg har ingentinging imot bedre vilkår for utviklere og hadde ikkje blitt forbanna om dei tok inn dei ekstra 15% dei mister hos steam og/eller GOG ved å auke prisen der. Det er akkuratt samme DRM hos Epic som hos Steam. Den einaste butikken som har endra noke på den fronten sia Steam kom i sin første versjon er GOG. For meg handler det uansett ikkje om lojalitet til steam eller DRM løysninger, men valgfrihet som forbruker og et marked med reell konkuranse. Vist alle skal lage eigne launchere eller ha eksklusivitetsavtaler rundt distribusjon er det ingen intensiver igjen for å lage ein bedre tjeneste for kunden då vi uansett må handle på utvikleren/utgiveren sine betingelser.
×
×
  • Create New...