Gå til innhold

Butikkjeden Soundgarden er konkurs


Anbefalte innlegg

Om dette er et ordrett sitat så er jeg rimelig sikker på at dette dreier seg om (et feilslått) forsøk på humor.

 

Min erfaring fra den nevnte butikken er at gutta som jobber der er ekstremt dyktige, serviceinnstilte og morsomme. Men så kan det jo selvsagt hende at du var uheldig og støtte på en mindre dyktig ekstrahjelp som var på jobb en lørdag.

Det var ikke ett sitat. Han fikk bare inntrykket av at det var det selgeren tenkte.. Så her overdriver han. Han har nok bare møtt en mer uerfaren knall

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt å se at det er flere gamlinger her som driver med Hifi enda :yes: - selv handlet jeg mitt først "ordentlige" hifi anlegg til konfen i 1978. Og har vært veldig interessert i god lyd siden da.

 

Mye av problemet med slike entusiastsjapper er at det er for få av oss gamlingene - yngre mennesker liker best å ha møbelkatalog utseende på stuen og det er stort sett lydplanker det går i.

Så altfor gammel er jeg ikke enda men det nærmer seg raskere enn man ønsker?

Men hatt interesse for lyd siden jeg var liten drittunge og lært mye gjennom årene.

Kjenner det vrir seg når folk kjøper seg lydplanker, Sonos osv. "Spiller jo bra" sier de.. Om man liker lyden av kjøttkvern tenker jeg da.. Huff.. Lydplanke er til nøds noe jeg kunne vurdert på soverommet. Men der også ordner jeg heller bedre lyd for de samme pengene. Ufsttelig trist å se "oppsettet" til mange idag. Mamge kaster jo ut bra anlegg til fordel for Sonos osv. Begynner å lure på om endel har seriøse hørselsskader som mener manipulert lyd i en plastboks og mangler halve frekvens registeret faktisk høres bra ut.

Lenke til kommentar

Mange går bare ut i fra lydplanker - lyd i stua til tv/film og musikk er liksom lydplanke - så velger man hvor god lyd vil ha innen den kategorien. 

 

Selv om det er det absolutt dårligste alternativet du har - og bare burde velges hvis det ikke finnes noe annet valg. 

 

Så har du jo Stockholms-syndrom gjengen da - som har kvittet seg med det ordentlige anlegget og skaffet seg lydplanke - og har aldri vært så fornøyd. De er veldig vanskelige å diskutere med.

 

Litt kontrast til kabel-gjengen det der  :D

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

 

Vi har (eller hadde) bare en ekte "soundagarden" i Trondheim. Jeg har vært innom tre-fire ganger, har aldri fått hverken hjelp eller råd. Jeg spurte en gang om høyttalere vil kunne passe til Sony-reciever 1060. Selgeren så på meg nesten med forakt: "Huh? Sony er liksom for losers …" Det var den siste gangen jeg var innom sjappen. Hi-Fi klubben ligger bare 500 m unna, og der har jeg handlet flere ganger.

Alltid fått god hjelp hos Soundgarden. Jeg og ekstremt mange andre.

Men jeg også hadde sett rart på deg om du sa du hadde en sånn liten pinglete Sony reciver med oppskrytte watt altså.. Den driver ikke mye gode høytalere på en bra måte. Det GÅR men sorry asså.. Det er ingen spesielt god reciver. Ville fortsatt gitt deg hjelp altså men ville anbefalt deg sterkt å skifte til noe bedre.

Rundt 50 watt på en seriøst målt forsterker tilsvarer vel rundt 150 falske Sony (og andre merker) watt og lyden er ikke noe spesielt å rope hurra for. Virker så "slapp i fisken" iforhold til mye annet.

Arrogansen lønner ikke seg når man jobber i en butikk. Det spiller ingen rolle om Sony er bra eller ei. Poenget er at jeg kjøpte en 5.1 pakke med tilbehør fra en annen butikk. 

Endret av stor_og_slem
Lenke til kommentar

 

Tulleutsagn er jo som hele innlegget jeg svarer på nå - bare ukvalifisert synsing som ikke har noe med virkeligheten å gjøre.

 

Veiledende pris hjelper lite når prisen du faktisk betaler når du kjøper produktet er noe annet.

 

I motsetning til synsingen din har jeg vist til en faktisk måling på produktet.

 

Disse Sony receiverne har stort sett fått veldig bra karakterer i tester.

Ser du mangler mye erfaring her ja..

Jeg har drevet med dette i veldig mange år så vet godt hva jeg prater om imotsetning til deg som prøver å forsvare en forholdsvis dårlig reciver..

 

Veiledende pris er reelt og helt riktig å bruke når man sammenligner.

Jeg sammenligner jo ikke min 25.000kroners amp med produkter til 12.000 bare fordi JEG betalte 12.000kr.. Det blir jo totalt feil?

 

Du har vist meg måling av produktet som viser at du tar feil ja.. Den målingen der beviser kun det jeg sier. Og i tillegg står der ikke hvordan det ellers er målt.. Og jeg VET at Sony bruker å måle med 1 kanal i drift og pipetone på 1kHz. Måler de i flere kanaler i drift og 20-20.000Hz får de forvrengning som er langt høyere enn internasjonal standard for FTC watt (elte watt måling).

 

De har fått OK karakter innenfor billigklassen ja.. Men er langt ifra best i test.

Som sagt.. Sony VAR veldig gode på lyd. Men de har ikke satset skikkelig på det feltet på mange år nå. Håper det stemmer at de skal inn i hifi markedet med seriøse produkter igjenn for de var veldig gode i sin tid.

Du sier du har mye erfaring men har ikke fått med deg at Sony begynte seriøst igjen for flere år siden?

 

Måten du formulerer deg på her inne minner nærmest om trolling, slik du rakker ned på alle som ikke har brukt like mye penger som deg.

Lenke til kommentar

Du sier du har mye erfaring men har ikke fått med deg at Sony begynte seriøst igjen for flere år siden?

 

Måten du formulerer deg på her inne minner nærmest om trolling, slik du rakker ned på alle som ikke har brukt like mye penger som deg.

Sony har fortsatt ingen seriøse hifi produkter innenfor forsterkere etc.. Har sjekket?

 

Måten du formulerer deg på viser du ikke har kunnskap. Rakker heller ikke ned på noen som ikke har brukt like mye penger som meg. Men derimot folk som skryter middels produkt langt oppi skyene. Så.. Adjø

Endret av iPhoneXs
Lenke til kommentar

Sony har fortsatt ingen seriøse hifi produkter.. Har sjekket

 

Måten du formulerer deg på viser du ikke har kunnskap. Rakker heller ikke ned på noen som ikke har brukt like mye penger som meg. Men derimot folk som skryter middels produkt langt oppi skyene. Så.. Adjø

 

Virker som om du er opptatt av prisen, de har noen produkter som koster litt:

 

http://sonypremiumhome.com/

 

Blir ikke mer "seriøst" enn det receivermessig i hvertfall.

 

Er du den lydinteresserte broren til Samco?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Virker som om du er opptatt av prisen, de har noen produkter som koster litt:

 

http://sonypremiumhome.com/

 

Blir ikke mer "seriøst" enn det receivermessig i hvertfall.

 

Er du den lydinteresserte broren til Samco?

Opptatt av prisen? Skikkelige ting koster. Hadde man fått seriøs high-end hifi for 2000kr hadde det vært flott.. Men det får man ikke.

 

Var ikke særlig imponerende recivere å finne på den linken. Får bedre enn det der i samme prisklasse. Så du får mer seriøst enn det der jo..

 

Hvem er Samco?

Lenke til kommentar

Sony har fortsatt ingen seriøse hifi produkter.. Har sjekket

 

Denne diskusjonen blir litt tullete, men kan ikke la slike utsagn stå uimotsagt. :) Du skal være en rimelig pretensiøs type om du ikke regner Sony MDR-Z1R som seriøs hifi. For folk flest krysser det gjerne grensen til high-end, og det er faktisk et produkt som Soundgarden solgte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Sony har fortsatt ingen seriøse hifi produkter.. Har sjekket

 

Denne diskusjonen blir litt tullete, men kan ikke la slike utsagn stå uimotsagt. :) Du skal være en rimelig pretensiøs type om du ikke regner Sony MDR-Z1R som seriøs hifi. For folk flest krysser det gjerne grensen til high-end, og det er faktisk et produkt som Soundgarden solgte.

For ikke å nevne dmp-z1, wm1z og ta-zh1es...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne diskusjonen blir litt tullete, men kan ikke la slike utsagn stå uimotsagt. :) Du skal være en rimelig pretensiøs type om du ikke regner Sony MDR-Z1R som seriøs hifi. For folk flest krysser det gjerne grensen til high-end, og det er faktisk et produkt som Soundgarden solgte.

Forsterkere, cd spillere og høyttalere da vettu... Følg med i diskusjonen før kommentering?

Lenke til kommentar

Trist dag for hifi Norge men slik går det når alle kjøper lydplanker og sonos istedenfor skikkelig hifi.

Miinder og mindre interresse for god lyd her i landet.

 

Ja, dette er sant. Når en tenker over det pushes det ut nye lyd og bilde formater i alle slag, det kommer alltid noe nytt. Da er det trist at folk tar til takke med kvaliteten på de enkelte strømmetjenestene, og betaler gledelig for det. 

 

Altså, markedet er på ville veier her spør du meg. Hvem er det som tror at det er lønnsomt å drive en slik butikk i disse dager når folket tar til takke med en slikk og ingenting? 

Lenke til kommentar

Forsterkere, cd spillere og høyttalere da vettu... Følg med i diskusjonen før kommentering?

Beklager, visste ikke at hodetelefoner ikke kvalifiserte til ekte hifi. :) Spent på hva som skal diskvalifisere Sony SS-AR1 da. Høyttalere i 200 000,- klassen må vel være seriøst nok for mannen i gata?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Beklager, visste ikke at hodetelefoner ikke kvalifiserte til ekte hifi. :) Spent på hva som skal diskvalifisere Sony SS-AR1 da. Høyttalere i 200 000,- klassen må vel være seriøst nok for mannen i gata?

Hva i huleste babler du om!?

Vi snakket hovedsaklig om forsterkere.. Så kommer du å blander inn hodetelefoner!? Følg med før du kommenterer som sagt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...